Nisu svi automobili koji imaju originalna i inovativna tehnička, sportska ili dizajnerska rješenja premium vozila. Sama karoserija vozila krije brojne tajne, inovacije pa čak i pogreške te mnoge zanimljive stvari koje zaslužuju da se o njima piše u ovom tekstu. Evo pet iznimnih primjera: od Porscheovog motora u običnoj limuzini, do run-flat sustava s kojim vlasnici doslovno nisu mogli voziti.
Porscheov motor u Daewoo Evanda
Daewoo je angažirao Porsche Engineering za dizajn potpuno novog 2,5-litrenog rednog šesterocilindričnog motora za nasljednika Leganze – zatim ga smjestio poprečno. U automobil srednje klase s pogonom na prednje kotače. Ali nemojte od njega očekivati dinamiku u Porscheovom stilu: motor je proizvodio samo 116 kW (158 KS) i 240 Nm, što je značilo ubrzanje do 100 km/h za više od 100 sekundi, zahvaljujući 4-stupanjskom ZF automatskom mjenjaču.
Renault 21 – kada se motor sukobi s mjenjačem
Povoljniji modeli s 1,7-litrenim motorom koristili su tradicionalni poprečni nosač motora, ali problem se pojavio prilikom nadogradnje na snažniji 2,0-litreni motor - Renaultu je nedostajao dovoljno snažan mjenjač koji bi se mogao postaviti poprečno. U takvim situacijama postoji nekoliko rješenja - uložiti u razvoj novog mjenjača, malo podesiti motor kako bi postojeći mjenjač to mogao podnijeti ili jednostavno ukloniti motor iz ponude i, primjerice, preusmjeriti kupce na Renault 25.
No Renault se odlučio za radikalno rješenje: uzdužno preokretanje motora, ugradnja postojećeg mjenjača i prilagodba gotovo cijelog prednjeg dijela automobila ovoj modifikaciji. Navodi se da su ovi modeli čak imali i malo drugačiji međuosovinski razmak.
Što je zajedničko Bugatti Veyronu i Hondi Odyssey?
Michelinov PAX sustav trebao je biti revolucionaran - zamijenio je krute bočne stijenke run-flat guma polimernim potpornim prstenom koji se morao montirati na naplatak pomoću posebnih alata. Honda ga je ugradila u vrhunske verzije minivana Odyssey i njegovog sestrinskog modela, Acura RL, te Nissan Quest. Ista tehnologija implementirana je i u Bugattiju Veyronu i Rolls-Royceu u njihovim modelima iz tog razdoblja.
No, vlasnici minivana brzo su otkrili da gazni sloj ima prekratak vijek trajanja i, štoviše, guma se nije mogla popraviti niti zamijeniti.
Porscheov mjenjač u Peugeotu 607
Velika francuska limuzina dijelila je staru platformu s legendarnim Citroënom XM, ali se mogla pohvaliti ZF-Porsche "Tiptronic" četverostupanjskim automatskim mjenjačem - iako pomalo zastarjelim tada, budući da je 607 lansiran 1999. (da, vrijeme leti). Čak je i vrhunski 2,7-litreni bokser sa šest cilindara proizvodio samo 204 konjske snage, pa je većina kupaca koje je vjerojatno jednom isprobala ručni način rada nikada se nije vratila automatici.
"Redizajnirani" Subaru B9 Tribeca
U američkom mega-konglomeratu General Motors, Subaru i Saab susreli su se kao sestrinske automobilske tvrtke početkom novog tisućljeća. Kao rezultat toga, Saab je na američkom tržištu ponudio nekoliko Subaru modela, koji su u biti samo preimenovani i nosili logo švedskog proizvođača automobila.
Osim Saaba 9-7X koji je bio zapravo klon GM modela Chevroleta Trail Blazera i GMC Envoya, jedan od njih trebao je biti planirani Saab 9-6X SUV, koji je trebao biti pristojnija alternativa kontroverznom Subaru B9 Tribeca. Međutim, Saab je bankrotirao prije početka prodaje, pa je GM donirao Subaruu nekoliko karoserijskih panela, koje su Japanci potom koristili kao facelift za Tribecu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....