OMILJEN LUKSUZNI SUV

I rabljeni BMW X5 plijeni pozornost, cijenom je dostupniji, ali troškovi održavanja nisu mali

Jedan od najpoželjnijih visokoklasnih 4x4 modela i kao rabljeni je mnogima predmet žudnje. Još uvijek izgleda zamamno, puno je kvalitetniji od prve generacije, a cijenom nije više tako nedostižan. Troškovi održavanja naravno, nisu mali, a preporučeni motor je 3,0-litreni dizelaš
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

BMW je pogodio sjekirom u med kad je 1999. predstavio prvu generaciju velikog terenca X5, kao odgovor na Mercedesov ML. Prvi X5 (E53) bio je atraktivan i jako dobro se prodavao, ali nije se iskazao pouzdanošću kakva inače krasi bavarske modele. Ipak, bio je jako dobra prethodnica i podloga još većem uspjehu druge generacije (E70) predstavljene krajem 2006., koja se u proizvodnji zadržala do ljeta 2013. Pouzdanost tog modela je za dvije klase bolja, a izgled za tri. Manji redizajn i tehnološko brušenje uz ljeto 2010. učinili su ga dodatno atraktivnim.

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Pouzdanost? Uvelike ovisi o urednom održavanju prijašnjeg vlasnika, jer modeli visoke tehnologije uvijek su osjetljiviji na zanemarivanje urednog održavanja. Zato posebno treba biti oprezan prilikom kupnje primjerka koji nije iz uvoza. Zašto? Jednostavno, dobro je poznato da dio hrvatskih vozača voli kupiti auto iznad svojih mogućnosti, a problemi nastaju kad skupocjeni i tehnološki složeniji primjerak treba adekvatno održavati. Banalan primjer besmislene štednje je akumulator koji više nije u top formi, a čija slabija struja može prouzročiti otkazivanje ili nepravilnosti u radu elektroničkih dijelova, kojima X5 obiluje.

Ne jednom se pokazalo da je za otklanjanje “kvara” potreban samo dobar ili nov akumulator, čime se mogu spriječiti “popravci”, koji vlasniku mogu skinuti gaće. Druga generacija, dakako, nije bila bezgrešna, što dokazuje nekoliko servisnih opoziva vezanih za filtar čađe, prednje diskove, stražnji stabilizator, servouređaj volana, sustav automatske regulacije svjetlosnog snopa, hlađenje turbine… Na rabljenom primjerku, naravno, treba računati da će uglavnom trebati dotjerati poneki detalj, a tko se želi osigurati od ikakvog troška odmah nakon kupnje, mudrije mu je da ne gleda jeftinije primjerke u oglasniku. Posebno je važno dati stručnoj osobi na pregled stanje podvozja, pogona 4x4 s diferencijalima te automatskog mjenjača.

Premda je visok i težak i nema dinamiku limuzine, X5 u vožnji pokazuje poznati BMW-ov vozački usmjereni DNK. Dizelski motori su, naravno, prvi izbor jer pružaju dosta snage i još više okretnog momenta, a možda najbolji izbor je upravo redni šesterocilindarski 3,0-litreni dizelaš (235 KS i kasnije 245 KS, dok rijedak twinturbo ima 286 KS). Pruža dobre performanse uz potrošnju od oko 10 litara, a serviseri se mahom slažu da je to vrlo pouzdan motor, koji uz redovno održavanje dugo ostaje u top stanju. Dakle, i dugovječan. Jedino zna potrošiti ulja, pa je potrebna češća kontrola.

Bavarski terenac druge generacije je, dakle, dobra kupnja za one koji umjesto posve novog dobro opremljenog dizelskog kompakta radije žele voziti nekoliko godina star terenac visoke klase. I koji, htjeli-ne htjeli, u očima okoline donosi vlasniku poseban status. A mnogima baš to godi.

Ukratko

Mjesta ima puno, a velikom prtljažniku je dodatni plus dvodijelni poklopac. Kad je prostor iza auta tijesan, može se otvoriti samo gornji dio, sa staklom. Unutrašnjost i danas ostavlja dojam luksuza. Materijali i završna izrada sjajno sakrivaju godine i ogledalo su visoke BMW-ove kvalitete

Automatski mjenjač je kvalitetan i pouzdan, neusporedivo bolji nego u prvom X5, ali ipak dobro provjerite kako radi, jer popravci neće biti nježni za džep

Elektrika i elektronika pouzdaniji su nego u prvom X5, ali pri kupnji je ipak mudro provjeriti kako rade i rade li uopće parkirni senzori, jer baš oni znaju biti posebno mušičavi

Većina X5 nije vidjela lošiju podlogu od dobrog makadama, ali nikad se ne zna… Nije zato zgoreg inače izdržljivo podvozje dobro pregledati na dizalici. Verzije twinturbo sa 286 i 306 KS rijetke su u ponudi, dok su benzinci, redni šesterocilindraši i V8, povoljniji, ali i troše 50 posto više... Serviseri se slažu da je 6-cilindarski 3,0-litreni dizelski motor najbolji izbor. Pouzdan je i daje odličan omjer cijene, performansi i potrošnje

PODACI

BMW X5 3.0d (2006. - 2013.)

Kilometraža 155.000 km

Godište 2007.

Cijena 185.000 kuna

Motor turbodizelski

Obujam 2993 ccm

Snaga 173 kW/235 KS pri 4000/min

Moment 520 Nm pri 2000/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 485 x 193 x 177 cm

Međuosovinski razmak 294 cm

Masa 2075 kg

Prtljažnik 620 litara

Brzina 216 km/h

0-100 km/h 8,1 sekunda

Potrošnja 8,1 l/100 km

Ispuh CO2 214 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 22:40