Očekivanja uoči svake sezone Formule 1 posljednjih godina postala su iste. Svaki puta se najavljuje najnapetija, nazanimljiviija, najbolja, sve naj sezona u povijesti. Neke tradicije ne treba mijenjati. Doduše, ne može se reći da su nas protekle sezone razočarale, dapače nudile su obilje dramatike i događanja, od senzacionalnog raspleta u posljednjim metrima 2007. i 2008. godine, iznenađujuće dominacije Brawn GP-a u 2009, pa do tada neviđenog četveroboja u finišu lanjske sezone.
Iskreno vjerujemo da nas ni sezona 2011. neće ostaviti razočaranima jer svi preudvjeti za još jednu spektakularnu godinu su ispunjeni. Iako je nezahvalno ocjenjivati i uspoređivati generacije i ere, 2011. predstavlja možda i najbolji skup vozača Formule 1 na jednome mjestu.
Sebastian Vettel je prije četiri mjeseca postao najmlađi svjetski prvak u povijesti sa 23 godine 4 mjeseca i 11 dana. Ove pak godine bismo mogli dobiti trećeg najstarijeg svjetskog prvaka u povijesti. To ovisi o Michaelu Schumacheru, ali ako je vjerovati svemu onome što predviđaju stručnjaci specijalizirani za Formulu 1, nije nemoguće da Nijemac stigne do osmog naslova najboljeg na svijetu. Iako bi logično bilo na prvo mjesto liste favorita postaviti branitelja naslova.
- Vjerujem da ćemo se ove sezone boriti za postolja i pobjede - upozorio je veteran iza kojeg je njegova najlošija sezona u karijeri.
Webberova posljednja šansa?
Povratnička godina pokazala se podbačajem, dakelo ispod kriterija koje je veliki Nijemac postavio sredinom 1990-ih i početkom 2000-ih.
Ali, rezultati koje je ostvario na testiranju, zajedno s momčadskim kolegom Nicom Rosbergom, koji je lani bio dvostruko bolji od Schumija, daju Mercedesu pravo nadati se. Makar i sa 42 na leđima, sedmerostruki prvak još uvijek nije za staro željezo. Uostalom, svi su ocijenili da će uvođenje novih guma u kombinaciji s ostatkom novih pravila, potpuno izmijeniti način utrkivanja. Fernando Alonso je otišao toliko daleko pa je ovu sezonu nazvao “početkom nove ere Formule 1”. U čemu je ipak malo pretjerao.
Ako će gume, koje se drastično brzo troše u usporedbi s lanjskim pneumaticima, biti ključ taktičke križaljke, onda Mercedes i Schumi već imaju prednost. Zove se Ross Brawn, strateški guru koji je tijekom zajedničkih godina u Ferrariju, Schumacheru omogućio nekolicinu pobjeda isključivo zahvaljujući pametnim i pravovremenim potezima iz boksa.
Prvo ime u logistici Red Bulla je Adrian Newey, briljantni dizajner bolida koji je crvene bikove u samo šest godina od nule doveo do vrha automobilističkog svijeta. Sposoban je napraviti najbrže bolide, a u odnosu na prošle sezone, čini se da će u 2011. na Red Bullovim bolidima biti puno manje kvarova što je loša vijest za rivale.
Ono što bi mogao biti kamen smutnje u sastavu Dietera Mateschitza je odnos među vozačima. I Sebastian Vettel i Mark Webber dovoljno su tvrdoglavi da ne popuste ni za milimetar jedan drugome što može opet unijeti puno nemira u garažu austrijske momčadi. K tome, Vettel je produžio ugovor do 2014, dok su Webbera (koji ima ugovor do kraja sezone) samo poručili “ima vremena, to nam sada nije prioritet”. Veliko je zapravo pitanje što će biti s Australcem nakon ove sezone. Vrlo lako bi se moglo dogoditi da mu je ovo posljednja prava šansa popeti se na Mount Everest Formule 1 .
Fernando Alonso je najavio kako je spreman za revanš poslije nes(p)retnog i traumatičnog gubitka titule, koju je već jednom rukom držao, na koncu prošle sezone.
Ferrari izdržljiv, je li i brz?
Španjolac je zajedno s Felipeom Massom prikupio daleko najviše kilometara ne predsezonskim testiranjima. Ferrari se pokazao izuzetno pouzdanim, ali problem u Formuli 1 je što utrke ne osvajaju oni koji voze najduže, već oni koji voze najbrže. Pozitivna stvar je što je Ferrari doveo dugogodišnjeg inženjera McLarena Pata Frya, koji će nesumnjivo biti od pomoći.
Ono što je problem je da će u 2011. glavnu riječ imati - taktika. Dovoljno je sjetiti se samo finala prošle sezone i one tragične odluke iz boksa koja je pokopala Alonsove nade u osvajanje titule.
Ferrarijev bolid je prilično nježan prema gumama, što će biti krucijalni segment u 2011. jer čuvanje guma znači manje odlazaka u boks i manje gubljenja vremena.
A tu bi svoju priliku mogao dočekati Jenson Button. Englez je poznat po svom “baršunastom” stilu vožnje, gume će na njegovom bolidu zasigurno duže trajati nego na ijednom drugom. No, njegov je problem ostatak bolida. McLaren je napravio slab posao tijekom zime, i Button i Lewis Hamilton otvoreno su kritizirali stanje bolida. Svako malo bi ih zadesili problemi koji sugeriraju da će McLareni ove godine opet biti lovci.
Renault je najavio velike stvari na prvom testiranju ostvarivši najbolje rezultate, ali onda su ostali bez najbitnijeg elementa u svom mozaiku. Robert Kubica je stradao na reliju i neće ga biti ove sezone, a koliko god imao iskustva, Nick Heidfeld nije dovoljno dobra zamjena za Poljaka. Ali bi Renault mogao biti potencijalno iznenađenje. Ostalima ostaju mrvice, Williams, Sauber, Toro Rosso će biti zlatna sredina, dok će Lotus, Hispania, Virgin i dalje biti na začelju kolone.
Ovo će biti treća sezona u kojoj će se na stazi istovremeno naći petorica svjetskih prvaka, što je prvi takav slučaj nakon punih 40 godina. Na startu sezone 1968. u Južnoj Africi prvi se puta dogodilo da se pet osvajača titule utrkuje međusobno - Jack Brabham, Jim Clark, Graham Hill, John Surtees, Denny Hulme. Nažalost to je trajalo samo tu jednu utrku. Naime, Jim Clark je poginuo prije sljedećeg nastupa vozeći utrku Formule 2.
Dvije godine kasnije ponovno je postojala “velika petorka” koja je, gledajući ukupno njihove kompletne karijere, kombinirano osvojili 10 naslova svjetskih prvaka - Jack Brabham (3), Graham Hill (2), John Surtees (1), Denny Hulme (1) i Jackie Stewart (3). Današnja postava je malo jača u toj kategoriji, zajedno imaju 12 titula, ali s time da je Schumacher sam osvojio sedam, Alonso dvije, Button, Hamilton i Vettel po jednu.
Ako je vjerovati kladionicama Sebastian Vettel bit će novi-stari svjetski prvak, a Red Bull ponovno će uzeti konstruktorski naslov. Kladionica Bwin stavila je koeficijent na pobjedu Vettela 3.25, dok kao njegova najvećeg suparnika vide u Alonsu čiji koeficijent iznosi 3.50. Treći favorit za osvajanje svjetskog prvenstva je Hamilton sa koeficijentom 8, dok je Schumacherov i Webberov koeficijent 10.
William Hill također smatra Vettela prvim favoritom s koeficijentom 3, Alonso ima koeficijent 3.5. Kladionica na pobjedu Webbera i Hamiltona je dala koeficjent 9, dok za Schumacherovo osvajanje osmog naslova koeficijent iznosi 13. Obje kladionice za osvajanje konstruktorskog naslova daju koeficijent 2 Red Bullu, odnosno 3.5 da će im iza leđa gledati Ferrari.
Što se tiče nedjeljne VN Australije, kladionice na pobjedu Vettela daju koeficijent 3, a prema njihovim prognozama iza Nijemca trebali bi se smjestiti Alonso, Webber, Hamilton te Rosberg.
Bernie Ecclestone ovoga puta namjerio se je na Jeana Todta, predsjednika FIA-e koji je 2009. naslijedio Maxa Mosleyja koji se morao povukući nakon seks-skandala. No ni Todt, bivši prvi čovjek Ferrarijeve momčadi nije uspio “impresionirati” vlasnik F1.
-Jean Todt je gori od Maxa. Putuje svijetom i radi ono što Max nije radio: ljubi malu djecu i rukuje se s ljudima. To je možda dobro za FIA-u, ali nama u F1 to ne treba - rekao je Bernie.
A jedna od najvećih pritužbe koje Ecclestone ima na Todta odnosi na odluku FIA-e da bi se od 2013.godine prešlo na manje 1.6 litarske turbo motore. 80-godišnji Bernie tu je odluku nazvao vicem, dodavši kako Todt za vrijeme svojeg mandata kao predsjednik FIA-e nije učinio ništa dobro za F1.
-Mi bi trebali pisati pravila zajedno s momčadima. Trebamo ih napisati, dati ih FIA-i, a ona ih biti obavezna slijediti. Poput policije. FIA je postala smiješna - smatra Ecclestone.
Uoči početka nedjeljne Velike nagrade Australije, prve utrke ovosezonskoga Svjetskog prvenstva u Formuli 1, koja se vozi na stazi Albert Park u Melbourneu, svi će njezini akteri minutom šutnje odati počast žrtvama potresa i tsunamija u Japanu...
S idejom su se složili iz Međunardone federacije autosportova (FIA), Uprave Formule 1 (FOM) i Organizacijskog odbora utrke.Istom će prilikom vozači i članovi svih timova, kao i publika uz stazu, izraziti solidarnost žrtvama ovoljetnih prirodnih katastrofa u Australiji i Novom Zelandu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....