Cupra je još uvijek relativno nov, pa samim time mnogima i egzotičan brand, no sam naziv nije pao s neba i ima poprilično bogatu i zanimljivu povijest. Prije nego je 2018. postala neovisan proizvođač, Cupra je bila oznaka za cestovne modele visokih performansi Seat Sporta, sportskog odjela španjolske tvrtke osnovanog 1985. Sportsko nasljeđe je doslovno utkano u samo ime (Cup Racing), a prvi model koji se šepurio s tom oznakom bila je Seat Ibiza GTI Cupra Sport 16v.
Predstavljena je 1996., u čast Seatovog prvog od čak tri naslova prvaka u Svjetskom prvenstvu u reliju za automobile s dvolitrenim motorima (FIA 2-litre World Championship). Ne čudi stoga što je prva Cupra izgledala kao malo pripitomljeni relijaški automobil kojega je 2,0-litreni benzinac od 150 KS do stotke ubrzavao za kratkih 7,6 sekundi.
Uspjeh je bio popriličan, posebno među mlađim vozačima željnima sportskih uzbuđenja. Nema sumnje da je već negdje u tom trenutku vizionarski nastrojen Ferdinand Piëch, legendarni inženjer i izvršni direktor koncerna Volkswagen vidio priliku da od Seata, odnosno Cupre, u jednom trenutku napravi samostalni sportski brand…
Kako god, Ibiza ubrzo potom više nije bila jedini model s oznakom Cupra. Na valu početnog uspjeha i stečenog iskustva na relijaškim stazama diljem svijeta – Seat je krajem devedesetih s Cordobom WRC nastupao i u Svjetskom reli prvenstvu - 1999. je predstavljena i Leon Cupra.
Isprva ju je pokretao 1,8-litreni benzinac od 177 KS opremljen turbopunjačem Garrett, da bi 2002. bila predstavljena i paprenija Leon Cupra R od 207 KS. Uz veći turbopunjač, učinkovitiji ispušni sustav i snažnije kočne čeljusti Brembo taj je model ubrzo stekao kultni status. No, sve to, pa i uspjeh Leona SC Cupra iz 2015. kada je postao prvi automobil s prednjim pogonom koji je krug na legendarnom Nürburgringu prošao ispod 8 minuta, bilo je samo zagrijavanje za ono što slijedi.
Ukratko
Mnogi smatraju da je Ferdinand Piëch, legendarni inženjer i izvršni direktor koncerna Volkswagen, već tijekom devedesetih vidio priliku da od Seata, odnosno Cupre, napravi samostalni sportski brand…
Leon Cupra TDI bila je dominantna snaga u natjecanju WTCC tijekom 2008. Zabilježeno je čak 11 pobjeda, a vozači Muller i Tarquini završili su kao prvi i drugi u konačnom poretku