Lincoln Continental

Najdulji model u povijesti Forda: U Zagrebu smo pronašli posljednju američku limuzinu čudovišnih dimenzija

Dugačak impozantnih 5,9 metara, Lincoln Continental iz 1979. je i najdulji model u više od 120 godina povijesti Fordove grupacije

Željko Suhina

 Ranko Šuvar/CROPIX

Mnogi zaljubljenici u oldtimere sjećaju se Reliant Robina iz danas nažalost zatvorenog zagrebačkog muzeja automobila Ferdinand Budicki. Znajući da je tadašnji vlasnik te trokolice uređene u stilu TV serije Mućke bio Željko Suhina iz Zagreba, s nekoliko smo upitnika nad glavom krenuli na snimanje radikalno drukčijeg automobila iz njegove kolekcije, gotovo šest metara dugačkog Lincolna Continental Town Car iz 1979.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Uistinu rijetko nalazimo tako širok raspon automobilskih interesa kod nekog kolekcionara, no u razgovoru je sve počelo dobivati smisao.

Prva ljubav gospodina Suhine bili su Citroëni, u životu ih je imao mnogo, ponajviše modele GS i BX, potonji čak i u rijetkoj sportskoj izvedenici GTi. Nažalost, zbog zdravstvenih problema u posljednjih se nekoliko godina morao prebaciti isključivo na modele s automatskim mjenjačem, pa se morao riješiti nekih automobila koje mu je danas teško voziti, primjerice Citroëna Diane i već spomenutog Relianta.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Premda u kolekciji ima i neke modele Mercedesa i Jaguara, nekako se najviše ozari kada priča o Citroënu XM i ovom Lincolnu.

Odavno je, kaže, priželjkivao neki američki automobil, no nije patio za nabildanim modelima za paljenje guma poput Mustanga ili Corvette, san mu je bio neki full size primjerak iz 1970-ih.

A čak ni u to vrijeme ekstrema auti nisu dolazili veći od ovoga Lincolna Continental Town Car, bio je to najduži regularno dostupan automobil na američkom tržištu, zanemarimo li ručno rađene limuzine poput Rolls-Roycea Phantom VI.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Nažalost, nije poznato ništa o ranoj povijesti ovog primjerka, pronađen je u Đakovu gdje ga je vlasnik, pomorac, desetak godina držao u garaži, praktično ga i ne vozeći. Izvorno je bio za kraj 1970-ih tipične smeđe boje, no u nekom je trenutku, ne zna se ni kada ni gdje, prelakiran u današnju zlatnu.

Nijansa nije izvorna, no odlično pristaje karakteru modela, uostalom, tih je godina dobar dio Lincolnovih brošura prikazivao upravo zlatne automobile na nekom travnjaku, što smo i mi pokušali rekreirati na snimanju.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Ovo je posljednja modelska godina za tako ekstremni Continental, već će model za 1980. biti pola metra kraći. U kolekcionarskom je svijetu model, izvorno predstavljen 1970., u sjeni ranijih generacija Continentala, te samim time i nešto pristupačniji. Naslijedio je legendarnu generaciju “JFK”, upisanu u povijest atentatom u Dallasu.

Kako se Lincoln vratio na krutu šasiju s odvojenom karoserijom nakon samonoseće konstrukcije prethodnika, model ima stigmu tehničkog nazadovanja, no staromodnost ga danas čini zanimljivijim, a svakako i jednostavnijim za održavanje i restauraciju.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Nakon što je vidio oglas, s prijateljem se zaputio u Đakovo, gdje se na prvi pogled zaljubio u automobil i odmah ga kupio. Usprkos dugom stajanju, nije bilo puno posla na njemu, u ove četiri godine odrađeni su redovni servisi, popravljena klima, zamijenjena prednja svjetla, uređene električne instalacije i zamijenjene gume.

Na automobilu nije bilo ozbiljnije korozije, podvozje je zaštićeno, a daljnji radovi zasad nisu u planu. Lak na mjestima bubri, no zasad je dojam da ispod njega nisu sakriveni nikakvi horori.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Ugodna patiniranost ostavlja snažniji dojam od mnogih restauracija. U vožnji je Lincoln impresivan, ponajprije zbog onog klasičnog dubokog zvuka, kakav imaju samo američki V8 motori velikog obujma. Kako je prevelik za normalnu garažu, izgradio mu je posebnu nadstrešnicu.

Loša je strana, očekivano, potrošnja, koja lakoćom dostiže i tridesetak litara na sto kilometara. Automobil se stoga vozi razmjerno malo, samo po Zagrebu i Zagorju.

Ove godine još i manje, jer je vlasnik nakon trideset godina odlučio prekinuti glazbenu karijeru. Vodio je popularan tamburaški sastav, a kako su velik dio nastupa odrađivali na svadbama, jasno je da se u taj ambijent zlatni Lincoln sjajno uklapao.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

Danas se bavi samo osnovnim poslom, prodajom rabljenih vozila, koji donosi i ugodna iznenađenja, pa je tako nakon dvije godine neuspješnog traganja za vlasnikom onog Relianta doživio da čovjek dođe do njega i ponudi mu upravo taj auto u zamjenu za nešto novije.

Gospodin Suhina ispunio je, kaže, gotovo sve svoje automobilske snove, jedino što još planira nabaviti je Mercedes SL serije R107. No, Lincoln ostaje kod njega za stalno, kaže da je njime toliko zadovoljan da naprosto nema nikakve potrebe tražiti nešto drugo.

image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX
image

Lincoln Continental

Ranko Šuvar/CROPIX

UKRATKO

- V8 motor iz 6590 ccm zvuči moćno, no razvija umjerenih 173 KS, a konstrukcija mu omogućuje rad na niskooktanskom gorivu, super mu nije bio potreban

- U zbunjujućoj Lincolnovoj nomenklaturi coupe je imao oznaku Mark V, a Town Car se od običnog Continentala razlikovao po vinilnom krovu i malom opernom prozoru na C-nosaču

- Željko Suhina ima Citroën kao prvu oldtimersku ljubav, no uživa u raznolikim autima, a ova impozantna krstarica jedini mu je iskorak u svijet Amerikanaca

- Kada je kupio Reliant Robin, u njega je objesio plišane kocke kakve je imao Delboy. Nakon što ga je prodao, odlučio ih je prebaciti u Lincoln

- Najprestižniji su modeli Lincolna desetljećima imali ugrađene satove francuske draguljarske kuće Cartier, pa ni ovaj primjerak nije iznimka

- Stvar na koju Suhina posebno pazi jest da svi njegovi automobili imaju unutrašnjost u svjetlijim nijansama, najčešće bež. Lincoln je inače registriran za šest putnika

- Zbog golemog 120-litarskog spremnika goriva iza stražnje klupe i na njemu smještenog rezervnog kotača prtljažnik je nešto manji od očekivanja

Kao i kod mnogih oldtimera, brojke na PV pločici reflektiraju godinu proizvodnje automobila, a dvije nule su tu zato što su ostale kombinacije već bile zauzete

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 14:04