RABLJENI AUTOMOBILI

Otkrivamo je li polovna Škoda Fabia isplativa kupnja: Nije bez razloga omiljena kod kupaca

Zbog VW zaleđa i treća generacija nosi glas češkog Pola, od kojeg je povoljnija i s kojim dijeli podvozje, motore, mjenjače…
Željko Puhovski / CROPIX
 Škoda Fabia, ilustracija

Ma to je češki Polo, česta je fraza kad za stolom u kafiću krenu priče o gradskim automobilima, među njima i Škodi Fabiji. I to je istina. Kao i prijašnje dvije, i treća generacija iz 2014. je zapravo Škodina dizajnerska i izvedbena nadgradnja tadašnjeg VW Pola (i Seat Ibize), na čijoj platformi i mehanici Fabia vozi. O uspješnosti njene karijere govori više od milijun prodanih primjeraka, u samo sedam godina.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Dizajn joj je daleko uspješniji od prijašnje, a iako nema šminkersku crtu, izgleda dopadljivo. Bolji paketi opreme jače ističu njenu osobnost, ali karakteristike koje je mnogima čini zanimljivom kao rabljenom, zapravo su druge prirode. Prije svega je to Volkswagenov background iz kojeg dolazi imidž dobre i čvrste mehanike i kvalitetne izrade, na što se nadovezuju dobra prostranost, jedan od većih prtljažnika u ovoj klasi i generalno racionalan pristup izvedbi detalja.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Takav je i dizajn unutrašnjosti, u kojoj se svi konci rukovanja lako pohvataju. Materijali su vizualno i osjetilno korektni, ali malo ispod razine Pola, kao i zvuk zatvaranja nježnijih i laganijih vrata, što također pokazuje hijerarhiju u okviru koncerna.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Unatoč tomu, Fabia je tiha, odaje ugodan dojam dobre i brižne izrade u okvirima klase, ali i trajnosti.

Često je kupovana kao flotni automobil, pa i to dovoljno govori o povjerenju u njenu izdržljivost. U prilog joj ide činjenica da su vlasnici uglavnom osobe smirenih vozačkih navika, nesklone mrcvarenju auta, pa je većina rabljenih izvana i iznutra u principu jako dobro sačuvana i s umjerenom kilometražom.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Pročešljali smo servisne statistike i u njima nema krupnih reklamacija. Stanje zapravo, najviše ovisi o odnosu prijašnjeg vlasnika prema održavanju.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Motori, mjenjači i podvozje su Volkswagenovi, što je rekli smo, jak adut Fabije. Osnovni trocilindarski atmosferski benzinci 1.0 MPi (60 i 75 KS) za grad su taman, ali puno bolje opcije su turbo verzije 1.0 TSI (90 i 110 KS). Ozbiljniji su motori, lijepo mogu potegnuti i s njima se može biti brz, a sa smirenom nogom na gasu troše malo, pet do šest litara, na otvorenoj cesti i ispod četiri. Prve serije imale su također dobar četverocilindarski 1.2 TSI motor (95 i 110 KS), ali koji je u početku imao problem s ranim rastezanjem lanca, kao u svim modelima koncerna u koje je ovaj motor ugrađivan.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Trocilindarski dizelaš 1.4 TDI (90 i 105 KS) iz prodaje su izašli 2017. i kod nas ih gotovo nema, a ako se na njih i naleti treba znati da su u obzirnoj vožnji jako štedljivi, ali su generalno dosta bučni. Na EuroNCAP testu Fabia je osvojila svih pet zvjezdica.

Godište 2016.

Kilometara 55.000

Cijena 73.700 kuna

image
Željko Puhovski
CROPIX

POVIJEST MODELA

ŠKODA FABIA III

2014. otkrivanje u jesen u standardnoj i karavanskoj izvedbi, s početnom postavom benzinskih motora 1.0 MPi (60 i 75 KS) i 1.2 TSI (90 i 110 KS) te dizelskim 1.4 TDI (90 i 105 KS). Najjači benzinac i dizelaš serijski su imali DSG mjenjač

2015. u siječnju početak prodaje na hrvatskom tržištu

2017. uvodi se benzinac 1.0 TSI (95 i 110 KS), a iz ponude izlaze 1.2 TSI i dizelaši

2018. manji redizajn i tehnološka poboljšanja, a DSG mjenjač ima i TSI od 95 KS

2021. kraj proizvodnje i dolazak novog modela

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. listopad 2021 18:58