Još od prve motorne kočije za dostavu Lieferungs-Wagena iz daleke 1896., dakle već gotovo punih 130 godina, traje proizvodnja lakih gospodarskih vozila u Mercedesu. U međuvremenu su se izmijenili L 319, Harburger Transporter (L 206), Dusseldorfer (L 408), Bremer (T1)...
Sve dok se pred tri desetljeća, u proljeće 1995., konačno nije pojavilo prvo Mercedesovo lako gospodarsko vozilo sa slovnom umjesto brojčane oznake - Sprinter. I svijet lakih gospodarskih vozila okrenuo naglavačke.
Od prethodnika je, naime, preuzeo samo osnovnu koncepciju, a sve ostalo bilo je sasvim novo - od aerodinamične karoserije, neovisnog ovjesa i stražnjeg pogona do prostrane kabine i najsnažnijeg dizelaša u klasi (120 KS). Nova mjerila postavio je i u sigurnosti, budući je serijski dolazio s disk kočnicama na sva četiri kotača i uređajem protiv blokiranja (ABS), a uz doplatu i zračnim jastukom za vozača (kasnije i suvozača).
Već se prva generacija mogla naručiti kao furgon, minibus, sandučar i podvozje, a svaki još dodatno sa standardnom ili dvostrukom kabinom, standardnim ili visokim krovom, a putnički i s pet do devet sjedala.
Posljedica? Odmah je proglašen Međunarodnim dostavnim vozilom godine 1995.
Proizvodio se u Dusseldorfu, a sklapao i prodavao u cijelom svijetu, od Europe do Sjedinjenih Država, ali i u Japanu, Iranu, Vijetnamu... U jedanaest godina prodano je čak 1,3 milijuna primjeraka, a čitava je klasa ponijela nadimak Sprinter.
Druga generacija pojavila se 2006. i s tri međuosovinska razmaka, četiri duljine karoserije, tri visine krova i najvećom dopuštenom težinom od tri do pet tona, proizvodila idućih 12 godina. Sve do pojave današnje treće generacije 2018., koja je postojećim varijantama pridodala još i prednji pogon i prilagodljivi tempomat, te bitno unaprijedila informacijsko-zabavni sustav, izjednačivši ga s automobilima (MBUX).
Godinu dana kasnije u prodaju je krenuo i prvi električni eSprinter, a 2023. već i druga generacija eSprinter 2.0 na novoj šasiji sa stražnjim pogonom, dvije karoserije i tri baterije - 56, 81 i 113 kWh .
Standardni Sprinter, pak, pokreće 2,0-litreni četverocilindarski dizelaš od 114, 150, 170 i 190 KS, prodaje se s prednjim, stražnjim i pogonom na sva četiri kotača te kao furgon, putnički, sandučar ili samo podvozje (tri četvrtine prodanih Sprintera koristi se kao osnova za nadgradnje i prerade).
I upravo je na akciji verzija Edition 30, s popustima od lijepih 7203 do čak 9646 eura, a odnosi se na čak 21 tip sa svim motorima i svim duljinama karoserije.
Primjerice, standardni Sprinter Furgon 311 CDI 3665 s opremom Pro koja serijski donosi MBUX multimedijski sustav, kameru za pomoć pri vožnji unazad, poluautomatsku klimu, strujom namjestive, grijane i preklopive retrovizore, upozorenje na vozila u nevidljivom kutu i ukrasne poklopce kotača stoji 35.800 eura plus PDV, dok se produljeni 315 CDI 3665 s još bogatijom opremom Select (donosi sve kao i oprema Pro, ali i volan i ručicu mjenjača u koži, LED prednja svjetla visokih performansi, komforno sjedalo vozača s naslonom za ruke i podesivim naslonom za glavu, regulacuju svjetlosnog snopa High Beam Assist...) nudi za 37.900 eura plus PDV.
Također, tvorničko jamstvo s dvije godine bez ograničenja kilometara produljeno je za još tri godine ili do 250.000 kilometara.
“Sprinter je ikona već 30 godina. U tom je vremenu promijenio živote milijuna ljudi i održao svijet u pokretu. Očekujemo da ćemo granicu od pet milijuna primjeraka dostići do kraja godine,” izjavio je na obilježavanju 30 godina lakog gospodarskog vozila Klaus Rehkugler, šef prodaje i marketinga za LCV u Mercedesu.
Furgon
Postoji kao dizelski Sprinter i električni eSprinter, u dvije visine i tri duljine karoserije (5,93, 6,97 i 7,37 metara). Uz najveću dopuštenu težinu od 5,5 tona znači da ima nosivost od 2,6 tona, a vuče i prikolicu od 3,5 tona. Uz doplatu, isporučuje se i s integralnim pogonom 4x4.
Tourer
Prodaje se isključivo kao dizelaš sa 114, 150, 170 i 190 KS, u dvije visine i dvije duljine karoserije – 5,93 ili 6,97 metara. Sasvim dovoljno, dakle, da se udobno smjesti i do devetoro putnika s prtljagom. Po želji dolazi i s pogonom 4x4, a može vući i prikolicu od 3,5 tona.
Sandučar
Takošer je u ponudi isključivo kao dizelaš sa 114, 150, 170 i 190 KS, u dvije visine i dvije duljine karoserije - 6,05 i 6,95 metara. Sa standardnom ili dvostrukom kabinom, dakako, i tovarnom površinom do 9,2 četvorna metra te najvećom dopuštenom težinom od 5,5 tona.
Podvozje
Postoji kao dizelski Sprinter i električni eSprinter, sa standardnom ili dvostrukom kabinom te dvije duljine – 5,98 i 6,70 metara. Po želji dolazi s prednjim, stražnjim i pogonom na sva četiri kotača, uz najveću ukupnu dopuštenu težinu od 3,2 do 5,5 tona. Električni eSprinter dolazi s baterijama od 56, 81 i 113 kWh.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Mercedesom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....