I DANAS MODNI MAČAK

Rabljeni kabriolet s tvrdim sklopivim krovom je ‘mačak u vreći‘? Evo kakav je Peugeot 308 CC

Kod kabrija s tvrdim krovom mehanizmi sklapanja često su se kvarili. Evo kakav je najpopularniji među njima kao polovnjak
Rabljeni Peugeot 308 CC
 Porsche Inter Auto

Kabrioleti se u pravilu doživljavaju kao sezonski automobili, što kod modela s platnenim krovom ima opravdanja, ali za one s tvrdim to jednostavno - ne vrijedi. Jedan od all-season modela kojeg se komotno, poput coupea, može voziti zimi kad padne snijeg, ali i u proljeće ili jesen kad krenu obilnije kiše, jest Peugeot 308 CC (Coupe Cabriolet).

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Porsche Inter Auto

Nasljednik je dobro prihvaćenog 307 CC, napravljen je na bazi dobro poznatog standardnog 308, ali uz jaku dozu osobnosti. Ima 2+2 koncepciju sjedala, metalni i automatikom pokretan krov kojim se iz kabrioleta pretvara u cjelogodišnji funkcionalni kupe, s egzotičnim stražnjim dijelom. Uglavnom, prava je stvar za ljubitelje posebnih modela.

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Porsche Inter Auto

Kao i kod svakog rabljenog kabrioleta ove klase, zbog njihove nešto slabije strukturne otpornosti na uvijanje gornjeg dijela karoserije, prvo na što treba usmjeriti pažnju jest kako radi krovni elektrohidraulični mehanizam, kakvo je nasjedanje pokretnih površina na karoseriju i u kakvom su stanju gumeni dijelovi sklopa, uglavnom brtveni.

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Željko Puhovski/CROPIX

Primjerak je dobar za kupnju ako nema sumnjivih škripanja niti zastajkivanja u radu, a nasjedanje pokretnih površima je mekano, precizno i bez zazora. Za svaki slučaj, nije zgoreg nagovoriti prodavača na pranje auta pod visokim pritiskom, što će najbolje otkriti eventualne okom teško vidljive anomalije i (ne)puštanje vode. Mirnije ćete spavati. Dobra je stvar što vlasnici kabrioleta uglavnom drže do svog auta i stilom vožnje i održavanjem, posebno ako se radi o dobrostojećem ili prvom vlasniku.

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Željko Puhovski/CROPIX

Izradom je 308 kvantni skok u odnosu na prethodnika 307-icu, ali ipak treba dobro prekontrolirati sve što se može i radi li kako treba sve što ima ikakve veze s elektrikom i elektronikom. Peugeoti su, naime, poznati da mogu imati (ali i ne moraju, nema pravila) “gremline” u tim sklopovima.

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Željko Puhovski/CROPIX

Motori? Pokazalo se da je najbolji izbor dizelski 2.0 HDi. Ne samo zbog omjera snage i potrošnje, nego i pouzdanosti i trajnosti. Ispostavilo se, naime, da BMW-ovi benzinci 1.6, posebno atmosferski VTi, ali i popularni mali kućni dizelaši 1.6 HDi znaju imati povećanu potrošnju ulja (naročito jeftinijeg i lošije kvalitete), a i generalno su osjetljiviji na škrtarenje pri održavanju i grublji stil vožnje.

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Željko Puhovski/CROPIX

Kod benzinaca zna biti problema i s brtvom glave motora, ali sve u svemu, pravila nema pa nije zgoreg pri kupnji uz sebe imati mehaničara upućenog u problematiku tih motora. Računajte i na moguću češću zamjenu kočnica, koje moraju krotiti masu oko 250 kg veću od standardnog 308. Sve u svemu, za prihvatljivu cijenu može se pronaći fino sačuvan i održavan primjerak kao dobra porcija hedonizma i posebnosti, koja u bogatom paketu opreme daje i zrno premium osjećaja.

image
Rabljeni Peugeot 308 CC
Željko Puhovski/CROPIX

Povijest modela

Peugeot 308 CC
2008. otkrivanje u jesen, kao nasljednik modela 307 CC. Ima benzince 1.6 (atmosferski sa 120 i turbo sa 150 KS i kasnije 156 KS) te dizele 1.6 (109 KS i kasnije 112 KS) i 2.0 (136 KS i potom 140 i 163 KS). Uz ručne mjenjače, jači motori imaju i klasični automatski sa šest brzina
2011. početkom godine pokazan redizajn s naprednijom opremom i top motorom u ponudi, turbobenzincem 2.0 (200 KS)
2013. manji dizelaš dobiva start/stop i snagu 114 KS
2015. kraj proizvodnje, bez nasljednika

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1598 ccm

Snaga 115 kW/156 KS na 6000/min

Moment 240 Nm na 1400/min

Mjenjač automatski, 6 brzina

Pogon prednji

Dimenzije 440 x 181 x 142 cm

Osovinski razmak 261 cm

Prtljažnik 225/405 litre

Masa 1560 kg

Najveća brzina 211 km/h

0-100 km/h 9,8 sekundi

Izmjerena potrošnja 9,2 l/100 km

C02 ispuh 179 g/km

Godina proizvodnje 2012.

Kilometraža 70.000

Cijena 74.900 kuna

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi TRW (par) 670 kn

Prednje pločice TRW (par) 270 kn

Spojka Sachs (ručni m.) 1075 kn

Zamašnjak Sachs (ručni m.) 2090 kn

Hladnjak Nissens 600 kn

Elektropokretač Bosch 1050 kn

Poluosovina SKF 880 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 03:16