
Minivanovi su danas daleko od vrhunaca svoje nekadašnje popularnosti, no zbog svoje su praktičnosti i upotrebljive prostranosti na relativno maloj kvadraturi i dalje itekako traženi kod ciljanih skupina korisnika, primjerice mladih obitelji s malim djetetom. Citroen C3 Picasso jedan je od najboljih primjera za takvu vrstu vozila, i zato je šteta da je kao takav mnogima ostao ispod radara, i kao novi, i danas kao rabljeni...
Predstavljen krajem 2008. godine, najmanji Citroenov model s dodatkom Picasso u imenu, građen je na platformi koju su koristili i modeli C3 i 207, a proizvodio se u tvornici grupacije PSA u slovačkoj Trnavi. Zahvaljujući konceptu pametne gradnje s kliznom stražnjom klupom prtljažnik mu se može prilagođavati trenutnim potrebama, a volumenom broji od osnovnih 385 do maksimalnih 1506 litara te je naglasak ovdje općenito stavljen čak malo više na teretne mogućnosti, a malo manje na udobnost.

U kombinaciji s pravilnim, gotovo kockastim oblikom cijelog stražnjeg kraja to pruža doista impresivne mogućnosti, uključujući i prijevoz predmeta dužine do 241 cm (uz preklopljeno suvozačko sjedalo). Unutrašnjost i danas izgleda dopadljivo, premda ne i sasvim funkcionalno – primjerice instrument ploča je postavljena središnje, digitalna je i ne uvijek lako čitljiva - no to je lako oprostiti jer mu daje dozu šarma. Facelift je odrađen 2013, a važne novosti u motornoj grupi stigle su dvije godine kasnije, kada su dvije nove jedinice (Puretech 110 i BlueHDI 100) upotpunile snažnu i ekonomičnu paletu motora u ukupnom rasponu od 92 do 120 KS.

Što se kvalitete i izdržljivosti tiče, statistike poput onih njemačkog TUV-a ukazuju na to da je dizelski motor s vremenom ponekad sklon propuštanju brizgaljki i oštećenjima turbopunjača te da na pet i više godina starim primjercima može biti problema sa svjetlima, i to uglavnom stražnjima. Kao vjerojatno najslabija točka C3 Picassa navode se kočioni diskovi koje nerijetko treba mijenjati dvostruko češće od očekivanja, dok se kod pet i više godina starih primjeraka zna primjećivati gubitak ulja motora i mjenjača. Hrđa je prisutna samo na ispušnom sustavu, posebno loncu, ali tom su problemu podložni primjerci praktički svih godišta, već i oni stari dvije ili tri godine.

To su ujedno i svi primijećeni nedostaci koji u nekim slučajevima, dakle, mogu utjecati na sveukupno stanje inače i dalje vrlo zanimljivog obiteljskog minivana. Srećom, u većini slučajeva oni za sobom u pravilu ne donose neke velike troškove popravaka, ali ako je moguće izbjeći i njih, tim bolje. Stoga pri kupnji ili razmišljanju o nabavci ovakvog vozila valja pripaziti na spomenute detalje, ali dakako i sveopće stanje drugih dijelova automobila. Na tržištu nisu rijetki, pa je bolje malo se potruditi i potražiti dobar primjerak poput testiranog, fino opremljenog i održavanog i izvana i iznutra, nego se zaletjeti i birati samo prema cijeni. No, to uostalom ionako vrijedi za svaku nabavku rabljenoga...
POVIJEST MODELA Citroen C3 Picasso 2008. Citroen je 25. rujna svoj tada novi C3 Picasso, u konačnom produkcijskom izdanju, predstavio slovačkim novinarima i tamošnjoj javnosti, da bi nešto kasnije, u listopadu, imao i službenu salonsku premijeru na Paris Motor Showu 2008. Motor turbodizelski, 1560 ccm |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....