PRISTUPAČNA LIMUZINA

Test rabljenog: Citroen C-Elysee je malo sirov, ali i velik, udoban i malo troši

Velik adut niskobudžetne limuzine je poznati 1.6 HDi dizelaš s 99 KS koji u prosjeku troši 5,5 litara
Željko Puhovski

Na ideji izgledom modernog, a cijenom pristupačnog, izvedbom jednostavnog, robusnog i komfornog automobila malo sirovijih detalja u doradi, ali umjerenih troškova održavanja, nastao je prije deset godina Citroën C-Élysée, dopadljiva niskobudžetna limuzina niže klase, blizanački model Peugeota 301, s podnicom odmaknutom od tla 14 centimetara, oko dva centimetra iznad prosjeka klase.

image
Željko Puhovski

S dobrim motorima, čvrstim ovjesom i udobnim sjedalima u osnovi je projektiran za tržišta manjih zahtjeva, ponegdje i slabije vozačke, servisne i cestovne infrastrukture. U stvari primjenjuje uspješnu formulu Dacije Logan, ali s više dizajnerskog stila i tehničke dorađenosti. Postavljen je na 19 centimetaru produženu i ojačanu platformu Citroëna C3, ali dug gotovo 4,5 metra i s proširenim tragom kotača nije baš mala limuzina.

image
Željko Puhovski

Kakvim se pokazao? Unutrašnjost i prtljažnik doslovno briljiraju prostranošću, a udobna sjedala utjelovljuju pojam francuske udobnosti i fino amortiziraju jače udare s loših i grubljih cesta. Oprema je korektna, premda ima manjkavosti, a plastične površine izgledaju pristojno, premda su zapravo krute i jednostavne, čime se uklapaju u pretpostavljene teže uvjete eksploatacije.

image
Željko Puhovski

Niskobudžetnu izvedbu otkrivaju i malo šupalj zvuk zatvaranja vrata i slabija zvučna izolacija, skromnija obrada prtljažnika i pomalo gruba podna obloga putničkog prostora, koja se teže čisti. Međutim, Élysée se pokazao izdržljivim i otpornim na korištenje i u našim prilikama profilirao se i kao česta taksi i policijska limuzina.Redizajnirani model od proljeća 2017. je ljepši izvana te opremom i izradom moderniji iznutra.

image
Željko Puhovski

Što se motora tiče, trocilindarski 1.2 atmosferski benzinci zbog relativno male mase auta čak i nisu pothranjeni kako bi se na prvu očekivalo, imaju solidne performanse za staloženu vožnju, ali daleko češći je godinama poznat 1.6 dizelski HDi motor, na glasu po niskoj potrošnji, ali i trajnosti u uvjetima normalnog korištenja i dobrog održavanja. Na otvorenoj cesti troši i manje od četiri litre, a u gradu može manje od šest. Motori su zapravo malo prije redizajna temeljito obnovljeni motori PureTech i BlueHDi generacija istovjetni modernim Peugeotima i Citroënima. Uz odličnu prostranost i udobnost, motori su zapravo i najveći aduti.

image
Željko Puhovski

Što se osjećaja za volanom tiče, zaboravite temperament. Élysée je prilično pasivan na ovjesu i volanu, hod mjenjača mu je malo duži (tiši je i uglađeniji nakon redizajna) i zbog svega mu više paše miran, obiteljski stil vožnje, za što je uostalom i projektiran.

Godište 2017.

Kilometara 67.000

Cijena 71.500 kuna

POVIJEST MODELA

2012. predstavljen je kao globalna limuzina niže klase i blizanački model Peugeota 301. Vozi na produženoj PF1 platformi, koju koriste tadašnji Citroën C3 i Peugeot 208 i u prvoj je fazi imao benzinske VTi motore - trocilindarski 1.2 (72 KS) i četverocilindarski 1.6 (115 KS) te četverocilindarski turbodizelski 1.6 HDi (92 KS). Prodaja je krenula početkom 2013. godine

2015. stiže smjena motora, novi su štedljiviji i malo snažniji: trocilindarski 1.2 PureTech benzinac (82 KS) i četverocilindarski 1.6 BlueHDi dizelaš (99 KS)

2016. predstavljen je redizajniran model čija prodaja starta u proljeće 2017.

2017. daljnjoj popularizaciji pridonijela je i flotna kupnja hrvatske policije u količini od gotovo 200 dizelskih primjeraka

1.6 BLUEHDI

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/8

Obujam 1560 ccm

Snaga 73 kW/99 KS na 3750/min

Moment 254 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Dimenzije 443 x 175 x 147 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 506 litara

Masa od 1090 kg

Najveća brzina 183 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,5 l/100 km

C02 ispuh 98 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 13:54