vremeplov

Prve Ferrari Testarosse imale su samo jedan retrovizor, no ne kao manu u dizajnu već zbog rupe u zakonu i estetike

Ferrari je iskoristio ovu pravnu rupu kako bi održao čišći aerodinamički profil za Ferrari Testarossu: manji prevjes, manje buke vjetra i više osobnosti

Ferrari Testarossa Monospecchio

 Ferrari
Ferrari je iskoristio ovu pravnu rupu kako bi održao čišći aerodinamički profil za Ferrari Testarossu: manji prevjes, manje buke vjetra i više osobnosti

Mjesto radnje: Pariški salon automobila 1984. Ovaj je automobil odmah izazvao oduševljenje i senzaciju. Božanstveni Ferrari Testarossa, kada se predstavio, privukao je pozornost s nekoliko posebnih značajki. Pininfarina je bio zaslužan za dizajn Ferrarija Testarossa, koji je bio poznat, između ostalog, po svojoj širini. Prepoznatljive bočne rešetke, koje su služile za više toga od samo estetike, bile su dizajnirane za usmjeravanje protoka zraka prema bočno postavljenom sustavu hlađenja motora.

image

1986. Ferrari Testarossa

Ispod poklopca motora nalazio se atmosferski 4,9-litreni V12 motor koji isporučuje 390 KS i nudi maksimalnu brzinu od 290 km/h. Ove performanse učinile su Ferrari Testarossu pravim simbolom snage i prestiža svojeg doba. Međutim, postojao je još jedan, manji element koji je činio svu razliku. Prvi modeli Ferrari Testarossa imali su samo jedan vanjski retrovizor, onaj na vozačevoj strani. Nazvali su ga ‘Monospecchio‘, što znači "jedno ogledalo".

Kao i bočne rešetke, nije bio hir Pininfarininog dizajna. U to vrijeme, talijanski propisi nisu zahtijevali oba vanjska retrovizora, samo onaj na vozačevoj strani. Ferrari je iskoristio ovu pravnu rupu kako bi održao čišći aerodinamički profil za Ferrari Testarossu: manji prevjes, manje buke vjetra i više osobnosti.

image

1986. Ferrari Testarossa

Postavili su retrovizor na prednji nosač krova i u visoki položaj. To je vozaču omogućilo bolju vidljivost u automobilu s posebno širokim stražnjim krajem. Postoji još jedna priča o Ferrariju Testarossa Monospecchio. Kažu da je retrovizor završio tamo jer je neki inženjer krivo protumačio prometne zakone.

Kad su to shvatili u Maranellu, odmah su popravili stvar. Monospecchio izvedbe proizvodile su se samo tijekom prvih nekoliko godina Ferrarija Testarossa (1984.–1986.) i u ograničenim količinama. Procjenjuje se da je s proizvodnih traka u Maranellu sišlo samo 390 jedinica, ali s obzirom na to da je proizvodnja trajala nekoliko godina, ukupan broj bi lako mogao premašiti tisuću.

image

Ferrari Testarossa

U to vrijeme odsutnost drugog retrovizora otežavala je manevre poput promjene trake, ali sada se Ferrari Testarossa Monospecchio smatra kolekcionarski vrijednim automobilom. Bio je prvi, originalan i s egzotičnim dizajnom. Na trenutačnim aukcijama ove rane verzije s jednim retrovizorom postižu znatno više cijene od kasnijih modela s dva retrovizora. Sada su među najekskluzivnijim i najpoželjnijim verzijama kultnog talijanskog sportskog automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2025 06:02