Zamislite zakon koji vam zabranjuje vožnju automobila iz snova, ali imate dovoljno utjecaja da promijenite taj zakon. Zvuči dobro, zar ne? Pa, to je upravo ono što je učinio jedan od najbogatijih ljudi na svijetu. Očito, prosječan građanin to ne bi mogao. Bill Gates čekao je 13 godina da vozi svoj Porsche 959 u Sjedinjenim Državama, i zahvaljujući njemu (i njegovoj upornosti), zakon ‘Show and Display‘ je donesen.
Porsche 959 jedan je od najspektakularnijih i najposebnijih sportskih automobila ikada proizvedenih, a kada je lansiran 1986. godine, privukao je pozornost mnogih bogatih pojedinaca, uključujući suosnivača Microsofta. Međutim, postojao je problem: njemačko vozilo bilo je ilegalno u Sjedinjenim Državama.
NHTSA, nešto kao američki ekvivalent ‘našem‘ Euro NCAP-u, zatražila je četiri primjerka 959 od Porschea za crash testove, ali taj je zahtjev predstavljao gotovo 14 posto ukupne proizvodnje modela rezervirane za američko tržište. Njemačka tvrtka dizajnirala je samo 29 primjeraka za američko tržište, a davanje četiriju agenciji za sigurnost na testiranje značilo bi visoke troškove proizvodnje i značajan gubitak prihoda.
Posljedično, agencija u Zuffenhausenu odbila je i nije homologirala vozilo. To je navelo tvrtku da pokuša mali trik kako bi automobil uvezla u zemlju: registrirala ga je kao trkaći automobil. Međutim, službenici odjela bili su pronicljiviji i rekli su da se automobil s klima-uređajem i radiom ne može koristiti za natjecanja. Tako Porsche 959 ipak nije prešao Atlantik.
Kada je Bill Gates ugledao Porsche 959, bio je očaran i naručio je jedan, ali nije mogao proći carinu. Automobil je ostao zaplijenjen u Carinskoj i graničnoj zaštiti, kako je propisano zakonom. Tada je formirano partnerstvo između Gatesa, njegova prijatelja Paula Allena (s kojim je osnovao Microsoft) i odvjetnika Warrena Deana kako bi predložili zakon koji bi omogućio legalnu vožnju modela 959 u Sjedinjenim Državama.
Pravilo je glasilo da „ako je proizvedeno 500 ili manje automobila, ako se trenutno ne proizvode, ako nikada nisu bili legalni u Sjedinjenim Državama i ako su rijetki, mogu se uvesti bez potrebe da ispunjavaju DOT standarde.“
Sve dok ispunjavaju EPA standarde i ne voze se više od 2500 milja godišnje, bit će legalni.“ Ovaj je projekt više puta predlagan Senatu, ali je uvijek bio odbijan. Konačno, Senatu je predstavljen zakon o prometu, koji je 1999. godine potpisao tadašnji predsjednik Bill Clinton.
Ovaj je zakon dopuštao uvoz određenih povijesnih ili tehnološki značajnih vozila, koja su se vozila pod posebnim uvjetima. Odnosi se samo na automobile s manje od 500 proizvedenih jedinica, posebna izdanja i ona ograničena na 2500 milja godišnje (otprilike 4000 kilometara).
Na taj je način Bill Gates konačno mogao voziti svoj Porsche 959. Morao je čekati čak 13 godina, a tijekom cijelog tog vremena automobil je bio zaplijenjen po stopi od 28 dolara dnevno. Ukupno je cijeni automobila dodano 138.000 dolara. Usput, zakon ‘Show and Display‘ i danas je na snazi, i zahvaljujući njemu (Billu Gatesu), drugi magnati i milijunaši mogu voziti rijetke uvezene automobile.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....