POLOVNI AUTOMOBILI

Test rabljene Opel Merive: Dobra adresa za one koji traže kompaktan i praktičan monovolumen

Radi se o mehaničkom miksu Astre i Zafire, a vrata u stilu krila leptira veći su plus nego minus
 Željko Puhovski/CROPIX

Monovolumena jedva da još ima u ponudi novih automobila (sad su hit blago povišeni crossover i SUV modeli), ali oni koji su u potrebi za takvim tipom automobila ili im jednostavno takva vozila iz nekog razloga odgovaraju, imaju dobar izbor među rabljenima, pa i onima novijeg datuma.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Opel Meriva druge (i posljednje) generacije jedan je od zanimljivijih modela te vrste, prvenstveno radi koncepcije nasuprotnog otvaranja stražnjeg para vrata. Rijedak, ali zanimljiv koncept leptir vrata rezultirao je podjelama mišljenja oko njegove svrsishodnosti i praktičnosti prilaska sjedalima, ali u konačnici nije naštetio prodaji, većoj od pola milijuna primjeraka.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Umjesto platforme Corse na prvom modelu, Meriva B vozi na modificiranoj platformi Zafire, a i veći dio ovjesa i pogonskog sustava preuzima s tadašnje Astre i Zafire, a dio čak s Insignije. Slijedom toga, osjetno je veća od prve - duža ja za čak 24 i šira za 11,5 centimetara. Slikovitije: ušla je u klasu tadašnjeg Renault Scenica i postala puno komfornija i prostranija.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Modeli iz prvih godišta i prije redizajna imali su dosta nedostataka i ulazili u kategoriju čestih opoziva. U servisima su besplatno otklanjane nedorečenosti na tračnicama za klizanje sjedala, zupčastoj letvi volana i nemirnom radu motora u leru, a pod jamstvom su mijenjani i hladnjaci koji su rano počeli propuštati, brave koje su znale zaštekati i mušičavi imobilizator motora. Današnji kupci ne moraju više brinuti s obzirom na to da je sve to odavno riješeno, ali latentno ukazuje da je serija nakon redizajna, od 2014. godine na dalje, za veću preporuku.

Najveći adut je unutrašnjost, što i jest smisao monovolumena. Puno mjesta i masa pretinaca oduševit će svakog tko se vodi tim kriterijima. Koristan je i sustav stražnjih sjedala koja jednim potezom urone u podnicu i otvaraju velik i ravan prtljažni prostor, a može ih se i klizno neovisno pomicati. U tom smislu, praktičnost je izvrsna.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Što se nasuprotnog otvaranja stražnjih vrata tiče prvo se treba naviknuti da su kvake u prednjem, a ne stražnjem dijelu vrata, da se otvaraju suprotno od prednjih i da je ulazak na stražnja sjedala u prvi mah neobičan - “unatrag”, kao u kočiju. Međutim, vrlo brzo sve to postane rutina. Široko otvaranje vrata “pod 90” omogućuje vrlo lagan smještaj djeteta u sjedalicu, kao i ulazak i izlazak starijim osobama.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Motori su dokazani u nizu starijih i novijih Opela, a izbor je dosta velik, ovisno o godištu. Zanimljivost je i da mali 1.3 dizelaš potječe iz partnerstva s Fiatom, dok je 1.7 dizelaš iz modela prije redizajna robusni Isuzuov stroj, u rudimentarnoj verziji početno ugrađivan još u nekadašnje Kadett i Corsu “jaje”, a potom ciklično moderniziran i korišten u novijim Opelima.

image
Željko Puhovski/CROPIX

Godište 2017.

Kilometara 98.000

Cijena 98.950 kuna

POVIJEST MODELA

OPEL MERIVA B

2010. otkrivena je u proljeće, a početak prodaje na hrvatskom tržištu krenuo je u ljeto iste godine. Bila je senzacija zbog koncepcije sa stražnjim parom vrata nasuprotnog otvaranja. U startu je imala dobar izbor motora. Dizele 1.3 CDTI (75 i 95 KS) i 1.7 CDTI (100, 110 i 130 KS) te benzince 1.4 (atmosferski 100 KS i turbo 120 i 140 KS)

2014. napravljen redizajn, ukinut dizel 1.7 CDTI (100 i 130 KS) i uveden dizel 1.6 CDTI (95, 100 i 136 KS), a ostali motori poboljšani

2017. kraj proizvodnje

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. prosinac 2021 18:21