RABLJENI

Test polovne Opel Astre: masivnu izradu kude mlađi, ali hvale stariji vozači

Vječito druga, uvijek iza VW Golfa, pretposljednja generacija Astre spada među najpouzdanije rabljene u klasi. Težina veća od konkurencije uskraćuje ju na performansama, ali daje na osjećaju masivnosti i sigurnosti
 Željko Puhovski

Opel Astra je, bez obzira o kojem se modelu radi, uvijek zanimljiva i kao rabljena. U posljednje vrijeme sve popularnija postaje prethodna generacija (modelske oznake J), koja se proizvodila od kraja 2009. do kraja 2015. Još uvijek je, naime, riječ o modernom i svježem modelu, a cijena mu je u odnosu na posve novu Astru (serija K) postala osjetno niža.

Foto: Željko Puhovski

Proizvodila se kao kupe GTC, karavanski Sports Tourer i limuzina Sedan (potonja je još u prodaji). Rabljena Astra J tako može biti dobra kupnja i mudra alternativa skupljem Golfu VI, a posebno Golfu VII. Stavimo li na stranu težinu oko 150 kilograma veću od prosjeka klase, zbog koje temperamentniji vozači kude njene dinamičke performanse, dok starijima baš to odgovara zbog povećanog osjećaja masivnosti i sigurnosti, može se reći da uredno održavana Astra ne pati od većih boljki.

Na tri do četiri posto primjeraka iz prvih serija, reklamirani su relativno rano trošenje potrošnih dijelova ovjesa poput kuglastih zglobova i amortizera, cviljenje kočnih pločica, škripanje papučice spojke, otkazivanje električnog podizača prozora, prebučan rad klime i ćudljiv rad senzora kiše. Hrđe, karakteristične za Astre iz devedesetih, kod ovog modela, čak i onih zapuštenih primjeraka, nema ni u tragovima, a nisu zabilježeni ni drugi krupni nedostaci, zbog kojih bi vlasnici ostajali na cesti. Baš suprotno, u posljednjem izvješću njemačkog TUV-a o pouzdanosti vrlo je visoko plasirana (samo su Mazda 3 i Focus bolje ocijenjeni).

Što se motora tiče, ponuda je bila velika, ali većina naših kupaca rabljenih cilja modernizirani dizelski 1.7 CDTI, robustan Isuzuov motor poznat po grubljem radu i umjerenoj potrošnji, a posebno po pouzdanosti i izdržljivosti, jer bez problema prelazi više od 300.000 km. Najpogođenija je srednja izvedba sa 110 KS (postoje i sa 100, 125 i 130 KS) koja ima najbolji balans opterećenja, performansi i potrošnje. Mali dizelaš 1.3 CDTI (95 KS) je slabašan, najjači 2.0 CDTI (165 KS), pak, vrlo brz, ali skup i rijedak, dok je najnoviji 1.6 CDTI (95 do 136 KS) također i rijedak i skup. Što se benzinaca tiče, za one koji više pažnje pridaju niskim troškovima održavanja nego dobrim ubrzanjima najbolji je izbor atmosferski 1.4 (87 ili 100 KS). Razvod obavlja lanac, a premda je 1300 kg teška Astra s njime tromija i troši čak i više od turbo izvedbe (120 i 140 KS), jeftiniji je i zahvalniji za održavanje. Postoji i atmosferski 1.6 (115 KS), a tko voli žešću vožnju mora potražiti 1.6 Turbo (170, 180 i 200 KS), ali i ponude i potražnje za tim motorom kod nas gotovo da nema.

ASTRA J 1.4 (2009. - 2015.)

Godište 2013.

Cijena 80.000 kuna

Kilometraža 29.000 km

Motor benzinski

Obujam 1398 ccm

Snaga 74 kW (101 KS) pri 6000/min

Moment 130 Nm pri 4000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 442 x 181 x 151 cm

Međuosovinski razmak 268 cm

Masa 1300 kg

Prtljažnik 370 litara

Brzina 178 km/h

0-100 km/h 13,9 sekundi

Potrošnja 5,5 l/100 km

Ispuh C02 136 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 00:17