OMILJENA MARKA

Suzuki Across 2.5 PHEV e-Four: SUV od 4,6 metara i dalje troši kao Swift

Plug-in hibridni SUV naoružan s 306 KS, čak i s pogonom na sva četiri kotača troši oko pet litara

Suzuki Across

 Darko Tomaš/CROPIX

Suzuki i Toyota surađuju već desetljećima, ali 2017. otišli su korak dalje i sklopili partnerstvo.

Posljedica? Toyota na indijskom i južnoafričkom tržištu pod svojom značkom prodaje Suzukije, a Suzuki na europskom tržištu hibridne Toyote - Corollu kao Swace i RAV4 kao Across. Oba u nastojanju da ostane ispod 2021. na tržištu EU uvedene granice od 95 grama CO2.

Plug-in hibridni Suzuki Across, naime, u atmosferu svaki kilometar ispusti samo 22 grama CO2. Uz to, s užim svjetlima i zaobljenijom maskom hladnjaka koja podsjeća na ostale Suzukije (Vitaru, S-Cross, Swift...), čak izgleda privlačnije od RAV4.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Priličnih 4,64 metra dug japanski SUV u jesen prošle godine prošao je dotjerivanje, prije svega u unutrašnjosti. Across je, naime, dobio digitalnu instrumentnu ploču od 31,2 centimetra, a središnji na dodir osjetljivi zaslon ostao je bez reda prekidača i sa 23 narastao na 26,7 centimetara, a sad podržava i povezivanje s pametnim telefonima putem Apple CarPlaya, odnosno Android Auta.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Novost je i ugrađeni punjač od 6 umjesto prijašnjih 3 kW, pa se litij-ionska baterija od 18,2 kWh sad napuni za svega 2 sata i 45 minuta, umjesto prijašnjih 5 sati i 30 minuta.

I dalje ga pokreću 2,5-litreni atmosferski benzinac od 185 KS i u prijenosni mehanizam ugrađeni elektromotor od 182 KS, ali i 54 KS jak elektromotor na stražnjoj osovini za elektronički upravljani pogon na sva četiri kotača e-Four.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Sveukupno, dakle, priličnih 306 KS, pa ne čudi što gotovo dvije tone težak japanski SUV do stotke stiže kao dojučerašnji sportski dvosjedi – za 6 sekundi - dok na autocesti dohvati sasvim pristojnih 180 km/h.

Još je, međutim, ljepše što se zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od 18,2 kWh samo na struju možete voziti 50 do 70 kilometara. A pod uvjetom da ga redovito punite kod kuće, i to noću kad je struja jeftinija (7,5 centi/kWh), šezdesetak dnevnih kilometara plaćat ćete oko 1,35 eura, odnosno 1800 kilometara mjesečno će vas stajati oko 40 eura.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Iznos koji je prema današnjim cijenama dovoljan za oko 25 litara goriva.

Drugim riječima, bit će kao da na stotinu kilometara trošite 1,4 litre benzina ili dizela. Toliko o teoriji.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

U svakodnevici, jer ćete s vremena na vrijeme ipak preskočiti koje punjenje ili otići na dulji put autocestom, valja računati s još dvije do najviše pet litara, što su sjajne vrijednosti za čak 4,64 metra dug, 1,69 metara visok i gotovo dvije tone težak SUV, jer pet litara troši maleni Swift. I pritom nećete strahovati da ćete nasred ceste ostati bez struje, jer vam uvijek ostaje 2,5-litreni benzinac s lijepih 185 KS.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Na našem se tržištu Across i dalje nudi samo s najskupljim paketom opreme Elegance (GLX), koji već u seriji uz automatski mjenjač sadrži čak 170 stavki – automatsku klimu, pametni ključ, električno otvaranje prtljažnika, grijanje kožom presvučenog upravljača i sjedala sprijeda i straga, aluminijske naplatke od 19 cola, priključak od 220 V...

Podjednako je uvjerljiv i popis sigurnosne opreme, što opravdava cijenu od 64.112 eura, nijansu povoljniju od Toyote RAV4 PHEV Style (66.419 eura).

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Jedini plug-in hibrid i inovativni pogon 4x4

Na struju od 50 do 70 kilometara

Suzuki u ponudi danas ima isključivo hibride, ali samo je Across plug-in hibrid (PHEV). Zajednički ga, naime, pokreću tri motora – 2,5-litreni benzinac koji pokreće automobil i po potrebi puni bateriju te dva elektromotora, od kojih sprijeda ugrađeni pokreće prednje, a stražnji stražnje kotače, kad postoji potreba za pogonom 4x4.

Oba energiju crpe iz litij-ionske baterije od 18,2 kWh, a vozač može birati između četiri načina rada – isključivo na struju (EV), na struju i benzin (Auto-EV/HV), samo na benzin kad se baterija sasvim isprazni (HV) i na benzin, ali samo kao agregat za punjenje baterije do 80 posto (CHG).

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Izuzev karavana Swace, svi modeli japanskog proizvođača nude se i s pogonom 4x4. Kod Acrossa riječ je o elektronički upravljanom pogonu na sva četiri kotača e-Four u kojem okretni moment među elektromotorima raspoređuje elektronika.

Ne postoji, dakle, uobičajena mehanička veza između prednje i stražnje osovine kao kod klasičnog pogona 4x4. Ovisno o situaciji, elektronika će moment raspodijeliti u omjeru 100:0 do 20:80 posto, a pritom će utjecati i na odziv na gas, prijenosni mehanizam, električni servoupravljač i raspodjelu sile kočenja.

Vozač može birati između tri načina rada – Eco, Normal i Sport, a dodatno može uključiti i automatsko zaključavanje diferencijala (Trail), pa će elektronika automatski prikočiti kotač koji se zavrti u prazno, a okretni moment prebaciti na kotače s više prianjanja.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Suzuki najpouzdaniji bez obzira na godine

Prema statistici Centra za vozila Hrvatske, tijekom 2022. na tehničkom pregledu pao je gotovo svaki drugi autmobil. Od 2,3 milijuna pregledanih vozila neispravnim je proglašeno njih 431.625. Taj podatak na prvu zvuči poražavajuće, ali je u usporedbi s prethodnim godinama zamjetan pozitivan trend – lani ih je bilo 3,7 posto manje nego 2021. (448.386).

I to unatoč činjenici da nam je vozni park sve stariji – 2021. prvi put je probio granicu od 13 godina, a lani je iznosio 13,3 godine. Poznato je, naime, da sa starošću vozila neminovno kopni i njegova pouzdanost.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

U statističkim podacima koje su prikupili u Centru za vozila Hrvatske mogu se iščitati i razlozi pada na tehničkom pregledu – u najvećem postotku to su i dalje uređaji za osvjetljavanje i svjetlosna signalizacija (23,9 posto), a u stopu ih prate uređaji za kočenje (22,4 posto). Podaci otkrivaju i kolika je bila neispravnost po markama, odnosno kakav su rezultat na tehničkim pregledima imali automobili pojedinog proizvođača.

Kao i prijašnjih godina, najmanje problema na tehničkom pregledu imali su vlasnici japanskih automobila. Na ljestvici najboljih u kategoriji starosti do 5 godina prvo mjesto zauzeo je Audi, u kategoriji od 5 do 10 godina vodeća je Mazda, dok u kategoriji starijih od 10 godina glavnu ulogu igra Mercedes.

No, jedina marka koja se u svim kategorijama plasirala među prvih pet bio je Suzuki.

image

Suzuki Across

Darko Tomaš/CROPIX

Japanski je proizvođač na najbolji mogući način opravdao ugled jednog od najpouzdanijih u svijetu.

Suzuki i dalje omiljen među privatnim kupcima u HR

Nakon normalizacije situacije s čipovima i proizvodnjom, nastavlja se i oporavak domaćeg tržišta novih automobila. U prva tri tromjesečja ove godine prodano je, naime, ukupno 46.168 automobila, odnosno 29,5 posto više nego u istom razdoblju lani, otkrivaju podaci Promocije plus.

Sasvim očekivano, na vrhu se nalaze Volkswagen (5479), Renault (5086) i Škoda (5079), a slijede ih Kia (3377) i Dacia (3049).

No, najugodnije iznenađenje je Suzuki, koji se s 2779 automobila u prvih devet mjeseci godine našao na visokom šestom mjestu, ispred Opela, Toyote, Hyundaija, Forda, Peugeota...

Japanski proizvođač, naime, omiljen je među privatnim kupcima, kojima je na prvom mjestu sa 702 prodana primjerka S-Cross, a odmah na drugom Vitara (639 primjeraka).

image

Suzuki Vitara

Suzuki

Oba su automobila visoko i na ljestvici ukupno najprodavanijih – Vitara na petom (1221 primjerak), a S-Cross na šestom mjestu (1191).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 16:12