TEST RABLJENOG

Polovna Kia Soul je bijeg od klasike, a poput kompaktnog Ceeda, jedan je od prvaka pouzdanosti

Primjerci prve generacije iz 2008. godine još se i mogu svako toliko vidjeti, ali druga otkrivena krajem 2014. rjeđa je i od Ferrarija
Željko Puhovski
 CROPIX

Kia Soul rijetka je biljka na hrvatskim cestama. Primjerci prve generacije iz 2008. godine još se i mogu svako toliko vidjeti, ali druga otkrivena krajem 2014. rjeđa je i od Ferrarija. Krivac? Visoka cijena tada novih modela koja je srezala prodaju, pa danas kao posljedicu imamo vrlo oskudnu ponudu rabljenih, koja se dobrim dijelom nadoknađuje uvoznima.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Povišenom koncepcijom Soul je zapravo urbana crossoverska izvedba tadašnjeg Ceeda iz iste godine, još i danas izgledom modernog kompakta, na dobrom glasu po svojoj pouzdanosti.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Zanimljiv dizajn na cesti često privuče radoznale poglede, što dodatno govori koliko je većina ljudi slabo ili gotovo nikako upoznata s postojanjem ovog automobila, čija nježno kutijasta i lagano povišena karoserija daju dobru prostranost i lako pristupačan prtljažnik. I isto tako u pravilu dobro opremljen i još uvijek sasvim moderan vozački ambijent.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Kao u svim Korejcima ove klase, plastični elementi interijera su većinom tvrdi i glatki, ali dobro i pristojno izgledaju i ne ostavljaju dojam neprimjerene jeftinoće. Što se izrade tiče, Korejci ostaju dosljedni svojoj reputaciji proizvođača koji drži do visokih standarda u ovoj cjenovnoj kategoriji, pa sve eventualne kritike ostaju na subjektivnom doživljaju čitavog ambijenta.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Za volanom je zapravo vrlo zanimljivo. Prilično okomit vjetrobrana manjeg od uobičajenih veličina i pogled na ravnu prednju haubu daju mali džipovski štih. Tko voli odmak od klasike, ovdje će se brzo udomaćiti.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Održavanje nije bauk. Motori i mjenjači jednaki su kao u Ceedu, a tamo su dokazali svoju pouzdanost i trajnost. Platforma je skraćena Ceedova, a jedino je stražnji ovjes polukrut (u Ceedu multilink). Treba reći da je većina primjeraka još uvijek pokrivena poznatim jamstvom na sedam godina, što s druge strane, želi li se ono zadržati, povlači za sobom nešto više cijene održavanja u ovlaštenom servisu. Soul, kao i Ceed, odlično kotira u servisnim evidencijama, u kojima nema nikakvih bitnih nedostataka.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Što se motora tiče, znamo za održavane primjerke s debelo preko 300 tisuća kilometara bez ikakvih zahvata osim standardnih servisa, čak i benzince s plinom. Odlično ga podnose.

image
Željko Puhovski
CROPIX

Svi motori, 1.6 benzinci i 1.6 dizeli, ostavljaju dojam kao da u normalnom ritmu vožnje nemaju baš toliku snagu kao što piše na papiru i za potpun dojam treba ih vrtjeti jako visoko. Većini vlasnika to i nije toliko bitno, jer jednostavno ne voze tako.

Štedljiviji dizelaši su, očekivano, prvi izbor. S obzirom na rijetkost Soula i njegovu slabu prepoznatljivost na našem tržištu rabljenih (i zato težu prodaju) kupci koji ozbiljno pikiraju Soul imaju jako dobar manevarski prostor za spuštanje cijene.

Godište 2015.

Kilometara 96.000

Cijena 109.900 kuna

POVIJEST MODELA

KIA SOUL II

2014. predstavljena druga generacija, bazirana na tadašnjoj, drugoj generaciji Ceeda. Na hrvatsko tržište dolazila je s dizelskim motorima 1.6 CRDi (128 i 136 KS) i benzincima 1.6 GDI (124 i 132 KS). Na EuroNCAP testu dobiva 4 zvjezdice

2015. predstavljena električna verzija s baterijom kapaciteta 27 kW, elektromotorom snage 81 kW i dosegom 195 km

2017. napravljen redizajn i uveden 1.6 T-GDI turbobenzinski motor (204 KS), a klasične automatske mjenjače sa šest brzina mijenja automatski s dvije spojke i sedam brzina (DCT)

2019. dolazak modela treće generacije

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 00:02