POLOVNI AUTOMOBILI

Luksuz rabljenog Mercedesa S-klase (W 221) napokon je priuštiv. Donosimo detaljni pregled

Ako se S-klasi nešto može priznati, to je izrada i završna obrada karoserije, kao što biste očekivali od vrhunskog luksuznog auta
Mercedes S-klasa
 Mercedes

Peta generacije Mercedesove S-klase (W 221), koja se proizvodila od 2005. do 2013. godine, nije samo rabljeni automobil - u svoje vrijeme postavila je standarde visokom tehnologijom, posebice po pitanju udobnosti i sigurnosti. Ako tražite veliku limuzinu, danas je dobro vrijeme da "bacite oko" na "veliku zvijezdu" koja se može pronaći u pristupačnom dijelu tržišta rabljenih automobila.

Prostora ima u izobilju, posebno u izvedbi L, s karoserijom produženom sa standardnih 508 na 521 cm i osovinskim razmakom povećanim s 304 na 317 cm. Ni nakon "par sto tisuća" km udobna sjedala nisu istrošena, a automatika i sva elektronika kod polovnjaka rade besprijekorno. To govori o kvaliteti Mercedesove visoke klase, ali i dobroj pažnji vlasnika.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

O modelu

Odmah nakon što je predstavljena 2005. godine po početnoj cijeni od približno 75.000 eura (567.000 kuna), S-klasa je oduševila visokom razinom udobnosti i sigurnosti. Paket bogate opreme uključivao je kompletno električno upravljanje svim sjedalima, "otpornu" šasiju, držanje u traci i promjene traka, prepoznavanje prometnih znakova, a dostupan je bio u normalnoj i produženoj verziji. Jedini konkurent u to vrijeme bila je BMW-ova "Sedmica".

Ako se S-klasi nešto može priznati, to je izrada i završna obrada karoserije, kao što biste očekivali od vrhunskog luksuznog automobila. Korišteni su visokokvalitetni materijali poput drva i visokokvalitetne kože pedantno konstruirani u svaki kutak automobila. Turbulencija zraka je neprimjetna zbog glatke i opsežno presvučenog podnožja, a vrata su toliko dobro izolirana tako da do unutrašnjosti ne može doprijeti ni prašina, a pragovi vrata zaštićeni su poklopcima od ogrebotina. Međutim, nedostatak je što prtljažnik od 475 litara nije opremljen standardnom rezervnom gumom, dizalicom ili ključem za vijke alu naplataka.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

Za volanom

Vidljivost je pritom pozitivno iznenađujuća. Prilikom upravljanja velikom karoserijom parkirni senzori, stražnja kamera i pomoćnik za parkiranje bit će od velike pomoći. Iako je riječ o robusnoj limuzini, krovni stupovi nisu preširoki stoga ne ograničavaju toliko pogled prema van, no vidljivost pod kutom prema stražnjem dijelu mogla bi biti bolja. Vanjska ogledala imaju sferično područje s lijeve i desne strane, čime je olakšan uvid u slijepu točku, a neki modeli opremljeni su radarskim senzorom koji nadgledava određeno područje.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

Nakon ulaska u kabinu trebat će vam određeno vrijeme da se priviknete na obilje mogućnosti. Uz električna sjedala, tu je i električno podešavanje upravljača i papučica. Osim elektroničnog podešavanja, prednja sjedala dolaze i s funkcijom masaže, napuhivanja određenih dijelova, grijanja i ventilacije. Druge bitne značajke su tempomat, radarski sustav koji regulira udaljenost do vozila ispred, sustav upozorenja na sudar, senzori brisača vjetrobranskog stakla, automatsko zatamnjivanje unutarnjeg i lijevog vanjskog ogledala i još mnogo toga.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

Kvaliteta je vidljiva i na lako čitljivoj ploči s instrumentima koja u visokoj rezoluciji pruža informacije o dometu i potrošnji. Prepoznavanje prometnih znakova i navigacijski sustav djeluju vrlo brzo, a sustav će povratne informacije kombinirati s uvjetima na cesti, poput vlage i slično. Pažnja na detalj je nevjerojatna, svaki prekidač i gumb je savršeno osvijetljen, a osim toga, na mnogim mjestima postoji ambijentalno osvjetljenje u različitim bojama, uz rasvjetu s četiri svjetla za čitanje.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

Motorizacija i vožnja

Ispod poklopca motora mogu se pronaći razne varijante, od 2.1-litrenog dizelaša s rednih četiri cilindara i 204 KS, do AMG-ove izvedbe 6.0 litrenog V8 benzinaca koji "ispucava" 630 KS. Postoje tri dizelske verzije (2.1 I4, 3.0 V6 i 4.0 V8), a one su dovedene do savršenstva – tipične vibracije uopće se ne prenose u unutrašnjost, niti ih je moguće čuti u bilo kojem radnom stanju. Prijenos se vrši preko automatskog 7-stupanjskog mjenjača na stražnje ili sva četiri kotača. Sustav funkcionira glatko, čak i u slučaju ubrzanja u kratkom roku, a dostupne su i verzije sa "uškama" na upravljaču.

Ovjes je za svaku pohvalu – vožnja S-klase nudi osjećaj ugodnog klizanja. Karoserija je gotovo "imuna" na neravnine i pojedinačne prepreke, a opterećenje neće gotovo nikako promijeniti svojstva ovjesa. Kada površina ceste nudi manje prianjanja, elektronična kontrola proklizavanja intervenira učinkovito kako bi se omogućilo bolje i sigurnije ubrzanje.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

Cijene

Najpopularniji modeli su S 320 - 3.0-litrenim V6 dizelaš s 235 KS (173 kW) i 540 Nm okretnog momenta, i S 350 – 3.5-litreni V6 dizelaš od 272 KS (200 kW) i 620 Nm okretnog momenta. Oba modela nude prosječnu potrošnju od 8-12 litara. Prosječna cijena ovih modela danas je oko 12 do 15.500 eura, a primjerci u dobrom stanju mogu se pronaći već od 9.000 eura.

image
Mercedes S-klasa
Mercedes

Zaključak

Održavanje S-klase nije jeftino za osobu s prosječnim primanjima. Tehnološki je to prilično kompleksan auto (zračni ovjes, mnogo sigurnosne elektronike…), pa zaboravite da ćete dijelove nabaviti vrlo povoljno i eventualno potrebne složenije zahvate moći obaviti mimo ovlaštenog servisa.

Zato je za onog tko se upusti u kupnju, bez obzira na to što je serija W221 najkvalitetniji Mercedes tog doba, važno da odabere što bolje sačuvan primjerak i obavezno s urednom servisnom poviješću, pa iako u startu platili više.

Na tržištu rabljenih najčešće se sreću dva motora: s jedne strane velik, moćan i statusni benzinac 5.5 V8 s 388 KS (S 500) te štedljiv i trajan dizelaš 3.0 V6 s 235 KS (S 320 CDI). Nisu problematični, ali ključ pouzdanosti i trajnosti je kao i uvijek, u redovnom i urednom održavanju, bez kemijanja. S mjenjačima (automatski su ovdje prvi put smješteni uz volan) ova S-klasa nema izrazitih problema, kao ni s pogonom 4Matic. Nije loš izbor ni V6 benzinac s oznakom 350. I na kraju, većina motora ima pozamašnu kilometražu, uglavnom jakim tempom na otvorenim cestama. Zato kasnija povećana potrošnja ulja nije rijetkost, posebno kod 320 CDI.

Tehnički podaci S 350 L

Godište 2005.

Cijena 90.000 kuna

Kilometraža 400.000 km

Motor benzinski, 6 cil.

Obujam 3498 ccm

Snaga 200 kW/272 KS pri 6000/min

Moment 350 Nm pri 2400/min

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 521 x 187 x 147 cm

Međuosovinski razmak 317 cm

Masa 1850 kg

Prtljažnik 560 litara

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 7,3 sekunde

Izmjerena potrošnja 13,4 l/100 km

Ispuh C02 242 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 22:55