StoryEditor
POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: KIA CARENS 1.7 CRDi Zapostavljen u sjeni poznatijih kompaktnih obiteljskih jednovolumena zaslužuje više povjerenja

 
 Kia

Potraga za rabljenim monovolumenom koji neće biti premalen ni prevelik, financijski će biti dostižan, dokazane je praktičnosti i dobrog, prepoznatljivog imidža rijetko kad završava na Kiji Carens.

Budimo iskreni, većina ljudi u Hrvatskoj prosječne zainteresiranosti za ovaj automobil, nikad nije ni čula. U ovoj su klasi hrvatskim kupcima zakon Touran, Scenic i slični i tu teško da će biti pomaka.

 

Šteta, jer mnogi se pozitivno iznenade kad malo prošvrljaju po interijeru i shvate koliko je Carens fokusiran na obiteljsku funkcionalnost, upravo ono što obiteljima i treba.

Izgledom je tipična Kia, moderno konfekcijska, moglo bi se reći. Ima prepoznatljiv prednji dio u Kia stilu, dok je sve ostalo relativno nezamjetno. Zapravo je, u prvom redu, pragmatično skrojena s glavnim adutima u unutrašnjosti.

 

Prostrana je (postoje i izvedbe sa sedam sjedala), vrata se široko otvaraju, sjedala u drugom redu mogu se neovisno klizno podešavati čime se modulira veličina putničkog i prtljažnog prostora, a moguće je preklopiti i naslon suvozačkog sjedala.

Pretinci su izdubljeni i u podu, u naslone prednjih sjedala integrirani su preklopni stolići, a dobar adut je i solidan prtljažnik.

 

Ispod podnice ima skrivene dodatne pretince i potpuno ravan pod u slučaju preklapanja stražnjih naslona. U pravilu se može računati na bogatu opremu, ovjes je udoban i nije klopotav na grabama i Carens, dakle, ima sve što dobro osmišljen monovolumen u tom smislu treba imati.

 

Osim toga, ima korektne metarijale koji nakon nekoliko godina ne izgledaju pohabano i pod prstima djeluje „njemački” čvrsto, što je vrlina koju mnogi cijene. Uglavnom, kvaliteta Kije i ovdje je jak adut razumnim kupcima.

Ispod kože Carens nije enigma i ne treba strahovati od pretjerano skupog održavanja. Motori i mjenjači, ali i segmenti podvozja, jednaki su kao u vrlompopularnoj i sada već dokazano dobroj bivšoj generaciji Sportagea.

 

Hrvatskim vozačima u ovoj klasi fokus je na dizelašima, a korejski 1.7 CRDi koji se sve donedavno ugrađivao u Kia i Hyundai kompaktne modele pokazao se dobrim i pouzdanim strojem.

Osnovnoj verziji od 115 konja fali malo života prilikom ubrzanja, ali u krstarećem stilu vožnje to je ugodan, dovoljno brz i štedljiv motor. Bolja opcija u tom smislu je jača verzija sa 136 konja (tijekom redizajna pojačan na 141), posebno ako je uparena sa automatikom.

 

Ovo je dobar i pouzdan rabljeni monovomen i šteta je što je u očima hrvatskih vozača u sferi egzotike pa prolazi ispod radara. A većina primjeraka još uvijek je pokrivena tvorničkim jamstvom.

Ukratko

Dobra sjedala pokazuju vrline na duljim turama, a precizan i lagan mjenjač olakšava gradsku vožnju. Carens jest pregledan, ali i velik pa kamera dobro dođe

Količinom prostora i pametnim rješenjima Carens je favorit iz sjene. Sjedala se zasebno podešavaju, preklopivo je i suvozačko, pretinaca ima masu, a podnica prtljažnika je ravna

Dizelaš od 115 KS poznat je iz Sportagea i slovi kao dobar i pouzdan motor. U težem, većem i udobnijem Carensu ponekad mu fali živahnosti, ali krstarenja obavlja opušteno

Pozicija za volanom i još uvijek moderan izgled vozačkog okruženja, otpornog na godine i bogatog pretincima, zaslužuje pohvale

POVIJEST MODELA

Kia CaRens III

2012. otkrivanje u listopadu na salonu u Parizu

2013. u jesen početak prodaje na europskom tržištu s dizelskim motorima 1.7 CRDi (115 i 136 KS) i benzinskim 1.6 GDI (135 KS) i 2.0 GDI (166 KS). Uz ručni mjenjač sa šest brzina, uz jače motore nudi se i klasična automatika, također sa šest brzina

2016. napravljen manji redizajn, maska dobiva naglašeniju formu tigrovih usta kao dizajnersku karakteristiku svih Kia modela. Dizelski 1.7 motor u jačoj verziji sada razvija 141 KS, a klasičnu automatiku zamjenjuje se naprednijom sa dvije spojke i sedam brzina (7DCT)

2019. prestanak proizvodnje bez izravnog nasljednika

CARENS 1.7 CRDi

Kilometara 98.000

Godište 2015.

Cijena 116.900 kunaMotor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1685 ccm

Snaga 85 kW/115 KS na 4000/min

Moment 260 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 453 x 181 x 161 cm

Osovinski razmak 275 cm

Prtljažnik 536 litara

Masa od 1530 kg

Najveća brzina 181 km/h

0-100 km/h 13 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,9 l/100 km

C02 ispuh 129 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 425 kn

Prednje disk pločice (par) od 155 kn

Spojka (komplet) od 855 kn

Ležaj kotača od 140 kn

Akumulator od 750 kn

Pumpa za vodu od 335 kn

Termostat od 55 kn

Alternator od 1765 kn

Elektropokretač od 1285 kn

Hidropodizači (komplet) od 750 kn

Kia Carens (2013.-2019.)

CIJENE NA TRŽIŠTU

2013. od 75.000 kn

2015. od 95.000 kn

2017. od 125.000 kn

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. lipanj 2020 23:17