Tržište rabljenih automobila u Njemačkoj bilježi rast, no sektor električnih vozila (EV) suočava se s ozbiljnim izazovima. Unatoč porastu broja prepisanih vlasništava za električne automobile za gotovo 61 posto u prvom kvartalu, oni čine samo oko 3 posto ukupne ponude rabljenih modela. Glavni problem je nagli pad njihove vrijednosti nakon isteka leasing ugovora.
Podjetimo, u EU proizvođači moraju do 2027. smanjiti ukupnu emisiju CO2 svojih modela, zbog čega su mnogi već dulje vrijeme fokusiranina prodaju isključivo električnih automobila. No, premda niske preostale vrijednosti rabljenih električnih automobila nisu neko iznenađenje, gubici vrijednosti su veći nego što se očekivalo, piše njemački Wirtschafts Woche.
Primjer Audija e-trona Sportback ilustrira problem: model koji je prije tri godine koštao preko 86.700 eura danas se može naći za manje od 38.000 eura. Razlog tome je vraćanje velikog broja električnih vozila prve generacije (iz 2021. i 2022.) na tržište nakon isteka leasinga. Prema analizi, prosječni pad vrijednosti električnog automobila je oko 6400 eura u odnosu na model s benzinskim motorom.
Financijski gubici prvenstveno pogađaju leasing kuće i proizvođače, koji su preuzeli rizik pada vrijednosti. Niska potražnja privatnih kupaca i nezainteresiranost rent-a-car kompanija dodatno pogoršavaju situaciju, pa vozila mjesecima stoje na parkiralištima. Stručnjaci upozoravaju da će se problem dodatno povećati jer "ogromna valna pojava" povrata vozila tek dolazi, piše njemački WirtschaftsWoche.
Moguće rješenje: umjesto prodaje po sniženim cijenama, preporučuje se da proizvođači i leasing kuće zadrže vozila u vlasništvu. Kroz ponovno nuđenje leasinga za rabljene aute ili pretplatničke modele (tzv. multiciklus model), moguće je smanjiti gubitke i omogućiti višestruku eksploataciju vozila, a na kraju životnog vijeka i povrat vrijednih sirovina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....