diesel power

Rado ih se sjetimo: Deset nevjerojatnijih automobila s najmoćnijim dizelašima svih vremena

Prije naglog pada prodaje zbog Dieselgatea i elektrifikacije, ova vrsta motora pokretala je i neka od najbržih vozila na svijetu

BMW X6 M50d

Prije naglog pada prodaje zbog Dieselgatea i elektrifikacije, ova vrsta motora pokretala je i neka od najbržih vozila na svijetu

Nakon više od četvrt stoljeća rastuće popularnosti i stalnog poboljšanja, stari dobri dizel iznenada se našao pod pritiskom kao rezultat Dieselgate skandala i sve veće elektrifikacije. No, prije naglog pada prodaje, ova vrsta motora pokretala je i neka od najbržih vozila na svijetu. Izvrsne performanse u kombinaciji s niskom potrošnjom – i zato ga želimo proslaviti s ovom listom iznimno snažnih modela koje je pokretao.

image

VW Touareg V10 TDI

VW Touareg V10 TDI - 350 KS

Kakva su to samo vremena bila! VW je početkom milenija iznenadio s toliko modela automobila, ali i čudesnim motorizacijama, a jedan od njih bio je kultni 5.0 V10 TDI koji je dobio mjesto u SUV-u Touareg prve generacije 2002. godine.

Motor je raspolagao s 313 KS i enormnih 750 Nm i u ponudi je bio sve do 2007. godine i redizajna, kada dolazi kao Touareg R50 5.0 V10 TDI sa 350 KS i 850 Nm te ostaje u ponudi do 2010. godine. Performanse: 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi i 231 km/h najveće brzine (R50 6,7 s i 235 km/h).

image

BMW 750d xDrive

9. BMW 750d xDrive (G11 i G12) – 400 KS

Počinjemo s bavarskom ‘perjanicom‘ u najsnažnijoj dizelskoj izvedbi. 750d xDrive prodavao se između 2016. i 2020., a u to je vrijeme bio dostupan i s dugim međuosovinskim razmakom.

Ispod poklopca motora nalazila se najekstremnija varijanta motora B57, opremljena s četiri turbopunjača – 400 KS i 760 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0-100 km/h trajalo je 4,6 sekundi, a kazaljka je stala na elektronički ograničenih 250 km/h. 750d je nudio iste performanse kao i benzinska varijanta (750i).

image

BMW X6 M50d

8. BMW X6 M50d (G06) – 400 KS

BMW X6 M50d proizvodio se samo godinu dana, od studenoga 2019. do prosinca 2020., ali postoji razlog da će modeli diskretno zadržati svoju vrijednost zahvaljujući rečenici ‘najsnažniji dizelski X6 ikada‘.

Ispod poklopca motora opet je B57 s četiri turbine i brojkama od 400 KS i 760 Nm. Uz masu od 2,3 tone, performanse su suzdržanije od ostalih modela s istim motorom: 5,2 sekunde do stotke i još uvijek elektronički ograničena maksimalna brzina od 250 km/h.

image

Alpina D5 S Touring

7. Alpina D5 S Touring – 408 KS

Alpina D5 S temelji se na BMW-u Serije 5 Touring i opremljena je dodatno razvijenom verzijom 6-cilindričnog rednog motora B57 s tri turbopunjača. Trenutno je na tržištu jedan od najbržih karavana na ovom popisu. Sa svojih 408 KS i 800 Nm okretnog momenta može držati svoje rivale iz AMG-a i Audija RS-a na udaljenosti. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,4 sekunde, a najveća brzina je 286 km/h.

image

Porsche Panamera 4S Diesel

6. Porsche Panamera 4S Diesel – 422 KS

Najsnažnija dizelska Panamera svih vremena bila je na tržištu manje od godinu dana – od studenoga 2016. do kolovoza 2017. No, to je bilo dovoljno da se upiše u knjigu rekorda dizelskih pogonskih sklopova. Varijanta 4S Diesel koristi 4,0-litreni V8 s 422 KS i 850 Nm okretnog momenta, koji se prenose preko 8-stupanjskog PDK automatika. S najvećom brzinom od 285 km/h i ubrzanjem od 0-100 km/h za 4,3 sekunde, dizelska Panamera nadmašila je tada benzinske 4S i 4 E-Hybrid modele. (Isti motor s 422 KS i 900 Nm okretnog momenta korišten je i u VW Touaregu).

image

Bentley Bentayga Diesel

5. Bentley Bentayga Diesel – 435 KS

Sada ga poznajemo po V8 benzinskim motorima ili po plug-in hibridnim izvedbama, no Bentley Bentayga je u prošlosti koristio i dizelski motor. Riječ je o upravo spomenutom motoru VW Grupe kojeg su koristili Panamera i Touareg.

Dizelska Bentayga od 435 KS i 900 Nm prodavala se između 2017. i 2019. godine. Performanse uključuju sprint do stotke za 4,8 sekundi i najveću brzinu od 270 km/h, što su čak i bolje vrijednosti od hibrida (5,2 sekunde i maksimalna brzina od 254 km/h).

image

Audi SQ7 TDI

4. Audi SQ7 4.0 TDI – 435 KS

Prodavao se između 2016. i 2020. godine, SQ7 TDI bio je najekstremnija verzija Audijevog vodećeg SUV-a. Super Q7 imao je 4,0-litreni osamcilindarski blagi hibridni pogon s 435 KS i 900 Nm okretnog momenta, kao i Bentayga. Vozne performanse bile su slične – 100 km/h postignuto je za manje od 5 sekundi, a maksimalna brzina ograničena na 250 km/h.

image

Audi SQ8 TDI

3. Audi SQ8 TDI – 435 KS

Najekstremnija verzija Audija Q8 je RS Q8 od 600 KS s benzinskim motorom. Između 2019. i 2020. ovoj varijanti pridružio se i dizelski rođak. SQ8 je koristio isti 4.0 V8 blagi hibrid kao i SQ7, koji proizvodi 435 KS i 900 Nm okretnog momenta. Motor je također ugrađen u Audi A8. Ubrzanje od 0-100 km/h trajalo je 4,8 sekundi, što je respektabilno vrijeme za SUV koji teži 2,4 tone.

image

USSV Rhino GX

2. USSV Rhino GX – 446 KS

USSV Rhino GX je luksuzno, blindirano i ogromno terensko vozilo kalifornijske tvrtke US Specialty Vehicles izgrađeno na šasiji ogromnog Forda F-450. Rezultat je terenac koji košta gotovo 2 milijuna kuna, teži 4,5 tone, dugačak je 5,7 metara i može prevoziti do sedam osoba.

Unatoč svojem grubom izgledu, unutrašnjost je vrlo uredna – u kabini možete pronaći 40-inčni TV, mnogo kože i satelitski prijamnik za komunikaciju s vanjskim svijetom u hitnim situacijama. Dostupan je s 6,7-litrenim V8 ili još snažnijim 6,8-litrenim V10 motorom. Oba su dizelski motori, a potonji postiže 446 KS i 1166 Nm okretnog momenta.

image

Audi Q7 V12 TDI





1. Audi Q7 V12 TDI – 500 KS

Audi Q7 je automobil s najviše dizelskih motora svih vremena. Ingolstadtsko ludilo koje može prevoziti sedam putnika u udobnim sjedalima koristi 6,0-litreni V12 motor i teži 2,6 tona. Proizvodio se između 2008. i 2012. godine, i isporučivao okruglih 500 KS i 1000 Nm okretnog momenta na sva četiri kotača. Unatoč ubrzanju od 0-100 km/h za 5,5 sekundi i maksimalnoj brzini od 250 km/h, potrošnja goriva bila je niska – 11,3 litara na 100 kilometara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 21:30