SAVJETNIK AUTO KLUBA

Rabljeni Audi Q5: Masivan, čvrst i kvalitetniji SUV u klasi što se odražava na držanje cijene

Polovni Q5 je jedan od skupljih klasi s poznatom, robusnom i dugovječnom pogonskom tehnologijom matičnog VW koncerna
Rabljeni Audi Q5
 Audi

Znaš da imaš novca samo za Hyundai, Opel, Ford ili Kiju, ali unatoč tome pogled svako malo čeznutljivo skrene prema oglasima s Audijima... Na koncu, malo maštanja ne može škoditi.

Česta je to sudbina kupaca rabljenih automobila, pa tako i onih koji gledaju kako se domoći dobrog rabljenog Q5 prve generacije (2008.-2016.).

image
Rabljeni Audi Q5
Željko Puhovski/CROPIX

Da, rabljeni Audiji tradicionalno dobro drže cijenu, ali unatoč tome relativno lagano pronalaze kupca. U slučaju gotovo osam godina starog primjerka Q5 na našem testu, s blizu 150 tisuća kilometara, ponovno smo se uvjerili zašto rabljeni, dobro održavani i sačuvani Audiji, još ako su i dobro opremljeni, uživaju tako visok status.

Izvana izgleda praktički kao nov, a odlično mu se drži i unutrašnjost, kao još jedna potvrda da Audijeva čvrsta izrada i kvalitetni, masivni materijali fenomenalno podnose godine i kilometre.

image
Rabljeni Audi Q5
Željko Puhovski/CROPIX

Samo malo veća glatkoća volana i mjenjača otkrivaju da je u pitanju auto koji je dosad radio više 20 tisuća kilometara godišnje. Sjedala ne gube na formi, baš ništa se ne klima i ne cvrči, površine ostavljaju osjećaj dugovječnosti, a ni zvučna izolacija nije popustila.

Prostranost je jako dobra, a udobnost korektna, iako ne treba očekivati ljuljuškanje kao u francuskim konkurentima. Međutim, po pitanju preciznosti u držanju putanje, robustan ovjes spada u vrh klase.

image
Rabljeni Audi Q5
Željko Puhovski/CROPIX

Glede motora i pogonske tehnologije, generalno nema tajni. Fokus je na dizelašima, poglavito 2.0 TDI, koji je imao nekoliko varijabli snage, ovisno o godištu i tržištu.

Motor koji radi u nizu automobila koncerna Volkswagen na glasu je kao dobar, kapacitetan i štedljiv stroj, malo bučniji i grublji, koji uz uredno održavanje može odvaliti veliku kilometražu.

image
Rabljeni Audi Q5
Željko Puhovski/CROPIX

Mehaničarima je upravo zbog velike rasprostranjenosti, od Golfa i Passata do A4 i A6, ali i svih Seata i Škoda kompaktne i srednje klase, dobro poznat pa održavanje i izvan ovlaštenog servisa nije problematično. I danas je jedan od osnova ponude koncerna.

Veliki i kompleksniji 3.0 TDI dizelaš, a naročito benzinski motori na našem tržištu su raritet. Interes z anjima je slab pa je i ponuda skromna, uz poneki zalutali primjerak koji čeka na rijetkog namjernika. S druge strane, quattro pogon i automatski S-tronic mjenjač (Audijev naziv za DSG) nisu tako rijetki.

image
Rabljeni Audi Q5
Željko Puhovski/CROPIX

Kod takvih primjeraka preporučljivi su temeljit test rada u ovlaštenom servisu i uvid u servisnu povijest, ali i puna koncentracija prilikom vlastite probne vožnje.

Bilo kakav čudan zvuk ili trzanje poziv su na oprez, jer popravci mjenjača, diferencijala i njihovih sekundarnih sklopova nisu dječja igra. S druge strane, statistike ni za koji dio Q5 ne bilježe nikakve veće sistemske boljke, što je znak da je prva generacija u startu jako dobro složena.

Podaci

Godište 2013.

Kilometara 143.000

Cijena 160.000 kuna

Povijest modela - Audi Q5

2008. predstavljen sredinom godine na salonu u Pekingu, a prodaja krenula krajem godine. Ponuđen je niz dizelskih 2.0 TDI i 3.0 TDI motora te benzinskih FSI i TFSI. Ovisno o motoru, ručni mjenjači imali su šest brzina, a automatski Tiptronic i DSG šest, sedam ili osam

2009. na EuroNCAP testu očekivano osvaja pet zvjezdica

2012. u sklopu dizajnerskog i tehnološkog poboljšanja većina motora je dorađena, nekima blago dignuta snaga, a atmosferski benzinac 3.2 zamijenjen je 3.0 turbom. Uvedeni su i hibrid benzin-struja s ukupnih 245 KS te sportski SQ5 TDI (313 i 326 KS)

2013. i 2014. uvedene dodatne verzije snage pojedinim motorima i nove kombinacije s mjenjačima i pogonima

2016. kraj proizvodnje i predstavljanje novog, sada aktualnog modela

Q5 2.0 TDI quattro

Motor       turbodizelski

Obujam       1968 ccm

Snaga       125 kW/170 KS na 4200/min

Moment       380 Nm na 1750/min

Mjenjač       automatski DSG, 7 brzina

Pogon       4x4, quattro

Dimenzije       463 x 190 x 165 cm

Osovinski razmak       281 cm

Prtljažnik       540 litara

Masa       1895 kg

Najveća brzina       200 km/h

0-100 km/h       9,0 sekundi

Izmjerena potrošnja       7,7 l/100 km

C02 ispuh       159 g/km

CIJENE - REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par)       od 420 kn

Prednje pločice (par)       od 330 kn

Zamašnjak LuK       od 5760 kn

Hladnjak Mahle       od 870 kn

Kompresor klime       od 2225 kn

Dizna Bosch (kom)       2870 kn

Elektropokretač       od 860 kn

Alternator       od 1615 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. veljača 2021 18:05