Beskrajna saga

Nije samo VW: Dieselgate još nije gotov, Mercedes će platiti dodatnih 150 milijuna dolara za nagodbu u SAD-u

Dokumenti otkrivaju da su sporni modeli obuhvaćali širok raspon ponude, od E-klase i S-klase, preko GL-, GLE-, GLK- i ML-modela...

Dieselgate, ilustracija

 THOMAS KIENZLE/AFP
Dokumenti otkrivaju da su sporni modeli obuhvaćali širok raspon ponude, od E-klase i S-klase, preko GL-, GLE-, GLK- i ML-modela...

Saga oko dizelskih motora s manipuliranim emisijama i dalje skupo stoji Mercedes-Benz. Njemački proizvođač pristao je na novu nagodbu u Sjedinjenim Američkim Državama vrijednu gotovo 150 milijuna dolara, čime se još jedan krak takozvanog Dieselgatea polako privodi kraju, barem na papiru.

Prema priopćenju ureda njujorške državne odvjetnice, Mercedes je u razdoblju od 2008. do 2017. godine prodao više od 211.000 dizelskih vozila opremljenih nedokumentiranim softverom za manipulaciju emisijskim testovima. Taj je softver omogućavao vozilima da tijekom službenih laboratorijskih ispitivanja zadovolje zakonske norme, dok su u stvarnoj vožnji ispuštala i do 30 ili čak 40 puta više dušikovih oksida od dopuštenog.

image

Dieselgate, ilustracija

THOMAS KIENZLE/AFP

Nagodba je postignuta s dvostranačkom koalicijom državnih odvjetnika, a ukupni iznos iznosi 149,7 milijuna dolara (oko 127 milijuna eura). Od toga oko 120 milijuna dolara odlazi saveznim državama za programe sprječavanja i ublažavanja onečišćenja zraka, dok je preostalih gotovo 30 milijuna dolara predviđeno kao kazna koja je privremeno suspendirana. Mercedes će taj iznos moći umanjiti kroz popravke, otkup ili povlačenje spornih vozila s tržišta, uz kredit od 750 dolara po vozilu.

Kako bi potaknuo vlasnike da se odazovu servisnim kampanjama, proizvođač mora ponuditi i poticaj od 2000 dolara svakom vlasniku koji pristane na odobrenu modifikaciju sustava pročišćavanja ispušnih plinova.

image

Ispuh automobila, ilustracija

Profimedia

Osim financijskog dijela, nagodba Mercedesu nameće i jasna ograničenja. Tvrtka više ne smije prodavati ili davati u najam dizelska vozila s ilegalnim sustavima za manipulaciju emisijama, niti smije koristiti marketinške tvrdnje poput "čisto", "zeleno" ili "niskih emisija" ako one nisu precizno dokazive. Također, obvezna je redovito izvještavati o napretku popravaka.

Dokumenti otkrivaju da su sporni modeli obuhvaćali širok raspon ponude, od E-klase i S-klase, preko GL-, GLE-, GLK- i ML-modela, pa sve do Sprintera. Kako podsjeća i Reuters, ova nagodba dolazi povrh ranijeg dogovora s američkom saveznom vladom vrijednog oko 2,2 milijarde dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2025 18:08