POLOVNI AUTOMOBILI

Ne može biti i povoljan i dobar: Otkrivamo na što paziti kod kupnje rabljenog diva Audija Q7

Audi Q7 (2005.-2014.) još uvijek imponira pojavom i gabaritima, ali se radi o kompleksnom terencu koji nije jeftin za održavanje
Rabljeni Audi Q7
 Das Welt Auto

Prvi Audijev teškaš u klasi petmetarskih SUV modela, čim se pojavio, postao je hit u toj klasi. Rezolutne vizualne pojave, izgledao je kao grabežljivi križanac povišene limuzine i profinjenog offroadera, odmah stvorivši dugačke liste čekanja. Iako je od pojavljivanja prošlo 15 godina, prvi Q7 i danas izgleda moćno i autoritativno, što je većini potencijalnih kupaca rabljenih u ovoj klasi, uz imidž samog brenda, najvažniji adut.

image
Rabljeni Audi Q7
Das Welt Auto

Smještanjem na povišena, udobna sjedala mnogi ostanu iznenađeni nešto manjim prostorom nego što naznačuju izdašne, ali prilično zaobljene vanjske proporcije. Naravno da prostora i komfora ne nedostaje, no prevladava stil profinjene sportske zbijenosti, s materijalima, izradom i ergonomijom približenim perfekciji, naravno u okvirima onog vremena.

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

Isto vrijedi za opremu s MMI izbornikom infotainmenta, jednim od, u ono vrijeme, vrhunskih tehnoloških dostignuća multimedije. Iz današnje perspektive sveopće digitalizacije, relativno mali ekran i armatura kao u ondašnjem A6 izgledaju demodirano, ali bogato cjelokupno okruženje sa širokim središnjim grebenom i danas na mnoge djeluju impresivno.

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

Boljke prvih godišta bile su poteškoće s pouzdanim radom elektronike pa shodno tomu, pri kupnji obavezno treba za svaki slučaj proći svaku tipku i vidjeti je li u funkciji, jer u suprotnom popravak sigurno neće biti jeftin. Prve serije imale su i izlizane električne podizače prozora i glatku kožu volana i mjenjača, unatoč relativno maloj kilometraži, no vrlo brzo je sve to poboljšano.

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

Mehanička strana, od platforme i ovjesa do motora i mjenjača u osnovi je jednaka VW Touaregu i Porsche Cayenneu, pa su i vrline i boljke manje-više podjednake. Manama su, naravno, najviše podložna prva godišta. U tom slučaju posebno, ali i u svakom drugom, treba temeljito provjeriti rad zračnog ovjesa čiji popravak može biti vrlo skup.

Dobro se treba zagledati i u motorni prostor, gdje zna biti slinjenja ulja iz motora i mjenjača, a tu su i uobičajene zamke svih starijih primjeraka poput stanja turbine, filtra čađe, dvomasenog zamašnjaka, quattro pogona, mjenjača...

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

Najčešći motor je 3.0 TDI V6, pouzdan i dugovječan dugoprugaški dizelaš jednak kao u A6 i A8, s kojim, ukoliko je dobro održavan, ne treba očekivati neugodnosti, a može odvaliti pozamašnu kilometražu.

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

Treba znati da Q7 može težiti do 2,5 tone, pa su pod svakodnevnim pojačanim opterećenjem podvozje i naročito kočnice. Uglavnom, ne treba nasjedati na najnižu cijenu u oglasniku, ali kod ovako sofisticiranih automobila ionako je svaka kupnja bez temeljitog pregleda i dijagnostike čista igra na sreću.

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

POVIJEST MODELA - AUDI Q7

2005. predstavljanje i početak proizvodnje na zajedničkoj platformi s VW Touaregom i Porsche Cayenneom, u također zajedničkoj tvornici u Slovačkoj. Zanimljivo je da je na EuroNCAP testu osvojio četiri, umjesto očekivanih pet zvjezdica, a u centru pažnje kupaca bio je dizelski motor 3.0 TDI V6 (233 KS). U startu je imao i atmosferski benzinac 4.2 FSI V8 (350 KS)

2007. širenje ponude motora: uvode se veliki dizelaš 4.2 TDI V8 (326 KS) i manji atmosferski benzinac 3.6 FSI V6 (280 KS)

image
Rabljeni Audi Q7
Željko Puhovski/CROPIX

2008. bildanje imidža moćnim dizelašem 6.0 TDI V12 (500 KS)

2010. početak prodaje redizajnirane i unaprijeđene serije, s novim motorima: 3.0 TDI dobio i slabiju verziju (204 KS), veliki 4.2 TDI je pojačan (340 KS), a uveden je turbobenzinac 3.0 TFSI V6 (272 i 333 KS). Umjesto šest brzina, automatski mjenjači imaju osam brzina

2011. osnažen najprodavaniji motor 3.0 TDI (245 KS)

2014. krajem godine završetak proizvodnje prve generacije

Godište 2014.

Cijena 249.500 kuna

Kilometara 116.000

TEHNIČKI PODACI

Motor       turbodizelski, 6.cil

Obujam       2967 ccm

Snaga       180 kW/245 KS na 3800/min

Moment       550 Nm na 1750/min

Mjenjač       automatski, 8 brzina

Pogon       4x4

Dimenzije       509 x 199 x 174 cm

Osovinski razmak       300 cm

Prtljažnik       775 litara

Masa       2270 kg

Najveća brzina       215 km/h

0-100 km/h       7,8 sekundi

Izmjerena potrošnja       9,2 l/100 km

C02 ispuh       195 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par)       od 690 kn

Prednje disk pločice (par)       od 570 kn

Prednji amortizeri (par)       od 1940 kn

Stražnji amortizeri (par)       od 1770 kn

Hladnjak       od 1120 kn

Ventilator hladnjaka       od 1575 kn

Hidropodizači (komplet)       od 840 kn

Pumpa za vodu       od 215 kn

Dizna Bosch (kom)       2460 kn

Elektropokretač       od 800 kn

Alternator (Bosch)       2755 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. prosinac 2020 02:58