MERCEDES SPRINTER

Već kroz tri generacije rješava izazove poduzetnika. Upravo je na akciji od gotovo 10.000 eura

Blago dotjerani Sprinter nudi se kao dizelaš sa 114 do 190 KS ili kao električni s baterijama od 56 do čak 113 kWh

Mercedes Sprinter

 Mercedes
Blago dotjerani Sprinter nudi se kao dizelaš sa 114 do 190 KS ili kao električni s baterijama od 56 do čak 113 kWh

Još od prve motorne kočije za dostavu Lieferungs-Wagena iz daleke 1896., dakle već gotovo punih 130 godina, traje proizvodnja lakih gospodarskih vozila u Mercedesu. U međuvremenu su se izmijenili L 319, Harburger Transporter (L 206), Dusseldorfer (L 408), Bremer (T1)...

Sve dok se pred tri desetljeća, u proljeće 1995., konačno nije pojavilo prvo Mercedesovo lako gospodarsko vozilo sa slovnom umjesto brojčane oznake - Sprinter. I svijet lakih gospodarskih vozila okrenuo naglavačke.

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Od prethodnika je, naime, preuzeo samo osnovnu koncepciju, a sve ostalo bilo je sasvim novo - od aerodinamične karoserije, neovisnog ovjesa i stražnjeg pogona do prostrane kabine i najsnažnijeg dizelaša u klasi (120 KS). Nova mjerila postavio je i u sigurnosti, budući je serijski dolazio s disk kočnicama na sva četiri kotača i uređajem protiv blokiranja (ABS), a uz doplatu i zračnim jastukom za vozača (kasnije i suvozača).

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Već se prva generacija mogla naručiti kao furgon, minibus, sandučar i podvozje, a svaki još dodatno sa standardnom ili dvostrukom kabinom, standardnim ili visokim krovom, a putnički i s pet do devet sjedala.

Posljedica? Odmah je proglašen Međunarodnim dostavnim vozilom godine 1995.

Proizvodio se u Dusseldorfu, a sklapao i prodavao u cijelom svijetu, od Europe do Sjedinjenih Država, ali i u Japanu, Iranu, Vijetnamu... U jedanaest godina prodano je čak 1,3 milijuna primjeraka, a čitava je klasa ponijela nadimak Sprinter.

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Druga generacija pojavila se 2006. i s tri međuosovinska razmaka, četiri duljine karoserije, tri visine krova i najvećom dopuštenom težinom od tri do pet tona, proizvodila idućih 12 godina. Sve do pojave današnje treće generacije 2018., koja je postojećim varijantama pridodala još i prednji pogon i prilagodljivi tempomat, te bitno unaprijedila informacijsko-zabavni sustav, izjednačivši ga s automobilima (MBUX).

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Godinu dana kasnije u prodaju je krenuo i prvi električni eSprinter, a 2023. već i druga generacija eSprinter 2.0 na novoj šasiji sa stražnjim pogonom, dvije karoserije i tri baterije - 56, 81 i 113 kWh .

Standardni Sprinter, pak, pokreće 2,0-litreni četverocilindarski dizelaš od 114, 150, 170 i 190 KS, prodaje se s prednjim, stražnjim i pogonom na sva četiri kotača te kao furgon, putnički, sandučar ili samo podvozje (tri četvrtine prodanih Sprintera koristi se kao osnova za nadgradnje i prerade).

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

I upravo je na akciji verzija Edition 30, s popustima od lijepih 7203 do čak 9646 eura, a odnosi se na čak 21 tip sa svim motorima i svim duljinama karoserije.

Primjerice, standardni Sprinter Furgon 311 CDI 3665 s opremom Pro koja serijski donosi MBUX multimedijski sustav, kameru za pomoć pri vožnji unazad, poluautomatsku klimu, strujom namjestive, grijane i preklopive retrovizore, upozorenje na vozila u nevidljivom kutu i ukrasne poklopce kotača stoji 35.800 eura plus PDV, dok se produljeni 315 CDI 3665 s još bogatijom opremom Select (donosi sve kao i oprema Pro, ali i volan i ručicu mjenjača u koži, LED prednja svjetla visokih performansi, komforno sjedalo vozača s naslonom za ruke i podesivim naslonom za glavu, regulacuju svjetlosnog snopa High Beam Assist...) nudi za 37.900 eura plus PDV.

Također, tvorničko jamstvo s dvije godine bez ograničenja kilometara produljeno je za još tri godine ili do 250.000 kilometara.

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

“Sprinter je ikona već 30 godina. U tom je vremenu promijenio živote milijuna ljudi i održao svijet u pokretu. Očekujemo da ćemo granicu od pet milijuna primjeraka dostići do kraja godine,” izjavio je na obilježavanju 30 godina lakog gospodarskog vozila Klaus Rehkugler, šef prodaje i marketinga za LCV u Mercedesu.

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Furgon

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Postoji kao dizelski Sprinter i električni eSprinter, u dvije visine i tri duljine karoserije (5,93, 6,97 i 7,37 metara). Uz najveću dopuštenu težinu od 5,5 tona znači da ima nosivost od 2,6 tona, a vuče i prikolicu od 3,5 tona. Uz doplatu, isporučuje se i s integralnim pogonom 4x4.

Tourer

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Prodaje se isključivo kao dizelaš sa 114, 150, 170 i 190 KS, u dvije visine i dvije duljine karoserije – 5,93 ili 6,97 metara. Sasvim dovoljno, dakle, da se udobno smjesti i do devetoro putnika s prtljagom. Po želji dolazi i s pogonom 4x4, a može vući i prikolicu od 3,5 tona.

Sandučar

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Takošer je u ponudi isključivo kao dizelaš sa 114, 150, 170 i 190 KS, u dvije visine i dvije duljine karoserije - 6,05 i 6,95 metara. Sa standardnom ili dvostrukom kabinom, dakako, i tovarnom površinom do 9,2 četvorna metra te najvećom dopuštenom težinom od 5,5 tona.

Podvozje

image

Mercedes Sprinter

Mercedes

Postoji kao dizelski Sprinter i električni eSprinter, sa standardnom ili dvostrukom kabinom te dvije duljine – 5,98 i 6,70 metara. Po želji dolazi s prednjim, stražnjim i pogonom na sva četiri kotača, uz najveću ukupnu dopuštenu težinu od 3,2 do 5,5 tona. Električni eSprinter dolazi s baterijama od 56, 81 i 113 kWh.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Mercedesom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
06. prosinac 2025 11:41