ELEKTRIFIKACIJA

Struja da, ali ne u potpunosti: Aston Martin će i dalje nuditi klasične benzinske modele

Do 2025. počet će prodaja električnog sportskog modela i električnog SUV modela
Aston Martin Rapide E

Aston Martin je 2019. godine predstavio svoju verziju električnog automobila u obliku nekadašnje limuzine Aston Martin Rapide. U međuvremenu u tvrtki su odustali od planova za elektrifikaciju limuzine i usredotočit će se na nova električna vozila koja bi trebala biti u prodaji od 2025. godine.

U intervjuu predsjednik Aston Martina Lawrence Stroll rekao je da tvrtka planira sportski automobil i terenac s potpuno električnim pogonom, te da će se oba vozila graditi u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Sportski automobil bi se trebao graditi u Gaydonu u Engleskoj, gdje Aston Martin gradi svoje trenutne sportske automobile koji se sastoje od Vantagea, DB11 i DBS Superleggere, dok će SUV biti izrađen u novoj tvornici u St Athan u Walesu, koji je trenutno dom za DBX SUV.

Prema Strollu električni sportski automobil bit će sličan Vantageu i DB11 s time da u Aston Martinu nisu sigurni hoće li se na budućim modelima držati oznake "DB". Isto tako Stroll nije komentirao glasine koje šuškaju kako bi zamjena za DB11 mogla biti u potpunosti elektrificirana.

image
Lawerence Stroll

Električni sportski automobil mogao bi se konstruirati na Aston Martinovoj aluminijskoj platformi koja se nalazi u trenutnim sportskim automobilima i koja je debitirala u DB11. Tvrtka je kod konstrukcije postojeće platforme već napravila planove za ugradnju električnog pogona, kako bi u budućnosti mogli iskoristiti istu platformu za svoja električna vozila.

Iako je postojeća platforma već prilagođena za električni pogon čini se izglednije kako će Aston Martin ići na bližu suradnju s Mercedesom, koji ionako posjeduje 20% tvrtke. U tom slučaju novi električni modeli Aston Martina mogli bi dijeliti istu platformu s Mercedesovom EQS limuzinom, koja bi uskoro trebala debitirati. U tom slučaju Aston Martin se ne bi zadržao samo na dijeljenju platforme nego bi vjerojatno ugrađivao i Mercedesove baterije, što je potvrdio i sam Stroll. Aston Martin već ima tradiciju suradnje s Mercedesom koji ga opskrbljuje s V8 motorima i drugom tehnologijom koja se ugrađuje u Aston Martin modele.

Za sve one kojima benzin i dalje teče venama, a ne zanima ih elektrifikacija, mogu mirno spavati jer je Stroll potvrdio da će Aston Martin i dalje raditi modele s motorom na unutarnje izgaranje, čak i nakon 2030. kada Velika Britanije planira uvesti zabranu prodaje automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 16:50