ŠVEDSKI KRALJ

Leteća cigla: U stari Volvo 740 karavan ugurao 6,0-litreni V12 iz Mercedesa S600

Pun je entuzijazma: Sander Groenendijk u stari Volvo 740 karavan ugrađuje kultni Mercedesov 6,0-litreni M120 V12
Volvo V12
 turbobricks.com screenshot

Praktički ne postoje manje pretenciozni automobil na svijetu od starog Volvo karavana. Praktični su, pouzdani i pravokutni, poput cigle. Njihova ih čvrsta struktura karoserije i stražnji pogon čine savršenim za prerade u "sleepere" ugradnjom velikih motora. Svašta smo do sada vidjeli - od 10,3 litrenih V8 strojeva ispod poklopca, quad turbo zvijeri do ugradnje V12 atmosferca. E pa upravo takav "swap" započeo je u jednoj garaži u Freudenbergu u Njemačkoj, piše portal The Drive.

image
Volvo V12
turbobricks.com screenshot

Naime, entuzijast Sander Groenendijk u stari Volvo 740 karavan ugrađuje kultni Mercedesov 6,0-litreni M120 V12 . "Oduvijek sam volio Volvo karavane, moji su ih roditelji promijenili nekoliko. Mislio sam da bi bilo cool ugraditi masivan V12 nevjerojatnog zvuka u jedan Volvo karavan, i krenuo sam. To mi je prvi takav projekt", rekao je ekipi iz The Drivea. Konkretni V12 M120 motor nabavio je iz Mercedesa S600 W140 s početka 1990-ih koji raspolaže s 400 KS i 580 Nm. Neke je stvari do sada već prilagodio novoj namjeni pa su tako neovisni leptiri gasa uzeti s motocikala Suzuki GSX-R1000, a prerađen je i razvod ispuha.

Ovaj Mercedesov V12 pokretao je prestižnu limuzinu, no treba imati na umu da je prerađen poslužio i kao pogon Paganija Zonde i da s prerađenim ispuhom stvara zvuk poput bolida F1 iz najboljih godina. Za prijenos je Sander pronašao 5-stupanjski automatik iz kasnijeg Mercedesa CL600 koji će snagu slati na stražnju osovinu Volva, a tu je i diferencijal s ograničenim proklizavanjem iz BMW-a Serije 3 (e36).

image
Volvo V12
turbobricks.com screenshot

Kad ova "leteće cigla" krene u akciju za zaustavljanje će trebati vrhunske kočnice, a Sander se i za to pobrinuo: svom je projektu namijenio kočnice s Porschea Cayenne Turbo. Za sada je to projekt u nastajanju, a želje na tome nisu stale. Sander se nada da će pronaći ručni mjenjač za svoj Volvo, te da će "izbušiti" motor na 7,3 litre kao što su to radili Brabus i AMG 1990-ih godina.

Oni koji su zainteresirani za praćenje Groenendijkova projekta mogu to učiniti putem posebne teme na Volvo forumu "Turbo Bricks" ili praćenjem njegova Instagram profila @shgroenendijk, gdje objavljuje sve novosti. Kao i sve ostalo i njegov se projekt odužio zbog pandemije koron virusa, no nada se da će automobil biti na cesti do ljeta iduće godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2020 15:44