1000. broj Auto kluba

Inflacija je 1989. galopirala, a za otplatu prosječnog auta trebala su tri života. Zvuči poznato?

Auto klub, najčitaniji domaći automobilski magazin, 14. veljače će objaviti svoj 1000. broj. Tim povodom smo se prisijetili sadržaja prvog broja, izdanog još 1989. godine, kojega sad tu možete prelistati i u digitalnom obliku

Auto klub

Prvi broj Auto kluba, najdugovječnije automobilske novine u Hrvatskoj, pa i šire, pojavio se na kioscima 25. svibnja sada već davne 1989. Bilo je to prije gotovo 36 godina, u prošlom stoljeću i u bivšoj državi, u ne baš najoptimističnijem trenutku.

Koliko je trebalo entuzijazma da bi se u tom trenutku krenulo u izdavanje automobilističkog časopisa postaje jasno kad se vidi što se sve politički valjalo kod nas i u susjedstvu.

Koliko je hrabrosti trebalo da bi se uopće upustilo u izdavački pothvat možda najbolje pokazuje podatak je prvi broj Auto kluba stajao 6500 dinara, a već 17. na krilima hiperinflacije bio čak 12 puta skuplji i plaćao se 80.000 tadašnjih jugoslavenskih dinara.

Usprkos svemu tome – ili upravo stoga - redakcija Auto kluba već je u prvom broju krenula brzo i odlučno.

Uz već legendarni usporedni test Tipa i Floride prvi broj obilježila je peticija za blaže oporezivanje automobila.

Problem je bio taj što je država zbog inflacije kao poreznu osnovicu prestala koristiti tvorničku cijenu te porez krenula naplaćivati temeljem obujma motora. Koji je, kao za vraga, dolaskom nove generacije motora baš tada u prosjeku skočio za tristotinjak kubika pa je ispalo da vozači plaćaju najveći namet u Europi.

Kako sve to skupa nije bio pucanj u prazno pokazala je i vezana tema o broju plaća potrebnih da bi se otplatio automobil.

Pokazalo se da već za Renault 4 treba izdvojiti 35 plaća, a to je kao da se danas Renault Clio plaća 80.000 eura. Iako je prosječna plaća iznosila na prvu senzacionalnih 1,6 milijuna dinara, za otplatu prosječnog auta trebala su tri života!

Osim toga, u rubrici “Poznati za volanom” u prvom broju je ugošćen legendarni televizijski voditelj Oliver Mlakar, koji je pozirao uz svoj Golf i priznao da mu prometne kazne nisu strane te upozorio vozače na provalnici u potrazi za radiokazetofonima iznimno lako otključavaju bravicu Dvojke.

Na stranicama rezerviranima uz sport divili smo se Prostu i Senni, čije je rivalstvo već tada intrigiralo sve zaljubljenike u Formulu 1.

Istim tempom Auto klub je nastavio i sljedećih 1000 brojeva.

Hvala Vam na vjernosti. Čitamo se.

Pretplatiti se možete OVDJE

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. veljača 2025 16:18