SAVJETNIK AUTO KLUBA

Mazda 3, polovnjak za preporuku? Postotak kvarova je mizeran, svi motori zaslužuju preporuku

Treća generacija Trojke jedan je od najpouzdanijih rabljenih automobila kompaktne klase starosti do deset godina

Test rabljenog Mazda 3

 Željko Puhovski/CROPIX

Dosadno dobar auto, poštapalica je koja se godinama veže za Mazdine automobile, a koja nije nastala bez razloga. Vrlo mali, gotovo zanemarivi postoci posebno krupnijih kvarova doveli su Mazde do pozicije jednih od najpouzdanijih automobila i ta činjenica dobiva na cijeni kako starost auta raste.

Treća generacija Trojke, dosta zastupljene na hrvatskim cestama, ravnopravan je dio mozaika o dobro poznatoj kvaliteti i pouzdanosti i kod dijela potencijalnih kupaca to je detalj koji zna donijeti prevagu.

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

Nije teško zaključiti da je rabljena i održavana Trojka jedan od mudrijih izbora, a u prilog joj ide i dobro poznata Mazdina digitalna servisna evidencija, koja do zadnjeg detalja bilježi sve što se na autu tijekom njegove povijesti u ovlaštenom servisu radilo.

Plus je što većina Mazdinih vlasnika i nakon isteka jamstva nastavlja održavati auto u ovlaštenom servisu, pa tajni u smislu povijest održavanja ne bi smjelo biti.

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

Najveći broj rabljenih primjeraka na tržištu je u jako dobrom ili čak izvrsnom stanju. Nije slučajno, jer prve vlasnike uglavnom prati glas savjesnih i smirenih vozača, na neki način vozačkih intelektualaca, koji se prema svom autu odnose s pažnjom dobrog gospodara.

Kad ste vidjeli vozača Trojke kako grubo starta sa semafora, vozi nervozno i stalno koči? I to je dio razloga što su im i unutrašnjosti, poznate po otpornosti plastičnih i tkanenih površina, i nakon nekoliko godina korištenja uglavnom u besprijekornom stanju.

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

Kvaliteta izrade je besprijekorna, materijali ugodni, opreme već i prvi paketi imaju više od tadašnje konkurencije i jedino što za volanom bode oči jest neprikladno skromna instrumentna ploča, kao u klasi manjoj Dvojki.

Prve serije je pratio glas tankog laka koji brzo popušta pod malo jačim udarima zimskih kamenčića s ceste, no Mazda je tvrdila da to nije ništa češće nego kod konkurentnih automobila.

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

Ova generacija je prva Trojka sa SkyActive konstrukcijskom tehnologijom lake gradnje, što u prijevodu znači korištenje modernih laganih, a vrlo čvrstih materijala. Dobiven je jedan od najlakših automobila u klasi, pa već i osnovni motori lijepo odrađuju svoju ulogu, bez mučenja.

Mazda se kod benzinaca drži klasične atmosferske koncepcije, a doslovno svaki od njih (1.5/100 KS i 2.0/120 i 165 KS) zaslužuje punu preporuku. Uglađeni su, tihi i dugovječni, ali i iznenađujuće ekonomični. Odlično su i dizelaši, a manji 1.5 (105 KS) naročito fascinira niskom potrošnjom. Veći 2.2 (150 KS) snažan je stroj idealan za one koji često voze na duge pruge.

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko

Mazde se oduvijek lijepo i precizno voze i svaka, pa i najobičnija kvartovska vožnja svakome tko imalo voli aute može predstavljati razlog za zadovoljstvo

Kompaktni auti svojim komforom i prostorom u pravilu zadovoljavaju većinu uobičajenih obiteljskih potreba, pa iznimka nije ni Trojka. Mali dizelaš pritom oduševljava niskom potrošnjom

Preciznost mjenjača podsjeća da iz iste kuće dolazi i roadster MX-5. Zaslonom se surfa kontrolerom, a dodirom samo kad auto stoji

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

POVIJEST MODELA

MAZDA 3

2013. treća generacija predstavljena kao globalni model sredinom godine, kao peterovratni kompakt i klasična četverovratna limuzina. Uvela je SkyActive tehnologiju lake gradnje u Mazde kompaktne klase, a na europskom tržištu startala s benzinskim motorima 1.5 (100 KS) i 2.0 (120 i 165 KS) te dizelom 2.2 (150 KS). Prodaja u Hrvatskoj startala je krajem godine

2016. u ljeto napravljen mali redizajn i tehnološki update, u ponudu je uvršten i manji dizelaš 1.5 (105 KS)

2018. krajem godine prestanak proizvodnje i predstavljanje aktualnog modela

image

Test rabljenog Mazda 3

Željko Puhovski/CROPIX

MAZDA 3 1.5 D

Godište 2017.

Kilometara 78.000

Cijena 118.900 kuna

Tehnički podaci

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1499 ccm

Snaga 77 kW/105 KS na 4000/min

Moment 270 Nm na 1600/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 447 x 180 x 146 cm

Osovinski razmak 270 cm

Prtljažnik 364 litre

Masa od 1260 kg

Najveća brzina 185 km/h

0-100 km/h 11,0 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km

C02 ispuh 99 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 420 kn

Prednje pločice (par) od 310 kn

Prednji amortizeri (par) od 700 kn

Hladnjak klime od 920 kn

Spojka (komplet) 1650 kn

Ležajevi (komplet) od 220 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 05:14