Volkswagen Polo šesta je generacija modela koji se u klasi malih automobila etablirao kao gotovo jednako siguran izbor kao i veći Golf. Na tržištu rabljenih modela Polo ima visoku potražnju, a njegova reputacija temelji se na pouzdanoj mehanici, uvjerljivoj izradi i svakodnevnoj praktičnosti. Iako kompaktan, Polo 6 (od 2017. godine) nudi dovoljno prostora i osjećaj ozbiljnijeg, zrelijeg automobila, što je jedna od njegovih najvećih prednosti u odnosu na konkurente poput Corse, Yarisa ili Clia.
Velik dio uspjeha leži u temeljima automobila. Polo 6 koristi platformu MQB A0, koju dijeli s brojnim modelima Grupe, od Fabije i Ibize do T-Crossa. To znači široke mogućnosti u pogledu sigurnosnih sustava, asistencija i opreme. Nakon redizajna 2021. godine Polo je dobio LED svjetla serijski, modernizirane odbojnike te digitalne instrumente u osnovnoj opremi. Infotainment sustavi postali su veći i napredniji, iako je prelazak na osjetljive "klizače" za klimu izazvao podijeljena mišljenja.
U vožnji Polo ostavlja dojam vrlo neutralnog i predvidljivog automobila. Upravljanje je precizno, ovjes čvrst, ali udoban, a ponašanje u zavojima konzervativno i sigurno. U usporedbi s nekim agilnijim konkurentima djeluje smirenije, što većini kupaca i odgovara. Naši raniji testovi modela s 1.0 TSI motorom pokazali su kombinacija trocilindraša i ručnog mjenjača nudi dovoljno elastičnosti i nisku potrošnju goriva, iako iz nižih okretaja fali nešto živosti. DSG je praktičan, ali kod starijih primjeraka moguće je primijetiti povremena trzanja pri malim brzinama.
Ponuda motora bila je vrlo široka do 2021., uključujući dizel i pogon na prirodni plin za neka tržišta. No ovu posljednju izvedbu ne treba nipošto uvoziti u Hrvatsku jer infrastruktura za punjenje prirodnim plinom (CNG) ovdje praktično ne postoji. Nakon redizajna ostali su samo benzinski motori, uglavnom trocilindraši, od 80 do 115 KS, dok je četverocilindrični GTI s 207 KS ostao jedina snažnija opcija. Preporučuje se 1.0 TSI sa 115 KS, koji je najuravnoteženiji za svakodnevnu vožnju.
Prostornost Pola ugodno iznenađuje. Stražnja klupa je dovoljno udobna, a prtljažnik od 351 litre veći je nego kod većine konkurenata. Samo jedna karoserijska izvedba, hatchback s peterim vratima, pojednostavnjuje odabir i čini ga praktičnijim u svakodnevici.
Što se pouzdanosti tiče, Polo 6 uglavnom prolazi bez teških mehaničkih problema. Zabilježeno je nekoliko povremenih servisnih kampanja, primjerice zbog ručne kočnice, stražnjih pojaseva, propuštanja ulja prema servo-sustavu ili problema sa staklenim krovom, no riječ je o izoliranim slučajevima. S mehaničke strane najčešće primjedbe odnose se na povremena trzanja DSG-a te na brže trošenje kočnica kod primjeraka stalno voženih u gradu.
Polo 6 drži visok ugled pa su cijene rabljenih modela nešto više nego kod većine drugih gradskih auta. Bolje očuvani primjerci s manjom kilometražom uglavnom kreću od oko 10.000 eura, dok opremljene verzije i GTI vrlo lako probijaju granicu od 20.000 eura.
Zaključno, VW Polo 6 kao rabljeni automobil ima jasan profil. To je jedan od najuravnoteženijih malih automobila na tržištu. Nudi prostor, sigurnost, dobro ponašanje u vožnji, kvalitetnu izradu i stabilnu vrijednost na tržištu rabljenih. Zbog toga ga jednako rado biraju i gradski vozači i svakodnevni putnici, jer bez problema odrađuje i duža putovanja. To je rijetka kombinacija u gradskoj klasi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....