POLOVNI AUTOMOBILI

Kakva je rabljena Mazda CX-3? I dalje privlači izgledom, a tehnika je poslovično pouzdana

Nije najprostraniji gradski crossover, nije ni najjeftiniji, ali i danas privlači poglede kao i prije pet godina kad se pojavio
Mazda CX-3
 Porsche Inter Auto

Rabljena Mazda CX-3? Nije baš čest izbor, a većinom je ciljaju poklonici hedonističkih kriterija poput lijepog dizajna, sportski čvrstog držanja ceste i u pravilu jako dobre ili odlične opreme. I kvalitetne izrade, naravno. Dakle, znalci.

Mazdin gradski SUV je, naime, možda i najljepši primjerak rabljenog „malog terenca”, što je u spoju s visokim japanskim standardima izrade referenca koja ima snažnu privlačnost. Istina, postavljena na platformu male Dvojke nije najbolji uzor dobre prostranosti na stražnjem sjedalu, preglednost unatrag joj nije najbolja, ali na tome uglavnom završava lista većih zamjerki obiteljske kategorije kupaca.

image
Mazda CX-3
Porsche Inter Auto

S druge strane, na minimalistički dizajnerski pristup i očitu kvalitetu izrade s blagim premium dodirom dosadašnji vlasnici nemaju baš nikakvih zamjerki. Ugodni materijali i čvrsta izrada imaju manje-više poznat okus i miris većih Mazdi, a i oprema rabljenih je uglavnom visokih standarda.

image
Mazda CX-3
Porsche Inter Auto

Naime, profil uglavnom financijski dobro stojećih kupaca novih primjeraka je bio u pravilu rafiniranih prohtjeva i birani su visoki paketi opreme, pretežno iz serije Revolution. I naravno, unatoč tomu što debelo prevladavaju pozitivna iskustva, katkad se može čuti i poneki tihi prigovor na koncept rada multimedije, sjedala koja na duljim turama nekima znaju biti zamorna i zvučnu izolaciju koja je mogla biti bolja.

image
Mazda CX-3
Željko Puhovski/CROPIX

Što se pouzdanosti podvozja i čitavog pogonskog sustava tiče, CX-3 u servisnim statistikama njemačkog instituta Dekra stvarno odlično stoji i jedan je od modela s najmanje kvarova ili neispravnosti, u pravilu takvih da praktički nitko nije ostao „na cesti”. Podvozje i ovjes pokazali su se izdržljivima i otpornima, nisu skloni rasklimanosti, a njihova gotovo sportska uštimanost u sprezi s preciznim mjenjačem i dosta direktnim volanom pružaju jedan od najboljih vozačkih doživljaja u klasi. Udobnost pritom ne trpi znatno, iako niskoprofilne gume i osovinski razmak niže klase postavljaju neka ograničenja.

image
Mazda CX-3
Željko Puhovski/CROPIX

Mazda nije pokleknula pred dowsizing trendom nabrijanih malih turbomotora i klasični atmosferski 2.0 benzinci lake gradnje, ciklično tehnološki dotjerivani, baza su ponude cijelo vrijeme. Pokazali su se uglađenima, korektnih performansi i umjerene potrošnje, ali i iznimno pouzdanima, što je kupcima rabljenih i najbitnije. Isto vrijedi za dizelaš 1.5, koji je u sklopu redizajna zamijenjen kapacitetnijim 1.8 motorom.

image
Mazda CX-3
Željko Puhovski/CROPIX

I pogon 4x4 i automatski mjenjač u skupljim verzijama trajni su sklopovi. Na koncu, vrlo važna i korisna stvar za potencijalne kupce: dobro je poznato da je profil velike većine prvih vlasnika bio takav da je preferirao normalnu vožnju bez forsiranja i uredno servisno održavanje.

image
Mazda CX-3
Željko Puhovski/CROPIX

Povijet modela

Mazda CX-32014. otkrivena krajem godine, na salonu u Los Angelesu

2015. početak prodaje s benzinskim motorom 2.0 (120 i 150 KS) i dizelašem 1.5 (105 KS). Uz prednji pogon ponuđena je i 4x4 verzija, a uz ručni mjenjač sa šest brzina i klasična automatika s jednakim brojem stupnjeva

2018. napravljen lagani redizajn kojeg prate tehnološka poboljšanja i naprednija oprema te novi dizelaš 1.8 (115 KS)

2020. upravo predstavljen lagani update, s decentim dizajnerskim korekcijama i uvedenim isključivanjem dva cilindra benzinca 2.0 (121 KS), u fazi mirne vožnje

CX-3 1.5 CD

Godište 2017.

Cijena 119.900 kuna

Kilometri 38.000

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1499 ccm

Snaga 77 kW/105 KS na x/min

Moment 220 Nm na 1400/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Pogon prednji

Dimenzije 428 x 177 x 155 cm

Osovinski razmak 257 cm

Prtljažnik 350 litara

Masa 1200 kg

Najveća brzina 177 km/h

0-100 km/h 10,1 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,3 l/100 km

C02 ispuh 105 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 580 kn

Prednje disk pločice (par) od 290 kn

Prednji amortizeri (par) od 1090 kn

Stražnji amortizeri (par) od 865 kn

Hladnjak od 1310 kn

Zamašnjak od 3460 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 02:02