E-POTICAJI

Za koji dan kreće nova runda ekopoticaja, svi detalji kako do 105 milijuna kuna na stolu

Prijave u Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost slati će trgovci u prodajnim salonima, a trebat će i uplatiti predujam
e poticaji
 Tomislav Krišto/CROPIX

Do Javnog poziva ostao je tek još koji dan, a Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je promjene u postupku prijave. I to ne treba čuditi. Posljednjih godina aktualna praksa „najbržeg prsta“ nije se pokazala svrsishodnom, obzirom da bi već u prvih nekoliko minuta broj prijava nadmašio osigurana sredstva i Javni poziv bi se zatvarao.

Mnogi zainteresirani kupci, posebno oni sa sporijom ili manje pouzdanom internetskom vezom, tako su ostajali kratkih rukava iako su prethodno marljivo skupili traženu dokumentaciju i kao zapete puške pored računala čekali da započnu prijave. To sad više ne bi trebao biti slučaj. Zamišljeno je, naime, da prijavu u cijelosti vrše trgovci u prodajnom salonu, što će u mnogočemu pojednostaviti i ubrzati cijeli postupak.

image
e poticaji
Branimir Hitrec

No, to ne znači da će prijavitelji moći sjediti skrštenih ruku, tim više jer će ove godine odmah u startu morati odabrati konkretno vozilo koje namjeravaju kupiti uz državni poticaj. U povijest, naime, odlazi i dosadašnja praksa prema kojoj je u roku od 12 mjeseci nakon potpisa ugovora s Fondom bilo moguće kupiti bilo koji model s pogonom za koji je odobren poticaj, pa se tako moglo prijaviti s ponudom za Nissan Leaf, a u konačnici kupiti Renault Zoe ili Peugeot e-208.

image
e poticaji

Sada će prijavitelji morati odmah odabrati željeno vozilo, i to dostupno na domaćem tržištu (nema više uvoza, odnosno unosa). Kako to ne bi bio pretjerano težak zadatak, Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost već će sad u svibnju objaviti i Javni poziv namijenjen zastupnicima, odnosno trgovcima.

Od njih će se tom prigodom tražiti da iskažu obvezujući iskaz interesa za sudjelovanje u ovogodišnjoj rundi poticaja, prijave Fondu dostupne modele po prodajnim salonima te osiguraju dostupnost prijavljenih vozila. Podaci o dostupnim modelima i prodajnim mjestima potom će biti objavljeni na internetskoj stranici Fonda, pa će prijavitelji na vrijeme imati jasnu sliku o dostupnoj ponudi.

image
e poticaji
Elvir Tabaković/CROPIX

Prijavitelji će tako moći izabrati željeno vozilo i prije nego Javni poziv ovog lipnja, pa i prikupiti traženu dokumentaciju. Ona službeno još nije objavljena, no može se očekivati da će trgovci u postupku prijave Fondu trebati dostaviti potpisani prijavni obrazac, presliku osobne iskaznice, tehničke karakteristike vozila i sam predračun. Kako bi se doskočilo dosadašnjoj skromnoj realizaciji poticaja koja se proteklih godina kretala oko mršavih 50 posto, predviđena je i uplata obaveznog predujma.

image
e poticaji
Tomislav Krišto/CROPIX

Poznato je da će on iznositi 7 posto traženih sredstava Fonda, što znači da će građani prilikom prijave morati uplatiti minimalno 4900 kn (kod kupnje plug-in hibrida), dok će pravne osobe koje će uz poticaje moći nabaviti dva vozila (uz ukupni iznos sufinanciranja od maksimalno 400.000 kn) uplaćivati najmanje 28.000 kn.

To, međutim ne znači da i sami trgovci neće tražiti predujam, kako je to već slučaj pri narudžbi vozila u prodajnom salonu. A taj predujam ne samo da bi mogao biti i kudikamo izdašniji, nego za razliku od ovoga vezanog uz Fond i nepovratan. Upravo iz tog razloga zainteresirani će ove godine morati barem dva puta dobro promisliti žele li se upustiti u ovu avanturu.

image
e poticaji
Boris Kovačev/CROPIX

Kod same prijave prvi korak bit će rezervacija koja će se ostvariti unosom osobnih podataka i učitavanjem obavezne dokumentacije u aplikaciju Fonda. Uspješna rezervacija rezultirat će potvrdom s uputom za plaćanje predujma, koji će, kako smo već napomenuli, biti preduvjet za uspješnu prijavu na Javni poziv. No, treba znati da će se poticaji dijeliti prema redoslijedu zaprimljenih rezervacija, što znači da trenutak uplate predujma (postavit će se rok za uplatu, vjerojatno od 8 dana) neće imati presudnu ulogu u formiranju ljestvice prijavitelja.

U cijeloj priči tako će biti ključna uloga trgovaca i brzina kojom će oni moći traženu dokumentaciju prosljeđivati u Fond, pa bi ih sa svojim namjerama zainteresirani trebali upoznati na vrijeme, čak i prije nego dođe do objave Javnog poziva. Nema sumnje da će i ove godine interes biti velik, pa će opet trebati reagirati što brže. Zapravo, jedina razlika u odnosu na lani jest da neće presuđivati „najbrži prst“ prijavitelja, već trgovaca koji bi ove godine mogli prodati rekordan broj ekovozila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 09:49