Savjetnik auto kluba

Toyota C-HR je prije 7 godina bila svojevrsna revolucija u svijetu crossovera: Kakva je rabljena?

C-HR je dizajnerski na pola puta između SUV-a i coupéa, vanjskim dimenzijama gotovo identičan Qashqaiju...

2016. Toyota C-HR

 Toyota

Kada tražite obiteljski SUV, uzbudljiva dinamika vožnje vjerojatno neće biti na vrhu popisa stvari koje morate imati. Sve dok je udoban i ne prevrće se u zavojima, većina ljudi je sasvim zadovoljna. Toyota, usprkos tome što nije marka poznata po izradi zanimljivih automobila za vožnju, C-HR-om je iznenadila, jer crossover ne samo da ima procijenjenu i udobnu vožnju, već ima i uredno upravljanje.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

C-HR je predstavljen početkom 2016. i označio je svojevrsnu revoluciju koja je nadišla stilska obilježja i forme. Toyotin SUV u početku je bio zamišljen kao direktni suparnik Nissan Jukea i temeljio se na platformi koju koristi Yaris. No Toyota je brzo shvatila da tako neće ispuniti ciljeve vezane uz vozna svojstva, zbog čega je posegnula za tada novom i puno sofisticiranijom TNGA arhitekturom.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

Modularna platforma zadržala je vrlo sličnu arhitekturu ovjesa, ali proporcije su prilagođene novim zahtjevima. Međuosovinski razmak je skraćen za 6 centimetara, trag kotača za 4, a vozačka pozicija je povišena za 12 centimetara. Rezultat je bila kvaliteta izrade koja nadilazi ostale aktualne proizvode Toyote.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

Naš favorit je hibridna verzija koja koristi pogonski sustav identičan Priusu, no ono što čini razliku je preciznost upravljača i rad ovjesa. U kombinaciji sa 17-colnim kotačima kretanje Toyote C-HR je čvrsto pod kontrolom, a rezultat kontakta s neravninama na cesti vrlo rijetko se prenosi na unutrašnjost.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

U verziji sa 18-colnim kotačima, koja je nešto kruća, udobnost vožnje nije kompromitirana. Zauzvrat ulasci u zavoje postaju još precizniji, a koliko je C-HR dobro oslonjen na podlogu najbolje otkrivaju neki grbavi dijelovi ceste na kojim bi vozila slične stature poskakivala.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

Dizelski motori, koji su za većinu kupaca ključni mamac, nisu bili predviđeni za budućnost, zbog čega su 75 posto proizvedenih bili hibridi. Za poklonike klasičnih motora, pak, predviđena je verzija pogonjena 1.2 turbobenzinskim motorom već viđenim u Aurisu, koji razvija 116 KS i 185 Nm.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

Dolazi u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa i pogonom samo na prednje kotače ili automatskim CVT mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Japanci su uložili puno truda kako bi poništili osjećaj motora koji se uzaludno vrti, dotjeravši CVT mjenjač da u gradskoj vožnji funkcionira odlično, no nisu uspjeli ukloniti "efekt skutera" kad se krene u maksimalno ubrzanje.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

Za opuštenu vožnju CVT mjenjač svakako je dobra opcija, no za življu vožnju u kojoj do izražaja dolaze sve kvalitete ovjesa, upravljača i krutosti šasije, još uvijek je bolja opcija ručni mjenjač, koji je također dotjeran dodatnom preciznošću, kraćim hodom i elektronskom kontrolom koja pri svakom prebačaju korigira okretaje kako bi se izbjegli neugodni trzaji.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

Što se tiče dizajna, on je na pola puta između SUV-a i coupea, na tragu Nissan Jukea, ali u većem izdanju - C-HR je vanjskim dimenzijama gotovo identičan Qashqaiju. Izrazito visoka bočna linija i agresivni profil čini ga puno bližim standardima Lexusa, a isto vrijedi i za kvalitetu izrade i upotrijebljene materijala u unutrašnjosti koji nakon 7 godina ne pokazuju znakove istrošenosti.

image

2016. Toyota C-HR

Toyota

No, unatoč dizajnerskim rješenjima, koje ga čini posebnim, nije zaboravljena ni funkcionalnost. Straga prostora ima, osobito u visinu, više od očekivanog, a tek je neznatno žrtvovan prtljažnik od 377 litara.

Oprema je na zavidnoj razini, osobito po pitanjima sigurnosti. Za hrvatsko tržište bile su predviđene četiri razine opreme uz dodatnu.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Motor: hibridni (benzinski, električni)

Cilindri/ventili: 4/16

Obujam: 1798 ccm

Snaga: 122 KS

Moment: 142 Nm na 1750/min

Mjenjač: automatski

Dimenzije: 436 x 179 x 155 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 377 litara

Masa: od 1380 kg

Najveća brzina: 170 km/h

0-100 km/h: 11 sekundi

Izmjerena potrošnja: 6l/100 km

C02 ispuh: 86 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. ožujak 2024 10:35