KOREJSKI SUV

Hyundai Tucson PHEV: Hibridni pogon kojeg istog trena potpisujemo

Tucson se ukazao u intrigantnoj plug-in izvedbi, pokretan kombinacijom 1,6-litrenog turbobenzinca i elektromotora s 265 KS
 Darko Tomas/CROPIX

Benzinac, dizelaš, 48-voltni blagi hibrid, klasični hibrid, a sad i plug-in hibrid. Još 2021. pristigloj četvrtoj generaciji Hyundai Tucsona i inače se nema što prigovoriti, a najmanje da mu nedostaje pogonskih izvedbi.

Plug-in hibridna izvedba pritom je namijenjena prvenstveno vozačima koji se uglavnom kreću po gradu, a pritom imaju pristup kućnoj utičnici, jer se uz punu litij-ionsku bateriju kapaciteta 13,8 kWh svakodnevne vožnje mogu odraditi bez kapi goriva.

image
Darko Tomas/CROPIX

Pristup utičnici ključan je za ugodno i štedljivo korištenje plug-in Tucsona, koji se uz preciznu 6-stupanjsku automatiku i realan doseg na struju od više od 50 kilometara u gradu snalazi kao riba u vodi.

Zvuči dobro, zar ne?

I jest, tim više što potrošnja dramatično ne skače ni kad se krene na dulji put. Vožnju od nekoliko stotina kilometara, uglavnom autocestom, zaključili smo s prosjekom od 6,2 litre.

image
Darko Tomas/CROPIX

Sjajan rezultat za 1,9 tona težak i visok SUV. Nije tu, međutim, važna samo potrošnja.

Kombinacija 1,6-litrenog turbobenzinca od 180 KS i elektromotora od 91 KS radi izuzetno uglađeno, pa i tiho dok se ne forsira. Serijski se isporučuju i pogon 4x4, 6-stupanjska automatika i pretvarač od 7,2 kW.

image
Darko Tomas/CROPIX

Osim toga, uz sistemsku snagu od 265 KS i 304 Nm ima dovoljno špirita i za sportski nastup, o čemu svjedoči i pogled na tablicu s tehničkim podacima (8,6 sekundi do stotke, uz najviše 190 km/h).

image
Darko Tomas/CROPIX

Zanimljivo je pritom da pogon na sve kotače nije - kako to često biva kod plug-in hibrida - riješen pomoću dodatnog elektromotora na stražnjoj osovini, već su Korejci posegnuli za klasičnim pogonom na sva četiri kotača, već poznatim iz prethodnog Tucsona i Santa Fea (HTRAC), koji po potrebi dio okretnog momenta šalje i na stražnje kotače.

image
Darko Tomas/CROPIX

Plus je i što ne manjka prostora za putnike, ali i što je litij-ionska baterija smještena u podnicu. Iza stražnjih vrata tako se nudi prtljažnik od velikih 558 litara, koji preklapanjem naslona raste na još izdašnijih 1737 litara.

image
Darko Tomas/CROPIX

Cijena 35.919 eura

Sadržaj nastao u suradnji s Hyundai Hrvatska

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. travanj 2024 20:19