POLOVNI AUTOMOBILI

Rabljeni: VW Sharan osvaja golemim prostorom i 2.0 TDI motorom koji kilometre skriva perfektno

I kao rabljeni pokazuje zašto je referenca klase. Prostran kao kuća, praktičan i funkcionalan, a tu je i štedljivi 2.0 TDI
Rabljeni VW Sharan
 Željko Puhovski/CROPIX

Krajem ove godine prestaje proizvodnja druge generacije Volkswagena Sharan, jednog od simbola klase velikih monovolumena i tim činom ova vrsta obiteljskih automobila praktički nestaje sa cene. Barem kad su u pitanju novi primjerci.

Seat Alhambra otišla je ovog proljeća, još se na mrvice prodaju Ford Galaxy i S-Max, ponešto i Renault Espace, ali pitanje je vremena kada će i njima isteći rok trajanja. Ali, to ne znači da oni koji su u potrebi za autom takvog tipa ostaju na suhom. Na tržištu rabljenih ima fino sačuvanih Sharana, posebno novijih godišta, i to po ne pretjeranim cijenama.

image
Rabljeni VW Sharan
Željko Puhovski/CROPIX

Važno! Druga generacija za klasu je solidnija u izvedbi od prve, što se vidi i po probnom, deset godina starom primjerku, jednom iz prve tržišne serije. Nije izgubio gotovo ništa na čvrstini i robusnosti, djeluje fino zategnuto i mesnato, bez škripe plastike, čudnih zvukova podvozja i klimavog volana kad se upadne u utonuli šaht ili zajaši ležeći uspornik. Vidljiviji znaci korištenja jedino su lagani sjaj kože na obruču volana i ručici mjenjača.

image
Rabljeni VW Sharan
Željko Puhovski/CROPIX

U velikoj, kutijastoj karoseriji mjesta ima kao u priči, pretinaca je također mnoštvo, prtljažnik u izvedbi sa pet sjedala je ogroman, a solidan i u varijanti sa sedam. Uz odličnu preglednost i jednostavnu funkcionalnost na sve strane Sharan je fantastičan rabljeni monovolumen za brojnije obitelji. Vozačko okruženje jest ušlu u fazu male demodiranosti, ali još uvijek je dovoljno moderno i jednostavno, bez digitalizacije koja prosječnom hrvatskom vozaču i komplicira i poskupljuje vozački život.

image
Rabljeni VW Sharan
Željko Puhovski/CROPIX

Kad su u pitanju motori, benzinci su i vani rijetki, a kamoli kod nas. Zato je zakon dobro poznat i provjeren 2.0 TDI, koji ni u jednoj od svojih varijanti ne bi smio stvarati veće probleme, ako nije izgažen, naravno. Dobro skriva kilometre, pa pri kupnji obavezno treba ići na certificiranu dijagnostiku i dobar pregled stanja filtra čađe, turbine, dvomasenog zamašnjaka...

image
Rabljeni VW Sharan
Željko Puhovski/CROPIX

Sharan je generalno dobro složen i neproblematičan, kao i svaki Volkswagen, iako po tom pitanju u servisnima analima njemačkih specijalista ADAC i Dekra ima proturječnih informacija. Jedni ga svrstavaju među modele s kojima servisi imaju najmanje posla, dok drugi konstatiraju kako nema krupnih problema, ali sporadično zna biti sitnica koje znaju živcirati.

image
Rabljeni VW Sharan
Željko Puhovski/CROPIX

A to su curkanje vode kroz brtve kliznih vrata, relativno brzo popuštanje amortizera, lagano slinjenje ulja na motoru i mjenjaču, ulazak vlage u farove, umiranje elektropokretača... U svakom slučaju, detaljan pregled u servisu najbolje će detektirati stanje željenog primjerka.

Povijest modela - VW Sharan II (2010. - 2020.)

2010. druga generacija otkrivena na salonu u Ženevi, zajedno s novom generacijom srodne Seat Alhambre. Proizvodi se u Portugalu, a prodaja na najvećim europskim tržištima krenula je u jesen iste godine. Uz turbobenzinske motore 1.4 TSI (150 KS) i 2.0 TSI (200 KS) daleko zastupljeniji su turbodizeli 2.0 TDI (115, 140 i 170 KS). Uz ručni mjenjač ugrađuje se i DSG sa šest brzina

image
Volkswagen Sharan
Volkswagen

2011. uveden 4x4 pogon u kombinaciji s jačim motorima

2014. najjači dizelaš 2.0 TDI dodatno osnažen sa 170 na 177 KS

2015. prvi redizajn i tehnološke modifikacije, uz jačanje benzinca 2.0 TSI na 220 KS, a dizelaša 2.0 TDI na 150 i 184 KS

2020. za kraj godine najavljen završetak proizvodnje i s obzirom na pad tržišnog interesa za novim velikim monovolumenima, bez izravnog nasljednika. Tu ulogu preuzima produženi Tiguan Allspace, sa sedam sjedala

Godište 2010.

Cijena 104.900 kuna

Kilometraža 139.000

Sharan 2.0 TDI

Tehnički podaci

Motor       turbodizelski, 4 cil

Obujam 1968 ccm

Cilindri/ventili       4/16

Snaga       103 kW/140 KS na 4200/min

Moment       320 Nm na 1750/min

Mjenjač       ručni, 6 brzina

Pogon       prednji

Dimenzije       486 x 190 x 172 cm

Osovinski razmak       292 cm

Prtljažnik       265/885 litara

Masa       1695 kg

Najveća brzina       194 km/h

0-100 km/h       10,9 sekundi

Izmjerena potrošnja       6,8 l/100 km

C02 ispuh       143 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par)       od 410 kn

Prednje disk pločice (par)       od 330 kn

Prednji amortizeri (par)       od 490 kn

Stražnji amortizeri (par)       od 320 kn

Spojka komplet (Valeo)       985 kn

Zamašnjak (Sachs)       2780 kn

Hladnjak       715 kn

Dizna (Bosch)       2005 kn

Elektropokretač       od 875 kn

Alternator (Bosch)       2125 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. studeni 2020 01:16