Zarobljenost u automobilu jedna je od onih situacija o kojima nitko ne voli razmišljati, ali može postati stvarnost nakon nesreće, kvara ili čak banalnog slučaja kada ključevi ostanu zaključani ili budu izgubljeni, a u vozilu je dijete ili kućni ljubimac. U takvim trenucima brzina odlučivanja spašava živote, no postavlja se pitanje: koje je staklo na automobilu najbolje razbiti i što to znači u pogledu kasnijih troškova?
Prednje staklo - gotovo neuništivo
Vjetrobransko staklo uvijek izgleda kao očit izbor jer je najveće. No upravo njega nikada ne treba birati. Riječ je o laminiranom sigurnosnom staklu sastavljenom od dva sloja između kojih se nalazi folija. Njegova je zadaća ostati na mjestu i u slučaju velike nesreće, kako krhotine ne bi ozlijedile putnike.
U praksi to znači da ga je gotovo nemoguće probiti priručnim alatom, jer kada pukne, ostaje spojeno u jednom komadu. Osim toga, riječ je o najskupljem staklenom elementu na automobilu, njegova zamjena često košta više od 500 eura, a na novijim modelima s kamerama i senzorima i nekoliko puta više.
Bočna stakla - pravi izbor u hitnim slučajevima
Sva bočna stakla, osim u rijetkim skupljim modelima, izrađena su od kaljenog sigurnosnog stakla. To znači da će pri udaru u trenutku puknuti u sitne, relativno tupe komadiće koji znatno smanjuju rizik od ozljeda. Upravo zato bočna stakla predstavljaju najbolji izbor u slučaju nužde. Najčešće se preporučuje stražnje bočno staklo na strani suprotnoj od putnika koje želite spasiti, jer je tako najmanji rizik da će ih pogoditi krhotine. Cijena njihove zamjene kreće se od 100, 200 eura, što je znatno povoljnije od vjetrobrana ili stražnjeg stakla.
Stražnje staklo - alternativa, ali skuplja
Ako bočnim staklima nije moguće pristupiti, primjerice prilikom nesreće, može poslužiti i stražnje staklo. I ono je kaljeno pa se razbija u sitne komade, no problem je što je često integrirano s grijačima i antenama. Zbog toga cijena zamjene raste na 300 i više eura.
Kako razbiti staklo?
U hitnoj situaciji vrijedi pravilo, nikada ne udarati u sredinu stakla. Najslabija točka je u kutovima, uz okvir vrata. Mali udarac šiljastim predmetom (ana primjer metalnom šipkom, većim odvijačem, ključem za kotače ili posebnim sigurnosnim čekićem) dovoljan je da se kaljeno staklo rasprsne. Možete izvaditi i prednji naslon za glavu koji j postavljeen na dva "šiljka" kojima ćete lako razbiti staklo. Usro, mnogi proizvođači preporučuju držati u vozilu mali sigurnosni čekić s rezačem pojaseva.
Zaključak
Ako je potrebno brzo osloboditi osobu iz automobila, najbolje je ciljati na bočno staklo, i to ono najudaljenije od putnika. Takvo staklo najlakše puca, najmanje je opasno i ujedno je najjeftinije za zamjenu. Prednje staklo, iako najveće, nikada ne treba pokušavati razbiti, a stražnje staklo ostaje tek posljednja opcija. Prava odluka u pravom trenutku može biti razlika između spašenog života i tragedije, ali i manjih i većih naknadnih troškova.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....