Volkswagen Transporter Furgon ove godine slavi krunski pir, a to znači 75 godina braka najprodavanijeg njemačkog lakog gospodarskog vozila i njegovih poslovnih kupaca. Čestitamo!
Kroz tolike godine i šest generacija Volkswagenov Furgon dokazao je svoje vrijednosti kao, kako naši ljudi vole reći, nepoderiv kombi, čija kvaliteta, robusnost i čvrstoća, a na koncu i pouzdanost, korisnicima ulijevaju povjerenje. Dokaz su tisuće starijih generacija Transportera na našim, ali i europskim cestama, koji unatoč stotinama tisuća prijeđenih kilometara još uvijek vjerno i dobro služe.
Na istom tragu vozi nova, sedma generacija, osmišljena u partnerstvu s Fordom, po principu Amarok-Ranger, odnosno Caddy-Courier. Zasad se nude dvije karoserijske izvedbe, standardna L1 i produžena L2, obje s tri sjedala sprijeda i čvrsto odvojenim teretnim prostorom.
Već standardna izvedba u dužinu mjeri čak 5,05 metara, odnosno 14,6 centimetara više od prijašnje, produžena je razvučena sve do 5,45 metara, a obje su dulje 14,6 centimetara naspram prijašnje generacije. Shodno tomu, veći je i osovinski razmak nove modularne platforme, veći za 9,7 centimetara u odnosu na dosadašnju vrijednost. Konkretno, u standardnoj L1 izvedbi mjeri 3,1 metar, u dužoj L2 dosegao je 3,5 metra.
U rast dimenzija uklapa se i znatno veća širina karoserije, i to za čak 12,8 centimetara. Sada mjeri 2,03 metra, i to sa sklopljenim retrovizorima, dok su obje izvedbe u visinu narasle na 1,98 metar. Značajno veći vanjski gabariti odražavaju se i na unutrašnje dimenzije, poslovnim korosnicima posebno važne. Obujam podno i bočno kvalitetno obloženog teretnog prostora mjeri 5,8 prostornih metara u L1 izvedbi, odnosno 6,8 u dugaćkoj L2, a dosta veća u odnosu na prijašnji model je i podna površina.
Dužina je sada šest centimetara veća i mjeri 2,6 metra, a u produženoL2 modelu puna tri metra. Širina između kotača je, pak, veća za čak 14,8 centimetara i iznosi 1,39 metar. Sve su to važne brojke, među najboljim vrijednostima u ovoj klasi lakih gospodarskih vozila, na koje se nadovezuje i nosivost koja može zadovoljiti sve potrebe koje se od Furgona i očekuju – 876 kilograma u L1 izvedbi, te 1055 kilograma u L2.
Što se motora tiče, Volkswagen dobro poznaje preference naših kupaca i ponudu zasad čini motor koji najbolje odgovara uvjetima u kojima se Furgon koristi i zato ga traži 99,9 posto kupaca – Fordov dizelski 2.0 TDI u tri izvedbe snage - 110 KS/310 Nm, 150 KS/360 Nm i 170 KS/390 Nm.
Prate ih ručni mjenjači sa šest ili klasični automatski s osam brzina, te prednji ili 4x4 pogon (4motion). Tvornica ima veliko povjerenje u pouzdanost i izdržljivost Furgona, o čemo svjedoče i jamstva, kao dodatni adut prema kupcu.
Standardno traje pet godina ili 150.000 kilometara, dok se uz doplatu može produžiti sve do sedam godina ili 250.000 kilometara. Svi koji koriste kombi kao radno vozilo dobro znaju koliko to znači.
Materijali unutrašnjosti svojom robusnijom i izdržljivijom teksturom prilagođeni su karakteru novog Furgona, koji s druge strane donosi i iskorak u digitalni svijet i diže standarde opremanja. Već osnovni paket izvana daje stražnje parkirne senzore i LED svjetla, dok se u unutrašnjosti dobivaju 12-inčni digitalni kokpit, 13-inčni dodirni info zaslon s digitalnim radio uređajem i Android vezom, klima uređaj, električno podesivi retrovizori, višenamjenski volan, mali sigurnosni paket, USB priključci, tempomat...
Cijene standardne izvedbe L1 kreću na 38.077 eura, produžene L2 na 38.818 eura.
Volkswagen Caravelle - Ugodan dom na kotačima za devet osoba
Caravelle je jaka Volkswagenova referenca u svijetu putničkih izvedbi kombija, čije ime je još od prve generacije sinonim za robustan, izdržljiv i pouzdan prijevoz na kraće i duge pruge. Istovremeno prostran, komforan i praktičan, što je jednako snažno pridonijelo Caravellinu ugledu.
Uz vozača, prima još do osam suputnika u raznim konfiguracijama sjedala, a na izbor su standardna karoserijska izvedba K dužine 5,05 metara na platformi osovinskog razmaka 3,1 metar, te na 5,45 metara produžena L s većim prtljažnikom, postavljena na platformu osovinskog razmaka 3,5 metara.
Uz standardne pakete opreme Life i Style pružaju se nebrojene opcije individualiziranog opremanja, koje Caravellu pretvaraju u iznimno ugodan dom na kotačima. Na našem tržištu je favorit dizelski motor 2.0 TDI sa 110, 150 i 170 KS, kombiniran s ručnim mjenjačem sa šest ili automatskim s osam brzina, te prednjim ili 4x4 pogonom (4motion).
Cijene standardne Caravelle počinju na 42.928 eura, a produžene na 43.790 eura.
ŠEST GENERACIJA STVARATELJA POVIJESTI
T1: s njime je sve počelo
Kolokvijalno nazvan Bulli, imao je spartanske teretne, ali i zanimljive putničke izvedbe (Samba, Westfalia...) s motorima Bube 1.1 (25 KS), 1.2 (30 i 34 KS), te 1.5 (42 i 44 KS). Proizvodio se od 1950. do 1967., a ukupno je napravljeno 1,8 milijuna primjeraka. Legenda!
T2: čest i u našem kraju
Druga generacija, koja je iz pogona u Hannoveru i Emdenu dolazila od 1967. do 1979., bila je prva koja je uhvatila čvršće korijenje i na našim prostorima. Najčešći motor bio je Bubin 1.6 (50 KS), a T2 dugačak 4,51 metar bio je prvi Transporter s disk kočnicama.
T3: prvi s dizelašem
Treća generacija (1979. do 1990.) bila je prva s kutijastom karoserijom, te s okruglim ili četvrtastim svjetlima. Bubini zračno hlađeni bokser motori od 1983. dobivali su vodeno hlađenje, a T3 je bio i prvi Transporter s dizel motorom (1.6/50 i 70 KS) i pogonom 4x4.
T4: prvi s pet cilindara
Premda prva godišta četvrte generacije (1990.–2003.), dugačke 4,71 metar u osnovnoj i 5,11 metara u premijernoj dugoj izvedbi, ulaze u kategoriju oldtimera još ih se može sresti na našim cestama. Nudio je velik izbor motora, po prvi puta i dizelski 2.5 s pet cilindara.
T5: pokretna dnevna soba
Model koji se proizvodio od 2003. do 2015. nudio se u više od 100 verzija karoserija, motora i opreme. Omiljena je bila i Westfalia, opremljena za komforni boravak i spavanje u kombiju, uključivo podizni krov. Dugačak je od 4,89 do 5,29 metara, ovisno o izvedbi.
T6: velika zbirka izvedbi
Šesta generacija, čija je proizvodnja prestala lani, bila je prva s virtualnim kokpitom (u seriji T6.1 redizajniranoj 2019.). Nudila je također ogromnu zbirku teretnih i putničkih izvedbi, u dužinama od 4,9 do 5,3 metra. Najraženiji motor? Dizelski 2.0 TDI, naravno.
UKRATKO:
- Standardna izvedba L1 dugačka 5,05 metara cjenovno starta na 38.077 eura, a L2 dugačka 5,45 metara na 38.818 eura. U oba slučaja radi se o dizelskom motoru 2.0 TDI (110 KS) i ručnom mjenjaču
- Izvedbe prisutne na našem tržištu nude teretni prostor od 5,8 do 6,8 prostornih metara i nosivost od 876 do 1055 kilograma
- Dužina teretnog prostora sada iznosi 2,6 metra, u produženoj L2 izvedbi 3 metra. Kroz bočna vrata prolazi i euro paleta
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Volkswagenom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....