radi bez greške

Umjetna inteligencija već ‘ukrala‘ poslove zaposlenicima u tvornicama BMW-a: ‘Sve je automatizirano‘

Njemačka tvornica za izradu Serije 1, X1 i X2 tvrdi da je prva u svijetu koja je u potpunosti automatizirala proces pregleda karoserije

BMW lakirnica ‘umjetne inteligencije‘, Regensburg

 BMW

Proizvođači automobila već desetljećima koriste robote za automatizaciju i ubrzavanje proizvodnje automobila, zavarujući ploče karoserije i lakiranjem gotove školjke. Ali posao uočavanja i ispravljanja bilo kakvih mrlja na gotovom laku još uvijek obavljaju ljudi.

image

BMW lakirnica ‘umjetne inteligencije‘, Regensburg

BMW

Ali ne u BMW-ovoj tvornici u Regensburgu. Njemačka tvornica odgovorna za izradu kompaktne Serije 1 i crossovera X1 i X2 tvrdi da je prva u svijetu koja je u potpunosti digitalizirala i automatizirala proces pregleda i označavanja obojenih površina, identificirajući greške u završnoj obradi koje potom ispravljaju roboti.

image

BMW lakirnica ‘umjetne inteligencije‘, Regensburg

BMW

Možda ste vidjeli snimke iz tvornica automobila na kojima ljudski tehničari koriste svjetla za prepoznavanje nedostataka na gotovoj karoseriji, a zatim crtaju prsten oko njih kako bi ih drugi radnici mogli popraviti. Ali u Regensburgu monitor projicira crne i bijele prugaste uzorke na površinu vozila, koju zatim skenira kamera koja identificira svaku promjenu u reflektiranim prugama.

image

BMW lakirnica ‘umjetne inteligencije‘, Regensburg

BMW

Računalo potom digitalno pohranjuje položaj, oblik i dubinu oštećenja, stvarajući njegovu 3D sliku. Nakon toga vrijeme je da se poprave ti uočeni nedostaci, ali umjesto da tim vještih profesionalaca u radionici radi svoj posao, te radnje obavljaju četiri robota koji mogu brusiti nesavršeni nanos boje i stavljati smjesu za poliranje.

image

BMW lakirnica ‘umjetne inteligencije‘, Regensburg

BMW

BMW kaže da korištenje umjetne inteligencije u cijelom procesu rezultira kraćim rokovima isporuke i dosljedno visokom razinom kvalitete površine, te planira uvesti tehnologiju u svoje druge tvornice diljem svijeta. Ali roboti nisu baš nadljudi, barem ne još. Ne mogu se nositi s rubovima karoserije automobila ili rubovima panela koji se dodiruju s drugim panelom.

image

BMW lakirnica ‘umjetne inteligencije‘, Regensburg

BMW

A također ne mogu rukovati poklopcima spremnika za gorivo, koji su previše krhki za teške robote. Dakle, BMW-u u konačnici trebaju ljudski radnici koji će uskočiti i dodati završne detalje popravcima karoserije i izvršiti završni pregled karoserije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 04:44