StoryEditor
POLOVNI AUTOMOBILI

Rabljeni Fiat Doblo pokazao se izdržljivim modelom koji se ne predaje ni pod čizmom grubih vozača

Koristim ga za posao i familiju, tretiram kao vrag grešnu dušu, ne održavam bog zna kako, a prešao sam preko 350 tisuća km
Fiat Doblo
 CROPIX

Jedan od najjačih igrača na sceni rabljenih putničko obiteljskih dostavnjaka, privatne i poslovne namjene, jest Fiat Doblo. Dobar glas jednostavnog, izdržljivog, praktičnog i prostranog višenamjenskog auta, povoljnije cijene i jeftinijeg održavanja od njemačke i francuske konkurencije (Caddy, Berlingo, Kangoo...) počela je pronositi prva generacija iz 2000. godine, unijevšu u ovu klasu sve ono po čemu je Fiat postao ranije poznat. Druga generacija donijela je moderniji dizajn, opremu i tehnologiju, ali i više izvedbi i modernijih motora, posebno dizelskih.

image
Fiat Doblo
CROPIX

I drugi Doblo ostao je zapaženiji kao laki poslovni dostavnjak u kategoriji N1 s punim odbitkom pretporeza, iako ni obiteljska putnička izvedba nije prolazila nezamijećeno. Vizualno je puno veća od prvog Dobla, doima se dugačkom i straga neobično visokom, pa unatoč velikom staklu izgleda kao manji kombi. Unutrašnjost je ogromna, a dodatni plus je što putnički prostor dobiva na vrijednosti praktičnim kliznim stražnjim parom vrata i brojnim odlagalištima za manje predmete, a prtljažnik pravilnim stranicama i niskim ulaznim pragom. Peta vrata pritom mogu biti dvokrilna ili podizna.

image
Fiat Doblo
CROPIX

Velik broj i po desetak godina starih Dobla na cestama, posebno u teretnim izvedbama s masu kilometara koje i dalje nesmiljeno tuku gradom i otvorenim cestama, dovoljno govori o njegovoj pouzdanosti i izdržljivosti. Putničke izvedbe su, naravno, druga priča i umjereno vožene, ali oprez je i tu nužan, jer svaki rabljeni nakon nekoliko godina može biti i „kao nov”, ali i „groblje”, što najviše ovisi o prijašnjem vlasniku. Na površinu nisu isplivale krupne boljke, zna otići poneka sitnica poput graničnika kliznih vrata ili zasmetati oksidacija slabije zaštićenih kontakata i slinjenje ulja na poklopcu ventila i kućištu mjenjača, no dobra je stvar što je Doblo cijenama dijelova povoljan za održavanje. U centru pažnje su pouzdani i žilavi dizelski Multijet motori, od kojih je 1.6 bolji izbor od malog 1.3 (90 i 95 KS), koji je s obzirom na veličinu i masu Dobla, najpogodniji za gradske vožnje.

image
Fiat Doblo
CROPIX

Iako, ima kraće prijenosne omjere pa je u startu živahniji nego bi se očekivalo. Mali dizel ima lanac za razvod, a veći 1.6 (90 do 120 KS) zupčasti remen, a oboje je kod primjeraka za koje se sumnja da su žešće voženi pametno odmah po kupnji preventivno zamijeniti. Kao i kod svih rabljenih dizelaša, naročito ako su pretežno voženi gradom i potencijalno „zagušeni” mudar kupac će platiti i pregled stanja filtra čađe i EGR ventila, ali i zamašnjaka i spojke. Bit će to mala investicija koja može značiti veliku uštedu. Redizajn i dodatni napredak u tehnologiji motora obavljeni su 2015., a ove godine objavljen je konačni prestanak proizvodnje

TEHNIČKI PODACI
Kilometara 108.000
Godište 2014.
Cijena 82.000 kuna
Motor       turbodizelski
Cilindri/ventili       4/16
Obujam       1598 ccm
Snaga       66 kW/90 KS na 4000/min
Moment       290 Nm na 1500/min
Mjenjač       ručni, 6 stupnjeva
Pogon       prednji
Dimenzije       440 x 183 x 183 cm
Osovinski razmak       275,5 cm
Prtljažnik       790 litara
Masa       od 1430 kg
Najveća brzina       158 km/h
0-100 km/h       14,9 sekundi
Izmjerena potrošnja       7,2 l/100 km
C02 ispuh       145 g/km


REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par)       od 300 kn
Prednje disk pločice (par)       od 240 kn
Spojka (komplet)       od 660 kn
Zamašnjak       od 3150 kn
Hladnjak       od 480 kn
Ventilator (s hladnjakom)       od 610 kn
Alternator       od 960 kn
Elektropokretač       od 805 kn
Turbina       od 2980 kn

POVIJEST MODELA

Fiat Doblo II
2009. predstavljena druga generacija Fiatova obiteljskog dostavnjaka. Struktura i gabariti platforme izvedenica su platforme Grande Punta, a proizvodi se u Turskoj. Ima standardnu izvedbu (4,39 m i osovinski razmak 2,76 m) i dugačku Maxi (4,75 m i razmak 3,11 m) te putničku i teretnu, kao lako gospodarsko vozilo za komercijalne svrhe.
2010. početak prodaje s uobičajenim nizom Fiatovih motora niže i kompaktne klase, od kojih su na europskom tržištu daleko najviše zaživjeli Multijet dizeli 1.3 (90 i 95 KS) te 1.6 (90, 95, 105 i 120 KS)
2010. Opel predstavlja Combo, koji je zapravo Doblo s Opelovom maskom
2015. lansirana redizajnirana i poboljšana izvedba, sa zadržanom ponudom postojećih, ali unaprijeđenih motora
2019. prestanak proizvodnje putničke izvedbe
2020. prestanak proizvodnje teretne izvedbe

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. kolovoz 2020 02:14