pregled modela

Kakav je rabljeni obiteljski SUV Škoda Kodiaq? Pouzdana češka krstarica ne razočarava, ali ima jednu manu...

Nudio se sa širokim rasponom opreme i raznim motorima, pouzdanost je njegova snaga. Međutim, pati na polju kočnica zbog veće mase

Škoda Kodiaq 2017.

Nudio se sa širokim rasponom opreme i raznim motorima, pouzdanost je njegova snaga. Međutim, pati na polju kočnica zbog veće mase

Kada se pojavio prvi Kodiaq, tamo još 2017. godine, bilo je jasno da Škoda ulazi u svijet velikih SUV-ova sa stilom. I ne samo sa stilom, Kodiaq je bio trenutni uspjeh. Iznimna prostranost, solidna udobnost i pristupačna cijena nešto su što ga je plasiralo prema vrhu potražnje kod kupaca. SUV Škoda također se mogla pohvaliti pouzdanošću koja je bila uvjerljiva čak i kod rabljenih automobila, ocijenio je Auto Bild.

image

Škoda Kodiaq 2017.

Zanimljivo ime ova Škoda duguje medvjedu. Točnije, otočju na Aljasci gdje obitava upravo Kodiak, najveća podvrsta smeđeg medvjeda. S dužinom od 4,70 m Kodiaq se bazirao na MQB platformi Volkswagen grupacije. Tehnički je stoga bio blizak Tiguanu II. Prvi 1,4-litreni benzinski motor s 92 kW/125 KS zamijenjen je 2018. snažnijim 1,5-litrenim četverocilindričnim motorom sa 110 kW/150 KS; TDI dizelski motor sa 176 kW/240 KS ukinut je u rujnu 2020.

image

Škoda Kodiaq 2017.

U međuvremenu, najsnažniji model bio je 2.0 TSI RS sa 180 kW/245 KS, dostupan do početka 2023. Kodiaq se ističe svojim velikodušnim prostorom i uravnoteženim voznim karakteristikama. Može biti i ekonomičan i okretan. Zahvaljujući standardnom podesivom ovjesu, ovaj veliki model vozi se vrlo udobno i glatko. Prostor za noge straga je posebno raskošan, a volumen prtljažnika nadmašuje većinu karavana.

image

Škoda Kodiaq 2017.

U dugoročnom testu Auto Bilda 2020. godine, Kodiaq Scout 4x4 s TDI motorom od 140 kW/190 KS postigao je ocjenu 4+; međutim, neposredno prije kraja testa, tipka za pokretanje, a zatim i upravljačka jedinica amortizera prestale su raditi, što je uzrokovalo značajno pogoršanje voznih karakteristika. Međutim, motor i često kritizirani mjenjač s dvostrukom spojkom nisu zaslužili nikakve kritike.

image

Škoda Kodiaq 2017.

Što može uzrokovati probleme? Veći 2.0 TSI motor ima tendenciju trošenja više ulja pri velikim brzinama, dok dizelski motori pate od kvarova injektora i turbopunjača. Prema Njemačkom uredu za motorna vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), do sada je izdano devet opoziva, uključujući probleme sa zračnim jastucima, labavim prstenom za zaključavanje upravljača i neispravnom papučicom kočnice. Njemačka stručna organizacija TÜV ocijenila je nadalje sljedeće dijelove:

Ovjes

Neobično je da vozila stara između tri i pet godina pokazuju češće kvarove ovjesa od prosjeka, pri čemu se ovaj pokazatelj ponovno poboljšava na trećem pregledu. Opruge, amortizeri, upravljač i pogonska vratila pokazuju slično dobro stanje, što znači da su svi bez većih problema.

image

Škoda Kodiaq 2017.

Svjetla

Kodiaq je i u ovom području vrlo pouzdan: sve izmjerene vrijednosti su bolje od prosjeka. Najčešći manji nedostaci su kod kratkih svjetala i prednjih svjetala. Žmigavci i stražnja svjetla su gotovo besprijekorni.

Kočnice

Škoda Kodiaq pouzdano koči; nožna kočnica rijetko je predmet pritužbi, ručna kočnica trenutačno uopće nije. Kočione cijevi i crijeva su također vrlo jaki. Međutim, trošenje kočionih diskova u većini je slučajeva veće od prosjeka. Oni pate zbog veće težine Kodiaqa.

image

Škoda Kodiaq 2017.

Ispuh

Još jedna jaka strana Kodiaqa. Ispušni sustavi su zasad besprijekorni, a curenje ulja je prilično rijetko. Prolazak testova emisija obično nije problem za automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 06:26