
Praktični monovolumeni "drmali su tržištem" dva desetljeća doživjevši svoju najveću popularnost od polovice 1990-ih do polovice 2010-ih. Rastom popularnosti izgubili ogroman dio tržišta i počeli nestajati jedan za drugim. Danas ovaj tip automobila nude samo neki proizvođači, a Francuzi, koji su ih najviše popularizirali su od njih odustali. Espace je danas SUV, Scenic električni SUV, a Citroënovi Picasso modeli su već pomalo zaboravljeni.
Citroën Xsara Picasso nastao je 1999. godine i ostvario veliki uspjeh, tako da je Citroën mnogo uložio u razvoj nasljednika koji je stigao 2006. godine. Svojim prilično elegantnim i osjetno dinamičnijim dizajnom od konkurentskog Scenica, C4 Picasso je brzo brojne kupce, mnoge od njih i u Hrvatskoj gdje je ovaj auto neko vrijeme bio čak i najprodavaniji auto u klasi.
Čak i iz današnje perspektive, kada su najmlađi primjerci ovog auta stari 12 godina, francuski automobil se na prvi pogled čini kao dobar izbor za obitelji koje su aktivne, mnogo putuju i pritom se žele i osjećati ugodno dok putuju. Automobil je dobro rješenje i za velike obitelji jer u verziji Grand C4 Picasso dugačkoj 460 cm nudi sedam sjedala. Kraća verzija s pet sjedala dugačka je 447 cm.
Unatoč relativno kompaktnim dimenzijama, monovolumenski koncept omogućio je jako dobru ponudu u prvom i drugom redu sjedala i reći red koji je sasvim adekvatan za djecu u Grand C4 Picasso verziji. Prtljažnik s 500 litara u C4 Picassu, odnosno 576 litara u Grand C4 Picassu s preklopljenim trećim redom sjedala bio je ogroman za ono doba.
Iako su sprijeda bile gotovo identičnog dizajna, dvije verzije C4 Picassa lako je razlikovati jer imaju potpuno drugačiji stražnji dio. U unutrašnjosti je C4 Picasso bio vrlo razigranog i originalnog dizajna s neobičnim rješenjima poput komandi klime u lijevim i denim kutovima prednjih armatura, središnje smještenim digitalnim instrumentima i navigacijom, što je izgledalo ultramoderno za to vrijeme.
Neobičan upravljač s fiksnim središnjim dijelom bio je svojeglavo i malo nepraktično rješenje Citroëna, no nakon nekog vremena mogli ste se na njega naviknuti.
C4 Picasso u obje verzije nikad nije bio za dinamične vozače, jer pri velikim brzinama karoserija reagira jakim naginjanjem. No zato je ovjes izuzetno udoban, a ugodnom putovanju doprinose i vrlo komforna sjedala. Ponuda motora tijekom karijere ovog auta je bila vrlo bogata.
Nudili su se atmosferski benzinci sa 120 KS (1.6 l), 125 KS (1.8 l), 143 KS (2.0 l), turbo benzinci sa 140 KS (1.6 l), 156 (1.6 l) te turbo dizelaši sa 110 KS (1.6 l). 138 KS (2.0 l) i 150 KS (2.0 l). Uvjerljivo najbolje su se prodavali modeli s 1,6-litrenim dizelskim HDI motorom (110 KS) te oni i danas dominiraju u oglasnicima. Vrlo malo je drugih motorizacija, a najčešće od njih su osnovni benzinac i snažniji dizel. Cijene automobilima u oglasnicima se uglavnom kreći između 3000 i 7000 eura.
No koliko god se C4 Picasso iz svega ovoga doima idealnim obiteljskim rabljenim automobilom, kroz godine se pokazalo da ima mnogo nedostataka, pa treba biti vrlo oprezan pri kupnji.
Prednja se osovina smatra slabom točkom te bi potencijalni kupci trebali bolje pogledati ovu komponentu. Također, ispušni sustav i kočnice su slabija točka. Osobito stražnje kočnice dugoročno mogu stvarati probleme jer kočiona crijeva mogu biti loše kvalitete. S druge strane, hrđa nikada nije bila problem ovog auta.
Dizelski motor se svakako preporučuje jer se pokazao relativno pouzdanim i izdržljivim. Benzinski motori moraju se nositi s relativno velikom masom praznog vozila od 1,6 tona i vrlo su žedni. Neugodan, ali relativno bezopasan problem je velika potrošnja ulja kod dizelskih motora, no mogu se javiti i ozbiljniji problemi s curenjem ulja kod svih motora.
Uz sve ove probleme kupce bi mogla smetati relativno loša kvaliteta izrade i materijala. C4 Picasso će svoje vlasnike tako ponekad razočarati neugodnim škripećim zvukovima plastike, neurednim razmacima između komponenti unutrašnjosti, ili presvlakama sjedala i plastikom koji su jako istrošeni. Tu je također tendencija da automobil često gnjavi lažnim porukama o električnim i elektroničkim pogreškama i kvarovima. No C4 Picasso također nije imun i na stvarne probleme s elektronikom.
Svatko tko izabere C4 Picasso ili Grand C4 Picasso čini to svjestan svih mogućih posljedica. Ipak, automobili koji su dobro održavani pokazali su se, unatoč svim nedostacima, vrlo sposobnima prevaliti i više od 300.000 kilometara.
U domaćim oglasnicima se ovisno o pogonu, godištu, stanju, opremi i kilometraži trenutno mogu pronaći od 3000 do 8000 eura...
Komentari
0