Mercedes-Benz će početkom 2026. zatvoriti jedno od najdužih i najutjecajnijih poglavlja u svojoj modernoj povijesti. Gorden Wagener, dugogodišnji šef dizajna marke, napustit će tvrtku 31. siječnja 2026. godine, čime završava gotovo tridesetogodišnja karijera tijekom koje je presudno oblikovao vizualni identitet Mercedesa.
Wagener se Mercedesu pridružio još 1997. godine, a širu reputaciju stekao je dizajnom Mercedesa SLR McLaren, automobila koji je početkom 2000-ih simbolizirao tehnološku i estetsku ambiciju marke. Slijedili su ključni serijski modeli poput A-Klase (W176) i S-Klase (W222), a 2008. preuzeo je poziciju šefa dizajna. Nekoliko godina kasnije postao je prvi Glavni direktor dizajna u povijesti tvrtke, čime je njegov utjecaj dodatno proširen.
Pod njegovim vodstvom nastali su modeli poput prve generacije AMG GT-a (C190) i aktualnog SL-a (R232), ali i cjelokupna evolucija dizajna brendova Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, G-Klase te Smarta. Wagener je dizajn Mercedesa odveo i izvan automobila, kroz odjel Mercedes-Benz Style koji se bavio helikopterima, jahtama, namještajem i luksuznim nekretninama.
Mercedes je službeno potvrdio da je Wagener sam zatražio odlazak te da je rastanak dogovoren sporazumno. Detalji nisu objavljeni, no odlazak dolazi u razdoblju kada se dizajnerski smjer marke intenzivno preispituje. Posebno su negativne reakcije na električnu EQ liniju, kao i na snažan fokus na digitalne zaslone i tehnološke efekte u interijerima.
Predsjednik Uprave Ola Källenius u oproštajnoj izjavi naglasio je da je Wagener "vizionarskom filozofijom dizajna oblikovao identitet brenda" te osigurao da proizvodi Mercedesa budu globalno prepoznatljivi po jedinstvenoj estetici".
Njegov nasljednik od 1. veljače 2026. postaje Bastian Baudy, trenutačni voditelj dizajna u AMG-u. Pred njim je velik izazov, i profesionalno i osobno, jer Wagener spada među najupečatljivije i najutjecajnije osobnosti u dizajnerskoj sceni, ali je ujedno i figura oko koje su se često lomila mišljenja.
No Wagener nije jedini visoki menadžer koji napušta tvrtku. Odlazak šefa dizajna dio je šire reorganizacije na vrhu Mercedes-Benza. Kompaniju napuštaju i Torsten Eder, voditelj elektrificiranih pogonskih sustava, te Thomas Hellmuth, zadužen za karoseriju i sigurnost. Istodobno se popunjava niz ključnih pozicija. Predsjednik uprave Ola Källenius govori o novom usmjerenju s naglaskom na korist za kupce, tehnološku izvrsnost i operativnu učinkovitost.
Ono što na prvi pogled izgleda kao uredna smjena kadrova, u kontekstu trenutačnih izazova djeluje više kao svojevrsni krizni režim. Kada u kratkom razdoblju odlazi više dugogodišnjih članova vrha uprave, to upućuje na dubinske promjene. Mercedes se, čini se, nalazi pred temeljnim novim početkom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....