MG je nakon dolaska na naše tržište 2022. brzopotezno pobrao simpatije vozača, a jedan od najvećih aduta u aktualnoj ponudi je novi HS, raskošno opremljeni obiteljski SUV dugačak 4,65 metara, čija druga generacija bez straha može stati uz bok najrelevantnijim modelima u klasi. I to nije stvar dojma, već i konkretnih pokazatelja.
Otkriva to, primjerice, i berba bodova na EuroNCAP testiranju, gdje novi HS ne samo da je bez problema osvojio maksimalnih pet zvjezdica, nego je po bodovima nadmašio i niz itekako etabliranih konkurenata.
Nema tako sumnje da je konstrukcijski izrađen besprijekorno, ali i da se nije nimalo škrtarilo sa sigurnosnom elektronikom. Već u serijskoj opremi HS isporučuje čak 13 naprednih sustava za pomoć u vožnji, od onog zaduženog za zadržavanje u voznoj traci i automatskog kočenja u nuždi do nadzora mrtvog kuta i bočnog prometa straga. I ktome baš svi u praksi funkcioniraju iznimno precizno i intuitivno, zahvaljujući čemu HS nije samo iznimno siguran, nego je i ugodan za vožnju te, ništa manje važno, jednostavan za parkiranje.
Nova platforma međuosovinskog razmaka 277 cm pritom je donijela veću čvrstoću, primjetnu u vožnji, ali i znatno izdašniji prostor u unutrašnjosti. Prtljažnik sad broji više nego solidnih 507 litara, a prostora je osjetno više i straga, gdje se ugodno mogu smjestiti i putnici višeg rasta.
Skladna, mišićava karoserija, od početne opreme Comfort ukrašena atraktivnim alu naplacima od 19 cola, nudi i raskošan smještaj za upravljačem, gdje posebno impresionira nova prednja armatura presvučena visokokvalitetnom plastikom, s dva vizualno povezana zaslona digitalnih instrumenata i multimedije, svaki dijagonale 31,2 centimetra. Osjetno širi nego viši, većim dijelom stopljeni s armaturom, u praksi se pokazuju izuzetno praktičnima i nimalo ne sputavaju pogled na cestu.
Smještaj ugodnim čini i već od starta iznimno bogata oprema, pa tako već osnovna izvedba Comfort dosupna od 29.990 eura donosi spomenute zaslone instrumentne ploče i multimedije, kao i alu naplatke od 19 cola, ali i klimu, stražnje parkirne senzore i kameru za pomoć pri vožnju unazad, multifunkcionalni upravljač presvučen kožom... Tko se, međutim, odluči počastiti bogatijom, 2500 eura skupljom izvedbom Luxury, neće požaliti.
Umjesto ručne klime tada se dobiva automatska, sjedala su presvučena kožom umjesto tkaninom, vrata prtljažnika mogu se pomicati na struju, uz stražnje parkirne senzore nudi se i pomoć prednjih, bežično se može puniti mobitel, tu je i grijanje prednjih sjedala, kamera s pregledom 360 stupnjeva...
Iako se HS nudi i u hibridnom, pa i u plug-in-hibridnom izdanju, temelj ponude još uvijek čini turbobenzinac 1.5 T-GDI dostupan u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili, pak, 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom. Razvija okruglih 170 KS, radi uglađeno i tiho, anage ima dovoljno za uvjerljiva međuubrzanja, a u prosjeku se zadovoljava sa niskih 7,5 litara.
Švedski stol pogonskih rješenja za sve potrebe i apetite
Osim sa 1,5-litrenim benzincem, raspoloživim sa 6-stupanjskim ručnim ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem, HS se nudi i s potentnim plug-in hibridom od 272 KS, a odnedavno i sa samopunjivim hibridom poznatim iz modela MG 3 i MG ZS
Kako MG ništa ne prepušta slučaju možda najbolje pokazuje broj pogonskih izvedbi raspoloživih u modelu HS. Nudi se, dakle, za svakoga ponešto. Klasični, nehibridizirani benzinac 1.5 od 170 KS, spreman u prosjeku trošiti itekako prihvatljivih 7,5 litara već smo pohvalili u uvodu, no za sve koji imaju mogućnost svakodnevnog punjenja kod kuće ili na poslu, MG je ponudio atraktivnu opciju punjivog, plug-in hibrida. Opremljen baterijom velikog kapaciteta od 21,4 kWh, HS PHEV omogućuje više od 100 km vožnje isključivo na struju.
Zahvaljujući učinkovitom pogonskom sklopu, počevši od optimiziranog 1,5-litrenog turbobenzinca sa 105 kW (143 KS) koji postiže do čak 43 posto termičkog stupnja djelovanja, elektromotora snage 135 kW (183 KS) i generatora koji može proizvoditi 110 kW (150 KS), s punom baterijom i spremnikom goriva moguće je bez dopune prijeći više od 1000 kilometara. S ciljem poboljšanja učinkovitosti, električni je pogon uparen s jednostavnim dvostupanjskim automatskim mjenjačem, a cijeli hibridni sklop prema potrebi može raditi paralelno ili serijski.
Stoga HS PHEV ne oduševljava samo učinkovitošću, već i performansama - ukupna snaga sustava od 200 kW (272 KS), uz okretni moment od 350 Nm, omogućava ubrzanje s mjesta do 100 km/h za samo 6,9 sekundi. I cijena je pritom više nego konkurenta i kreće od 38.400 eura.
Baterija puna za tri sata
Ugrađeni pretvarač snage 7 kW omogućuje da se baterija kapaciteta 21,4 kWh napuni na zidnom punjaču za otprilike tri sata. Uz električni doseg veći od 100 km, većina vozača uobičajene gradske relacije može savladavati isključivo na energiju pohranjenu u bateriji, bez potrošnje benzina.
Tomislav Bišćan, direktor Auto centra Bišćan: Prati nas dobar glas, posebno od kada nudimo MG
Auto centar Bišćan iz Dubrovčana jedan je od prvih, ali i najuspješnijih prodajno-servisnih partnera marke MG u Hrvatskoj. Što kupci najčešće biraju, kakva je pouzdanost samih automobila, ali i koliko je zadovoljan suradnjom sa zastupništvom iz prve ruke nam je otkrio direktor Tomislav Bišćan.
- Auto centar Bišćan je nekoć prodavao aute drugih brendova, a sad je ovlašteni trgovac marke MG. Kako to da je izbor pao na MG?
S grupacijom Grand Automotive Adriatic surađivali smo i ranije, a kada su odlučili na hrvatsko tržište dovesti MG, ponudili su nam da postanemo prodajno-servisni partner. Vidjeli smo da je riječ o vozilima s jako dobrim omjerom cijene i kvalitete, samim time i prodajno atraktivnima, i stoga smo prihvatili ponudu. Modele marke MG počeli smo prodavati među prvima u Hrvatskoj 2022. godine i mogu reći da zbilja nismo požalili. Dapače.
- Je li odluka da postanete dio prodajno-servisne mreže popularizirala MG kod lokalnih kupaca, koji već dugi niz godina dolaze k vama po novi automobil?
Naravno. Poslujemo već 30 godina i imamo veliki broj vjernih kupca koji nam se uvijek vraćaju, očito zadovoljni uslugom koju pružamo. Neki od njih čak nam dolaze i iz drugih krajeva Hrvatske. Posebno smo, međutim, ponosni na to da smo 2023. imali najveći prodajni udio od svih partnera, kao i na to da je MG u Krapinsko-zagorskoj županiji zahvaljujući našem trudu i radu postao popularniji od Opela, kome su ljudi u Zagorju tradicionalno skloni.
- Koliko su kupci upoznati s ponudom tvrtke MG i koja pitanja najčešće postavljaju pri dolasku u salon? Koji modeli su najtraženiji i koje je vrijeme isporuke?
Kad nam dođu, kupci su uglavnom već dobro informirani zahvaljujući internetskim portalima i društvenim mrežama. Najtraženiji model je MG ZS, koji je po nama best-buy na tržištu, s rokom isporuke - odmah. Od električnih modela kupcima je najzanimljiviji MG 4, za kojega smo imali upite i prije nego što je stigao na tržište.
- Kupci, pretpostavljamo, najčešće biraju benzince. Kako reagiraju na hibridne modele i one pokretane strujom?
Primjetan je rast interesa za hibride, koji mnogima služe kao prijelazni korak s benzinca na električni model. Sreća je stoga što u ponudi sad imamo izvrsne hibride MG 3, ZS i HS s baterijom većeg kapaciteta, koja omogućuje dosta kilometara u električnom načinu vožnje. Potrošnja im je po mom osobnom iskustvu čak i manja nego što je navedeno u tvorničkoj specifikaciji.
- Svaki MG dolazi s jamstvom od sedam godina ili 150.000 km. Kakvima se MG modeli pokazuju kad je riječ o pouzdanosti?
Izuzetno su pouzdani. Pritom to nije samo naša ocjena, pokazuju to i komentari zadovoljnih kupaca na društvenim mrežama. Uz redovito održavanje u našem servisu auti zbilja nemaju nikakvih problema, a posao nam olakšava i podrška našeg uvozništva.
- Čitatelji nas često znaju pitati kakva je dostupnost dijelova za MG, odnosno brzina njihove dobavljivosti. Što da im kažemo?
Ako se dio nalazi u nama najbližem skladištu u Novom Mestu, što je najčešće slučaj, rok isporuke je 24 sata. Odnosno, ako ga naručimo do 13 sati, dostavlja se isti dan i već sljedeće jutro može na montažu. Drugo skladište je u Mađarskoj i tada je rok isporuke otprilike 10 radnih dana, dok se najduže, nekih mjesec dana, čekaju dijelovi iz Kine. Takvih slučajeva, međutim, u tri godine imali smo svega nekoliko.
MG S5 EV - Izravni napad na električnu elitu
Novi MGS5 dužinom od 4,45 m i međuosovinskim razmakom od 2,73 m ulazi u samo srce tržišno iznimno popularne klase kompaktnih SUV modela. Modularna platforma MSP, ista ona na koju je smješten i MG 4, pritom mu je veliki adut, jer je razvijena posebno za električna vozila s ciljem da bude što lakša, a to povoljno utječe ne samo na ekonomičnost, već i na ponašanje u vožnji.
Pokretan snažnim elektromotorom sa 170 kW (231 KS) i 350 Nm, stotku hvata za kratkih 6,3 sekunde, a voznoj dinamici pridonosi i stražnji pogon s gotovo idealnim rasporedom težine među osovinama. Već sa standardnom baterijom od 49 kWh nudi doseg od 340 km, dok s onom od 64 kWh doseg raste na 480 km. Uz maksimalnu snagu punjenja od 150 kW na brzim, DC punjačima za dopunu baterije od 10 do 80 posto kapaciteta treba manje od pola sata.
Praktično je i što se pomoću pogonske baterije mogu napajati vanjski uređaji snage do 6 kW. Unutrašnjost je fino izrađena i bogato opremljena – uključujući 12,8” središnji zaslon i gotovo neograničene mogućnosti povezivanja mobilnih uređaja – dok prtljažnik pruža 453 litre, odnosno čak 1.441 litru uz preklopljena stražnja sjedala.
Najljepše od svega, već solidno opremljena verzija Comfort sa standardnom baterijom stoji manje od 33.000 eura, dok se bogatija izvedba Luxury s baterijom većeg kapaciteta nudi od 39.490 eura.
MG Cyberster
Atraktivni električni roadster dosljedno interpretira bogato sportsko nasljeđe
MG je desetljećima bio poznat po sportskim automobilima, a tog se nasljeđa ne odriče niti sada u modernom ruhu. Atraktivno skrojen i strujom pogonjeni roadster, prikladnog naziva Cyberster, prema riječima dizajnera Carla Gothama “obećava uzbuđenja poput sportskih automobila marke MG iz prošlosti”.
I zbilja, svi preduvjeti za takvo što su na broju - zavodljiva sportska forma s niskim težištem, otvoreno nebo nad glavom i više nego dovoljno snage. Nude se dvije verzije, Trophy i GT, ukupne snage 250 KW (340 KS), odnosno 375 kW (510 KS). Već uvjetno rečeno ‘slabiji’ Trophy s mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 5,2 sekunde, dok GT, uz dva motora, uvjerljiv pogon na sva četiri kotača i brutalni ukupni okretni moment od čak 725 Nm, istu disciplinu savladava za svega 3,2 sekunde.
To je razina punokrvnih supersportaša, a najljepše je što baterija velikog kapaciteta 77 kWh omogućava da u vožnji uživate više od 500 km – naravno, pod uvjetom da cijelo vrijeme ipak ne koristite puni potencijal pogona. Užitku svakako pridonosi i sjajno uređena unutrašnjost, koja lijepo spaja najsuvremenije i tradicionalne detalje.
Cijena? Kreće od 69.500 eura.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s MG Motor Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....