LEGENDE

AUDI RS2 KARAVAN PROVOKATOR i danas mnogima uzima mjeru

Nekoć najbrži serijski karavan na svijetu proizvodio se od ožujka 1994. do srpnja 1995.
 Ivan lacković
Nekoć najbrži serijski karavan na svijetu proizvodio se od ožujka 1994. do srpnja 1995.

Prste u stvaranju suludog projekta karizmatičnog karavana i prvog Audijevog RS model imali su podjednako i Audi i Porsche. Od pojavljivanja 1994. godine, a još više danas, RS2 koji je nov stajao čak 100.000 njemačkih maraka poput jednog Porschea 911 Turbo istinski je mitski auto ‘kakve više ne rade’ i koji performansama obara s nogu. Jedan od samo 2891 izrađenih primjeraka pronašli smo u Zagrebu. Hrabrost Audija da u karavan ugura motor sa 315 KS nagrađena je, a mala serija osigurala mu je besmrtnost i kultni status do dan danas. Od ukupno 2891 izrađenog primjerka prema našim informacijama, tri se danas nalaze u Hrvatskoj, a mi smo si dali truda pa pronašli jednog od njih, crvene boje u originalnom stanju bez zamjenskih dijelova ili dodatnog tuniranja izgleda ili motora.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Ekskluzivnost koju je Audi RS2 uživao kada se pojavio 1994. godine, očito uživa i danas, no vratimo se malo u povijest: Audi RS2 proizvodio se od ožujka 1994. do srpnja 1995. godine i kada se pojavio bio je najbrži serijski karavan na svijetu. Stajao je 100.000 maraka poput Porschea 911 Turbo, a zajedničko je djelo Audija i Porschea koji su projektu pristupili s puno entuzijazma. Pričekalo se da Porsche 1994. godine završi posao za Mercedes s modelom 500E koji se ručno sklapao u Zuffenhausenu pa se otvorio prostor za malu seriju dok još nije započela proizvodnja prvog Porschea Boxtera.

Tako je ukupno 2891 primjerak Audija 80 Avant s 2,2-litrenim 20V turbo benzincem stiglo iz Audijevih pogona u Salzgitteru u Porscheove pogone u Zuffenhausen gdje se pristupilo opsežnim doradama na motoru i mjenjaču (KKK turbo punjač bio je 30 posto veći nego kod modela Avant S2, otvoren sa 1,0 na 1,4 bara, načinjene su brojne dorade na samom motoru, a dorađena je i ECU jedinica) kako bi se postiglo 315 KS. Čak 10 KS više od tada vrlo rijetkog Porschea 968 TurboS sa 305 KS iz 1993. s istim motorom.

Tako totalno transformiran, RS2 je od Porschea 968 Clubsport posudio detalje karoserije; svjetla i pokazivače smjera na branicima, retrovizore, čeljusti i klipove kočnica, naplatke i gume od 16 cola i sjedala. Takav je borbeni Audijev karavan do 50 km/h stizao za 1,5 sekundi, brže i od tadašnjeg ultimativnog supersportaša McLarena F1, dok je 100 km/h hvatao za 5,4 sekunde. Međuubrzanja su kako smo se sami uvjerili i danas brutalna pa primjerice RS2 od 80 do 110 km/h u četvrtoj i danas stiže za 3,5 sekundi. Maksimalna je brzina pritom elektronički ograničena na 262 km/h. Razlog: RS2 je jedini Audijev model koji tada nije upadao u dogovor Audija, Mercedesa i BMW-a o elektronskom ograničenju na 250 km/h, ali nije smio biti ni brži od bilo kojeg novog Porschea!

TEHNIČKI PODACI

Audi RS2 Avant

Motor 5 cilindara, turbo

Obujam 2226 ccm

Snaga 232 kW/315 KS pri 6500/min

Moment 410 Nm pri 3000/min

Mjenjač 6-stupanjski, ručni

Dimenzije 449,6x170,2x139,7 cm

Osovinski razmak 259,1 cm

Gume (serijske) 245/40 ZR 17

Pogon na sva četiri kotača

Težina 1595 kg

Brzina 262 km/h (elektronski ograničena)

0 do 100 km/h 5,4 sekundi

Potrošnja 10,4 litara

Cijena novog (1994.) 100.000 njemačkih maraka

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 19:20