IMA LI ZAINTERESIRANIH?

NESRETNA ALFA OD KOJE ZAZIRU ČAK I ALFISTI Jedna od preostalih sada se pojavila u oglasu i podsjeća na jedno od najgorih epizoda u povijesti marke!

 
 autoscout24

Početak osamdesetih godina prošlog stoljeća odigrala se epizoda u povijesti Alfa Romea koju bi, sigurni smo, najradije izbacili iz povijesnih knjiga.

Naime, 9. listopada 1980. godine šef Nissana Takashi Ishihara i šef Alfa Romea Ettore Massacesi u Tokiju su stavili potpis na memorandum o osnivanju tvrtke AR.N.A. S.p.A. (Alfa Romeo Nissan Autoveicoli) te usvojili plan o proizvodnji novog kompaktnog automobila zajedničkim snagama.

Unatoč snažnom protivljenju talijanske političke elite i vodećih ljudi auto biznisa, premijer Francesco Cossiga odobrio je sporazum u nadi kao će za Alfa Romeo, tada još tvrtke u vlasništvu države doći bolji dani s novim kompaktom koji bi se suprotstavio VW Golfu i Lanciji Delti.

S druge strane, s obzirom na to da je u to vrijeme vladao protekcionizam europskih zemalja kako bi očuvale vlastitu automobilsku industriju, interes Nissana u toj suradnji je bio ulazak "na mala vrata" na tržišta Europe i šansa za bolje uporište kroz suradnju s jednim europskim proizvođačem.

Što se napravilo? De facto, postojeći kompakt Nissan Cherry poslužio je kao osnova za Alfa Romeo Arnu dok su iz modela Alfa Sud preuzeti boxer motori, mjenjači, upravljački sustav i prednji ovjes. Osim karoserije i svih limova koji su iz Japana stizali u Alfine pogone Pratola Serra na montažu, stizao je i stražnji nezavisan ovjes te kočnice Nissana Cherryja.

Na koncu, miks neupadljive i nezanimljive japanske karoserije upitne kvalitete, šlampave talijanske izrade, loših voznih osobina i nepouzdane mehanike te elektronike u jednom, nesretnu Alfa Romeo Arnu je pretvorio u jedan od najlošijih automobil ikad, od kojeg su zazirali i Alfisti i svi ostali kupci.

Vrlo brzo je prodaja pala na niske grane, Arnu u Europi zbog bezbroj neusklađenosti nitko nije kupovao, a pritom čak nije ni izgledala kao istinska Alfa, a Japanci su zavapili za svojim dobrim starim originalnim Nissanom Cherryjem.

Od 1983. do 1987. proizvedeno je 53.047 primjeraka kad je proizvodnja ugašena. Državnu tvrtku IRI (Istituto per la Ricostruzione Industriale) koja je bila vlasnik Alfa Romea toliko je koštao taj neuspješan "fusion" sushija i makarona da su marku stavili na bubanj, kada pada u ruke Fiata. Nissan se tada okrenuo proizvodnji vlastitih modela u engleskom Sunderlandu koja odlično posluje i dan danas.

Zato nam se učinio zanimljiv oglas na stranici autoscout24 u kojem se prodaje Alfa Arna 1.2 u originalnom stanju iz 1985. godine s tek 83.700 prijeđenih kilometara na satu, s prvim lakom i bez hrđe koja potječe iz privatne kolekcije jednog bivšeg nizozemskog trgovca Alfa Romea.

Automobil nudi kuća La Bella Macchina iz njemačkog Ettlingena i to po cijeni od nešto manje od 4000 eura, naglašavajući kako je riječ o rijetkom oldtimeru. Danas bi ovaj relikt neslavnog japansko-talijanskog pakta zahvaljujući svemu navedenom čak mogao postati vrlo zanimljiv model za kolekcionare.

Napišite nam vaše mišljenje...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 23:06