4. generacija

Rabljena Škoda Fabia je mehanički jako zahvalan automobil koji nudi rekordnu ponudu prostora za klasu

Četvrta, aktualna generacija predstavljena je 2021. godine i sad je već dobro sazrela

Škoda Fabia

Četvrta, aktualna generacija predstavljena je 2021. godine i sad je već dobro sazrela

Gradska klasa među rabljenima uvijek je popularna. Škoda Fabia pritom je, kroz prethodne tri generacije kao derivat VW Pola, uvijek dobro kotirala. Posljednja generacija u duljinu mjeri 4108 mm, pa tako nudi prostranost gotovo kao u kompaktnoj klasi.

Vidimo danas i primjer novog Clija koji je upravo predstavljen, a mjeri u duljinu 4116 mm. Tako ova klasa može jednostavno poslužiti kao jedino vozilo u obitelji. Morate imati na umu da Fabia nudi 380 litara prtljažnog prostora, a kada se obori stražnja klupa, on se povećava na zaista raskošnih 1190 litara.

image

Škoda Fabia

CROPIX

U toj klasi to su rekordne brojke. Fabia, uz sjajnu ponudu prostora, nudi i vrlo dobru izradu te zahvalne vozne osobine uz visoku razinu udobnosti. Da, Fabiju je zabavno voziti! Čak i kada je potpuno opterećena, elementi opružnog prigušivanja još uvijek imaju velike rezerve.

Svakim danom automobili postaju sve skuplji, pa je tako odluka da se okrenete rabljenima u ovoj klasi možda i vrlo promišljena odluka. Pogotovo ako nađete relativno nov primjerak s manjom kilometražom. Četvrta generacija predstavljena je 2021. godine i sada je već dobro sazrela.

image

Škoda Fabia

S Fabijom je svakako moguće prijeći veće udaljenosti i s tri osobe na stražnjoj klupi, gdje je prostor za noge neusporedivo bolji nego kod konkurencije. Iako mali automobil nije vučno vozilo, Škoda i ovdje pokazuje svoj praktični talent. Ovisno o motoru, vučna snaga iznosi od 800 do 1200 kg.

Dopuštena masa na prednjem dijelu prikolice – važna za popularni nosač za bicikle – iznosi 50 kg. A nismo bili lijeni pa smo si dali truda provjeriti što kaže popularni ADAC. Prema statistikama kvarova ADAC-a za 2025. godinu, Škoda Fabia jedan je od najpouzdanijih modela između tri i deset godina starosti.

image

Škoda Fabia

CROPIX

Stoga je svrstavamo u jednu od pouzdanijih kupnji kada pričamo o rabljenima. S najnovijom generacijskom nadogradnjom, Škoda se potrudila riješiti jeftinog šarma prošlih generacija – tvrda plastika još se uvijek može naći na nekim mjestima u Škodi Fabiji.

Što se tiče kontrola, Fabia se oslanja na VW opremu, što nije nužno dobro. Srećom, češki gradki auto i dalje koristi klasične kontrole za upravljanje klimom. Međutim, mnoge postavke, uključujući intenzitet ventilacije, moraju se podešavati putem višeslojnog zaslona osjetljivog na dodir.

image

Škoda Fabia

Škoda

Općenito, potrebno je neko vrijeme da se naviknete na kontrole, ali kad se na njih naviknete, trebali biste se dobro snaći. Iako je ukupna razina opreme prilično oskudna u svim verzijama, Škoda Fabia nudi visoku razinu sigurnosti, s pomoćnim sustavima koji su uglavnom uključeni kao standard. Mali automobil dostupan je i sa sportskim ovjesom i odgovarajućim sjedalima, opcionalno ili u određenim razinama opreme.

image

Škoda Fabia

Škoda

To omogućuje brže ulaske u zavoje, ali inače pristojna udobnost pati, pogotovo jer Fabia ionako nije prikladna za sportske ambicije. 1,0-litreni trocilindrični motor sa 110 KS (81 kW) je adekvatno opremljen – ali rabljena Fabia nudi više užitka u vožnji s 1,5-litrenim četverocilindričnim motorom od 150 KS (110 kW).

Zaključno, možemo reći da je Fabia svakako za preporuku kao rabljeni automobil, uz nisku razinu rizika od kvarova, solidnu motorizaciju, vrlo dobru izradu i svakako najbolju ponudu prostora u klasi. Cijene se na tržištu rabljenih kreću od 11.000 eura, ovisno o stanju, motoru i kilometraži, dok se novi primjerak modela, koji je još uvijek u ponudi, može kupiti nov od 17.770 eura.

image

Škoda Fabia

Škoda
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 07:21