OŠTRA KRITIKA

Mercedesov šef o zabrani benzinaca i dizelaša: ‘Treba nam buđenje, jurimo punom brzinom prema zidu‘

Umjesto jedinstvene linije prema električnim vozilima, on predlaže poticaje poput poreznih olakšica i niže cijene struje na punionicama

Proizvodnja Mercedesa, ilustracija

 Profimedia
Umjesto jedinstvene linije prema električnim vozilima, on predlaže poticaje poput poreznih olakšica i niže cijene struje na punionicama

Ola Källenius, izvršni direktor Mercedesa i predsjednik udruge proizvođača automobila ACEA, je poslao jasnu poruku: zabrana prodaje novih automobila s motorima na unutarnje izgaranje (ICE) u Europskoj uniji, planirana za 2035. godinu, nije samo klimatski cilj, ona prijeti opstanku industrije. Källenius upozorava: "Trebamo provjeru stvarnosti. U suprotnom jurimo punom brzinom prema zidu", rekao je za Handelsblatt, nazivajući trenutnu politiku potencijalno katastrofalnom za industriju automobila u EU.

image

Ola Kallenius

Profimedia

Suočena s rastućom konkurencijom iz Kine, padom potražnje za luksuznim vozilima i sporim prijelazom na električne modele, europska autoindustrija se nosi s višestrukim pritiscima. Källenius upozorava da bi zabrana mogla dovesti do naleta kupaca koji bi masovno pohitali u kupovinu benzinskih i dizelskih automobila prije isteka roka, scenario koji ne pomaže zaštiti okoliša nego zapravo ide u suprotnom smjeru.

On se zalaže za program dekarbonizacije vođen "tehnološki neutralnim" pristupom.

Umjesto jedinstvene linije prema električnim vozilima, on predlaže poticaje poput poreznih olakšica i niže cijene energije na punionicama kako bi prebacivanje na EV vozila bilo realnije i dostupnije za potrošače. "Naravno da moramo dekarbonizirati, ali ne smijemo izgubiti iz vida gospodarstvo", naglašava Källenius.

image

Proizvodnja baterija, ilustracija

Profimedia

Slične tonove upozorenja čuju se i od drugih vodećih glava europske autoindustrije. Primjerice, BMW-ov šef, Oliver Zipse, prozvao je plan zabrane vozila s unutarnjim izgaranjem "nerealnim" i istaknuo da bi mogao dodatno smanjiti već srezanu industriju vozila na kontinentu.

image

Mercedes EQS Redizajn

Mercedes

U svezi s tim, važno je istaknuti i da je plan zabrane benzinaca i dizelaša do kraja ove godine predviđen za reviziju. Europska komisija je već potvrdila posvećenost multim CO2 emisija do sredine sljedećeg desetljeća, ali signalizira moguću fleksibilnost u provedbi regulative.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2025 15:12