UGLAĐEN, TIH, SNAŽAN

Jaguar XF: Europski kupci dobili malog dizelaša

S obzirom na to da gotovo 50 posto tržišta čine dizelaši s četiri cilindra, ova je verzija ključna za XF

XF nije samo Jaguarova limuzina više klase, nego njena prekretnica, automobil kojim je britanska marka iz temelja promijenjena. Nakon više desetljeća prilično neuvjerljivih i neuspješnih modela Jaguar je 2008. konačno skupio hrabrost i oslobodio se okova tradicije i retro dizajna te predstavio XF.

Dizajnerske promjene

Odvažna i moderna, a istodobno Jaguarovim vrijednostima vjerna limuzina pokazala se vrlo uspješnom i više nego ravnopravnom njemačkim konkurentima. Kako bi još nekoliko godina ostao u tržišnoj formi, XF je nedavno redizajniran, a prvi je put uvedena i iznimno važna četverocilindrična dizelska verzija.

Vizualne izmjene koje “novi” XF čine upadljivijim i agresivnijim nego prije uključuju, među ostalim, veću, dublju i uspravniju masku, izmijenjen odbojnik, nova prednja i dorađena stražnja svjetla s LED dnevnim lampicama te izraženiji poklopac motora. U interijeru su novi 7-inčni TFT “touch screen” zaslon, mogućnost povezivanja mobitela ili MP3 playera putem USB ulaza ili Bluetootha te opcijski Bowers&Wilkins audio sustav od 1200 W.

Izvrstan četverocilindraš

Možda najvažnija promjena nalazi se ispod spomenutog novog poklopca motora. Kako bi sudjelovao u gotovo 50-postotnom udjelu tržišta u kojemu dosad nije bio prisutan, Jaguar je za obnovljeni XF prvi put ponudio četverocilindrični motor, 2,2-litreni common-rail turbodizelaš koji ga čini najekonomičnijim modelom u povijesti tvrtke. Istodobno s novim motorom, koji razvija uvjerljivih 190 KS i 450 Nm, Jaguar je predstavio i novi ZF-ov osmerobrzinski automatski mjenjač koji odsad također dolazi serijski uz dva snažnija V6 turbodizelaša.

Novi početni dizelaš iznimno je uglađen i tih te tek pri najvišim okretajima zvučno raspoznatljiv kao četverocilindraš. Manjak cilindara ionako nije važan s obzirom na vrlo dobre performanse. XF 2.2D snažno i uvjerljivo ubrzava već od 1500 o/min te ni u kojem trenutku ne ostavlja dojam motora nedostojnog ugradnje u Jaguar ili inferiornosti u odnosu na spomenute snažnije V6 verzije. Možda još više od motora impresionira novi automatik koji je, jednom riječju, prvoklasan. Svaki od osam stupnjeva prijenosa mijenja pravodobno, brzo i neosjetno, a prilikom izmjena polugicama na upravljaču reagira brzinom DSG-a.

Udobnost i užitak u vožnji

Uz osnovnu, isprobali smo i najsnažniju dizelsku V6 verziju sa 275 KS koja, unatoč osjetno, ali ne i znatno boljim performansama, nudi podjednaku udobnost i uglađenost u vožnji te agilnost koja jamči velik užitak. Obnovljeni XF može se već naručiti. Cijena četverocilindrične dizelske verzije s početnom, ali bogatom opremom iznosi 58.529 eura, što je sasvim u skladu, a u nekim slučajevima i jeftinije od usporedivih konkurenata. Dvije V6 dizelske verzije stoje 66.464 (240 KS) i 72.310 eura (275 KS). Petolitreni benzinski V8 sa 385 KS stoji 88.845, a za moćni XFR sa 510 KS treba izdvojiti 133.597 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 00:09