SAVJETNIK AUTO KLUBA

Kakva je aktualna Mazda3 kao rabljeni auto: Je li zaista robusna i pouzdana kakav je prati glas?

Na tržištu rabljenih Mazda3 nije toliko česta što uz bogatu serijsku opremu i dobru reputaciju automobila drži cijene nešto višima

Mazda 3

 Mazda
Na tržištu rabljenih Mazda3 nije toliko česta što uz bogatu serijsku opremu i dobru reputaciju automobila drži cijene nešto višima

Mazda3 nikada nije bio automobil koji se kupuje zbog praktičnosti ili povoljne cijene, ali je u posljednjoj generaciji predstavljanoj 2019. godine postala jedan od najpoželjnijih predstavnika kompaktne klase. U segmentu u kojem su Golf i njegovi europski rivali desetljećima određivali standard, japanski kompakt se izgradio na kombinaciji originalnog dizajna, mehaničke jednostavnosti i iznimne pouzdanosti, što ga danas čini vrlo atraktivnim izborom na tržištu rabljenih.

image

Mazda 3

Mazda

Već je ulazak u kabinu dovoljan da se shvati kako je Mazdin pristup drugačiji od većine. Pozicija sjedenja je niska i sportska, instrumenti analogni i savršeno čitljivi, a ručni mjenjač jedan od najboljih u klasi. S druge strane, dizajn kabine donosi i nedostatke. Stražnja klupa nije baš prostrana, a prtljažnik manji od prosjeka klase. Coupéovska linija krova i uski bočni prozori kvare preglednost, pa oni koji traže maksimalnu prostranost i praktičnost vjerojatno neće biti oduševljeni.

image

Mazda 3

Mazda

No u vožnji Mazda3 nudi ono što je postalo sve rjeđe, mehanički iskreni osjećaj. Ovjes je nešto tvrđi, pogotovo na većim neravninama, a cjelina djeluje skladno i zabavno, što Mazda3 duguje klasičnoj koncepciji s atmosferskim benzincima i dobro odmjerenim mjenjačima. Nema kompliciranih opcija ovjesa poput adaptivnih amortizera, sportskih setova, višestrukih elektronički kontroliranih programa, ili spuštenih sportskih varijanti, a elektronika se ne miješa u vožnju više nego što je potrebno. Sve to pridonosi omom "iskonskom osjećaju u vožnji", ali je i prednost na tržištu rabljenih jer su manje šanse da će se nešto pokvariti i biti vrlo skupo za popravak.

image

Mazda 3

Mazda

Pouzdanost je kategorija gdje Mazda3 briljira. Prema podacima njemačke organizacije za tehničke preglede vozila GTÜ, model postiže redovito bolje rezultate od prosjeka klase. Najčešće primjedbe odnose se na potrošne dijelove kao što su istrošene kočnice. Istrošeni seleni pojavljuju se uglavnom kod primjeraka voženih dinamičnije. No ključne komponente kao što su motor, pogonski sklop, ispušni sustav i karoserija pokazuju impresivnu dugotrajnost. Također, Mazda je očito zatvorila poglavlje s korozijom koje je pratilo starije generacije.

image

Mazda 3

Mazda

Ponuda motora je skromna, ali pouzdana. Dizelaš 1.8 sa 116 KS nudio se samo do 2021. godine, dok je većina rabljenih na tržištu s benzinskim motorima. To su osnovni 2.0 SkyActiv-G sa 122 KS, njegova snažnija verzija sa 150 KS ili napredniji SkyActiv-X sa 186 KS, koji u određenim uvjetima pali smjesu kompresijom poput dizela. Oba su motora atmosferska, pa ne nude veliki moment na niskim okretajima, ali imaju linearan karakter i jamče dugotrajnost. Potrošnja ovih motora nije pretjerana, a šeststupanjski ručni mjenjač idealno nadopunjuje njihov karakter.

image

Mazda 3

Mazda

Na tržištu rabljenih Mazda3 nije toliko česta kao Ford Focus, Kia Ceed ili Opel Astra, što uz bogatu serijsku opremu i dobru reputaciju automobila drži cijene nešto višima. Automobil starijeg godišta s nešto više kilometara nude se za od oko 15.000 eura.

Kada se sve zbroji Mazda3 je sjajan izbor za vozače koji žele automobil koji će godinama ostati pouzdan, privlačan i vrlo ugodan za vožnju. Nije najprostraniji ni najsofisticiraniji u klasi, ali ima karakter i tajnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. studeni 2025 18:33