KLASICI

Legendarni VW Bulli ove godine slavi 75. rođendan, a ovo su tri najstarija poznata primjerka

Povodom godišnjice Volkswagen će predstaviti tri najstarija poznata Volkswagena T1 na svijetu, na ovogodišnjem okupljanju starih VW-a

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

 Volkswagen Media
Povodom godišnjice Volkswagen će predstaviti tri najstarija poznata Volkswagena T1 na svijetu, na ovogodišnjem okupljanju starih VW-a

Volkswagen gospodarska vozila obilježit će 75 godina svog Bullija na ovogodišnjem susretu MaiKäferTreffen u Hannoveru 1. svibnja. Legendarni kombi je utemeljitelj ove klase i najdulje proizvedeno gospodarsko vozilo. Prvi Transporter, poznat kao T1, sišao je s proizvodne trake u Wolfsburgu 8. ožujka 1950. godine. Od tada je slijedilo više od 12,5 milijuna drugih Bullija, proizvedenih u Hannoveru od 1956. nadalje.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Povodom godišnjice Volkswagen gospodarska vozila predstavit će tri najstarija poznata Volkswagena T1 na svijetu na ovogodišnjem okupljanju starih VW-a. Ovo će biti svojevrsna svjetska premijera, jer ta tri kombija nikada prije nisu viđena zajedno.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Sva tri vozila datiraju iz prvih mjeseci proizvodnje modela T1 i, sa svojim velikim bočnim vratima, kolokvijalno se nazivaju "Barndoors" (vrata štale).

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Najstariji primjerak je plavi dodtavni kombi VW Typ 29 koji je bilo deseto serijsko vozilo ove serije koja je s proizvodnjom krenula 8. ožujka 1950. Vizualno, verzija se razlikovala od prototipa, na primjer, po vodoravnim ventilacijskim otvorima u stražnjem dijelu i otvoru spremnika za gorivo premještenom u odjeljak motora.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

U to vrijeme nije bilo predserijskih modela, pa su prva vozila korištena za interne potrebe. Ovaj je primjerak bio u tvorničkoj uporabi do 1964. godine i također je tijekom tog vremena optimiziran što se danas može vidjeti na stražnjem staklu, koje u to vrijeme nije bilo dostupno. Nakon vremena provedenog u tvornici, Bulli je ostao u vlasništvu VW-a kao povijesni automobil i 1985. preselio se u muzem AutoMuseum am Dieselstrasse u Wolfsburgu, gdje je vozilo i danas izloženo.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Drugi Bulli s brojem šasije 1502 sišao je s proizvodne trake 11. srpnja 1950. Već u prvim godinama korištenja vozilo je pretrpjelo veliku štetu u nesreći i popravljeno je "na suvremeni način" korištenjem dijelova dostupnih u to vrijeme. Očigledno, cilj nije bio 100 posto reproducirati stanje originala iz 1950., već vratiti vozilo na cestu što je prije moguće. Uostalom, radilo se o gospodarskom vozilu koje je trebalo vratiti u promet što je prije moguće.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Nakon duge, nedokumentirane karijere, markantni Bulli doživio je opsežnu restauraciju za Expo 2000. u Hannoveru, koja je odgovarala duhu 2000-ih. Stoga je naglasak stavljen na čistoću izrade, ali fokus nije bio na točnoj obnovi stanja iz 1950. godine. Zbog vremenskog ograničenja restauracijom nisu uklonjeni svi tragovi popravaka koji su se nakupljali od 1950. godine. Vozilo je dio zbirke Zeithaus der Autostadt u Wolfsburgu i tamo se redovito izlaže.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Treći Bulli s brojem šasije 1880 proizveden je 5. kolovoza 1950. i zatim isporučen u Hildesheim kako bi ispunio svoju namjenu prijevoza robe. Nakon toga kombi je nestao u privatnim zbirkama na gotovo dvadeset godina prije nego što ga je ranih 1990-ih na ceste vratio jedan ljubitelj Bullija iz Danske. On je svoj "dragulj" nazvao "Sofie", jer taj nadimak je nosio i prvi Bulli koji je ikada isporučen u Danskoj.

image

Najstariji Volkswagen Bulliji T1

Volkswagen Media

Dostavno vozilo plave boje je dio kolekcije Volkswagen gospodarskih vozila Oldtimer od 2014. godine. Sofie je možda najmlađa od trojca, ali je najstariji poznati VW Bulli koji je i danas registriran i smije se voziti na cesti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. prosinac 2025 21:39