StoryEditor
HRVATSKO TRŽIŠTE

Jedina utjeha rast prodaje komercijalnih vozila

Na domaćem tržištu automobila, infrastruktura je iz rekordne 2007., a prodaja iz 1997. godine, s još manjim maržama nego tada

Čini se kako je zakon o PDV-u ipak učinio svoje. Naime, u posljednjih nekoliko mjeseci porasla je prodaja lakih komercijalnih vozila.

Tako je prošlog mjeseca registrirano 390 dostavnih vozila naspram 361 u istom razdoblju prošle godine. Slaba utjeha, ali trenutno se svi uvoznici hvataju za slamčicu koja bi donijela spas. Nažalost, većina bi se ipak mogla utopiti. Razlog leži u činjenici da je u srpnju registrirano 2648 automobila, u odnosu na 3493 u istom mjesecu 2011. godine. To je pad od 24 posto, što vjerojatno neki neće preživjeti. Možda se već ponavljamo, ali treba napomenuti kako je sva infrastruktura i struktura tvrtki napravljena prema prodaji iz 2007. godine, a rezultati su slični onima iz 1997. godine.

Dapače, danas je čak i marža manja nego 1997. godine, što znači da je i zarada manja. Ta disproporcija jednostavno se ne može održati i samo je pitanje dana kada će uvoznici početi pucati po šavovima. U općem sivilu Volkswagen je i dalje broj 1 na tržištu. Pale su rent-a-car isporuke (što je vidljivo kod svih uvoznika), što je donijelo i nešto slabiji rezultat sa 350 registracija. Međutim, tome treba pridodati i rezultat komercijalnih vozila gdje je Volkswagen također lider. U srpnju su ubilježili 87 registracija u tom segmentu. Nedavno je tržištu ponuđena i cargo verzija Pola koja bi mogla postati prodajni hit. Razlog je, naravno, potpuno priznavanje PDV-a. Peugeot je u srpnju uvjerljivo drugi na tržištu sa 272 vozila, čime je dodatno učvrstio svoju poziciju viceprvaka. Dolazak odlične 208-ice sigurno je učinio svoje, a tu je također i komercijalni program koji je bio najuspješniji prošlog mjeseca sa 89 registracija.

Opel je treći u ukupnim i mjesečnim rezultatima. Opel je i tijekom ljeta nastavio svoje marketinške aktivnosti i bit će zanimljivo vidjeti rezultate istih. Korejski dvojac Hyundai i Kia odlično se drže na hrvatskom tržištu, a zahvaljujući novom Cee’du i i30 mogli bi još i rasti. Vjerojatno je to na uštrb Chevroleta koji bilježi 110 registracija, uvjerljivo najmanje u 2012. godini. Razlog je manji broj rent-a-cara.

Škoda je opet odlična s četvrtim mjestom u srpnju i 203 registrirana vozila. Došao je mali Citigo, trenutačno gotovo najpovoljniji automobil na tržištu koji je također pogurao prodaju. Audi je pokorio svijet premium automobila u Hrvatskoj sa 123 vozila i uvjerljivo je sada ispred BMW-a. To je drugi najbolji mjesec za Audi, što pokazuje da još ima određeni broj ljudi koji ima novca. Veseli povratak Mercedesa koji je registrirao 52 automobila tijekom prošlog mjeseca. Nadamo se da će se takav trend nastaviti.

Porsche je kao predstavnik apsolutnog luksuza registrirao čak šest novih vozila. Ipak, na listi se još nije našao nijedan Lamborghini ili Ferrari.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. lipanj 2020 10:55