POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: PEUGEOT 3008 Obiteljski skrojen jednovolumenski SUV po razumnoj cijeni

Udobnost, praktičnost i izdašna količina prostora za putnike i prtljagu aduti su kojima Peugeot 3008 pažnju privlači i u rabljenom izdanju. Pronaći dobro očuvan primjerak nije posebno zahtjevno jer trenutna ponuda na tržištu je dobra, a najpoželjniji motor je turbodizelski 1.6
 Marin Tomas

Monovolumen ili SUV? Pitanje koje se nametnulo s pojavom Peugeota 3008 nije zasmetalo kupcima i vrlo brzo potražnja je nadišla ponudu. Impresivna razina udobnosti, jednostavnost upravljanja, prostrana i praktična kabina s dovoljno mjesta za pet odraslih osoba i izdašan prtljažnik bili su dovoljno dobar mamac za publiku koja je tražila obiteljski automobil za razumnu cijenu. Nakon početne iznenađenosti reakcijom tržišta, proizvodni kapaciteti su povećani i dovoljno je reći da se 2010. i 2011. Peugeot 3008 bolje prodavao od VW Tiguana te se opasno približio Renault Scenicu.

Foto: Marin Tomaš

S vremenom je francuski križanac gubio korak i druga generacija osvanula je u klasičnoj SUV izvedbi, koja je na prvu osvojila tržište i prošle godine ponijela titulu europskog automobila godine. Novo izdanje zasjenilo je prethodnika, koji izgledom nije toliko atraktivan, ali za sve kojima moda i trendovi nisu na prvom mjestu stari 3008 sa zavidnom količinom opreme, uz to praktičan i svestran, još ima dovoljno aduta.

Ponuda na hrvatskom tržištu rabljenih je izdašna, ali većim dijelom popunjena primjercima iz uvoza, što nije nužno mana s obzirom na to da je Peugeot 3008 model koji u većini slučajeva potječe od privatnih vlasnika. Prevladavaju dizelske verzije sa 1.6 i 2.0 HDi motorima sa 110 odnosno 150 konja, a nisu rijetka ni hibridna izdanja s dizelskim i električnim motorom, dok je benzinski 1.6 (120 KS ili turbo sa 150 KS) rijetka pojava. Krajem 2010. dizelski 1.6 je unaprijeđen u e-HDi verziju (112 KS), a 2012. predstavljena je evolucija istog motora s više konja (115) i manjom potrošnjom. Iste je godine na tržište stiglo redizajnirano izdanje s novim svjetlima i led lampama za dnevnu uporabu, bogatije opremljeno, te unaprijeđen hibridni pogon.

Peugeot 3008 2013. rabljeni
Marin Tomas

HYbrid4 na papiru izgleda kao dobra prilika. Rabljeni modeli cijenom su gotovo izjednačeni s najbolje opremljenim dizelskim varijantama, ali visoki troškovi održavanja, hiroviti poluautomatski EGC mjenjač koji ga vrlo često prati te činjenica da prosječna potrošnja u stvarnosti nije tako niska kako obećavaju tvorničke deklaracije, klasične dizelaše čine primamljivijom opcijom. Posebice se to odnosi na posljednju verziju 1.6 HDi čija prosječna potrošnja ne prelazi 6,5 l/100 km bez obzira na vozačevu dnevnu rutinu.

Peugeot 3008 2013. rabljeni
Marin Tomas

Pouzdanost je jedna od vrlina, no postoje detalji na koje treba obratiti pažnju prilikom kupnje. Sustav kontrole tlaka u gumama ponekad daje lažne signale, a razlog su ili neispravni ventili ili je nužna kalibracija. Slično je i s električnom parkirnom kočnicom. Na instrumentima može zasvijetliti signalna lampica iako je sve u najboljem redu. Kvar na led dnevnim svjetlima je rijetkost, ali treba ih provjeriti jer zamjena nije jeftina.

Ukratko

Za upravljačem se sjedi povišeno, a sjedala su dobro dimenzionirana i nisu podložna propadanju. Zbog velike površine vjetrobrana klima-uređaj jednostavno mora biti u savršenom stanju. Hrpa sekundarnih prekidača zahtijeva privikavanje, a visok središnji tunel s rukohvatom za suvozača detalj je zbog kojeg 3008 podsjeća na SUV

Bezrazložno paljenje signalnih lampica sustava kontrole tlaka u gumama, ili aktivirane električne parkirne kočnice jedna je od hirovitosti na bolje opremljenim modelima. Ukupno 7 opoziva u 8 godina proizvodnje spada u prosjek, a jedan od njih (iz 2013.) bio je vezan za pretjerano trošenje stražnjih kočnica

Dvostruko otvaranje prtljažnika (obujam 432/1604 l) kojim se prag pretvara u malu platformu jedan je od praktičnih detalja koji krase 3008. Kod pojedinih modela umjesto klasičnog rezervnog kotača ponuđen je kompresor i pjena za krpanje. Održavanje, posebice redovni servisi, nije skupo, no to se ne bi moglo reći za gume. Već je i osnovna dimenzija (215/60 R16) cijenom prilično zahtjevna

RIJEČ STRUČNJAKA

O Peugeotu 3008 stvarno ne mogu reći ništa loše u bilo kojem kontekstu, kaže Anja Sefaja, prodajna savjetnica u tvrtki za prodaju rabljenih automobila. Dosad smo ih prodali solidan broj, uglavnom izašlih iz leasing aranžmana, i mogu reći da ni s jednim nije bilo neugodnosti. Takvi su održavani u propisanim intervalima, koristili su ih obiteljski ljudi i umjereno su voženi. Isto vrijedi i za ovaj primjerak. Nije iz uvoza, ima urednu servisnu evidenciju održavanja i na njega dajemo jamstvo od dvije godine. Mislim da to dovoljno govori.

3008 1.6 HDi (2008.-2016.)

Kilometraža 137.000 km

Godište 2013.

Cijena 94.900 kuna

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1560 ccm

Snaga 84 kW/114 KS pri 3600/min

Moment 270 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 437 x 184 x 163 cm

Međuosovinski razmak 261 cm

Težina 1420 kilograma

Prtljažnik 355 litara

Brzina 183 km/h

0-100 km/h 12,6 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,3 l/100 km

C02 ispuh 130 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 03:09